Délmagyar logó

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -2°C | 4°C

Kelj fel komám, ne aludjál

Jancsó Miklós új filmjében múltunkat övező és a jelenünket fenyegető totális őrület, fasiszta-kommunista rémtörténetek kavarognak. Együtt vagyunk rosszak és jók. Bűnrészes, résztvevő mindenki, sokszor több oldalon is.
rendező: Jancsó Miklós
forgatókönyvíró: Jancsó Miklós, Hernádi Gyula, Grunwalsky Ferenc
zeneszerző: Lovasi András
operatőr: Grunwalsky Ferenc
zene: Kispál-és-a-Borz, Belga, Burzsoá Nyugdíjasok
vágó: Csákány Zsuzsa

szereplő(k):
Mucsi Zoltán
Scherer Péter
Tóth Ildikó
Jancsó Miklós
Hernádi Gyula
Fesztbaum Béla
Lovasi András
Schell Judit


A film sztorija

Állunk a pusztában, gatyánk lobog, ... Kapa és Pepe, ... Pepe!, gondoltad volna, hogy hadifogoly leszel a saját hazádban? ... Van aki a testből kipiszkálja a lelket. De ki van ott benn? Népi német SS, magyar baka, sárga csillagos zsidó, gimnasztyorkás orosz és a NATO katona egy biciklin hajt át a Lánchídon. Kelj fel komám, ne aludjál, elveszett a csengős bárány, Jancsó katonaköpenyben, Hernádi kalapban a bíróság előtt és kórházi ágyon, a T-34-es orosz tank orosz narancsot hoz és a bukott angyalok etetése tilos!

Kritikák

junior (cspv)

"A 81 éves rendező olyan mondatokat ad a színészei szájába (Kapa és Pepe, alias Mucsi Zoltán és Scherer Péter), amelyek arról szólnak, hogy egy ilyen szétesett, vagy kellőképpen nem összefogott filmet kár leforgatni, a társ-forgatókönyvíró (és amúgy Jancsó évszázados barátja) Hernádi Gyula arckifejezései érthetetlenek, a filmben többször felbukkanó Jancsó pedig jól hangzó, de lapos idézetekkel dolgozik.
...
Igen, a háborús múltat, a deportálásokat, a munkaszolgálatosokat, a nyilas katonákat, az orosz megszállókat ezúttal sem felejtjük, csak épp a keret, amiben megjelennek, az más hangulatú, mint a régebbi Jancsó-filmeknél. Itt már a meztelen női mellek is csak félig, a képmező egy oldalán megbújva jelennek meg, hozzáfűzve, hogy ez a "rendező úr" ágyának előmelegítésére szolgál..."

A teljes cikk

Schubert Gusztáv (Filmhu)

"A Kelj fel, komám… 2002-es Budapestjén nincs békeidő, rendszerváltás helyett rendszertorlódás van. Teljes a káosz, mindenki harca mindenki ellen. Vagy épp mindenki békéje mindenkivel. Egyik eszelősebb, mint a másik. És senki nem ért semmit, Kapa és Pepe legkevésbé.
...
A társalkotó, Grunwalsky Ferenc kamerája ötven (vagy inkább ötszáz?) évnyi egymásra torlódott traumán próbálja átverekedni magát.
A feltámadás lehet ilyen. Kaotikus sors- és történelem montázs. Káosz a köbön. A történelem végén mindenki meghajol, jöhet a nagy finálé. Vastapssal? Ugyan ki tapsolna, és miért?"

A teljes cikk

Nemzetközi filmtár


Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Agrártámogatás

A Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium megyei hivatala a napokban az idei… Tovább olvasom