Délmagyar logó

2017. 07. 21. péntek - Dániel, Daniella 22°C | 35°C Még több cikk.

Kerékbilincs és autóelszállítás egész Győrben

Folytatás az 1. oldalról.

Sokan kijátszották a szabályt – tehát, hogy a szabálytalan helyen álló autót csak ott szállíthatták el, ahol azt külön kiegészítő közlekedési tábla jelezte –, és a járdán vagy a füvön parkoltak. Eredics Imre alpolgármester megemlítette azt is, hogy a Legfelsőbb Bíróság jogértelmezése szerint diszkriminációt jelent, ha a jogszabály alkalmazását egyetlen városrészre – jelen esetben a belvárosra – korlátozzák.
A problémára több megoldást kínált a politikus. Azt javasolta, hogy a város és a rendőrség együtt bízzon meg egy vállalkozót a feladatra, akinek azt így már megérné elvállalni. Indítványozta továbbá, hogy a rendelet alkalmazásának hatályát terjesszék ki – a fizetőparkolók, a nem önkormányzati utak és a nem a Győri Kommunális Szolgáltató Kft. által kezelt zöldterületek kivételével – Győr közigazgatási területére. Előterjesztésében az is szerepelt, hogy a tilosban várakozó járműveket onnan is elszállíthassák, ahol azt külön tábla nem jelzi. Az alpolgármester hozzátette: a cél nem az, hogy a peremkerületekben büntessenek.
Több felszólaló nem értett egyet a módosításokkal. Bárány István bácsai képviselő (Pro Urbe Egyesület) leszögezte, a peremkerületekben ezekre nincs szükség. Horváth László, Marcalváros II képviselője (Fidesz) úgy vélte, több helyütt nincs meg a jogszabály alkalmazásának feltétele. Idézett a Széchenyi-egyetem által korábban készített tanulmányból, miszerint városrészében háromszázzal kevesebb parkoló van, mint lakás. Ezzel arra utalt, hogy sok autós azért áll meg tilosban, mert másutt egyszerűen nincs hely.
Külön vita alakult ki Gergely Zoltán belvárosi képviselő (MSZP) és Németh Zoltán jobboldali frakcióvezető, a Fidesz–KDNP belvárosi képviselőjelöltje között. Előbbi úgy vélte, a történelmi városrészben közlekedési szempontból „kupleráj” alakult ki, mert sokan sportot űznek abból, hogy kijátsszák a jogszabályt. Németh Zoltán megjegyezte, a „kupleráj” az ellentmondásos, kapkodó, következetlen döntések eredménye. Úgy vélekedett, jobb pontosan meghatározni a jogszabályokat, mintsem a hatóságok mérlegelésére bízni az alkalmazást. Gergely Zoltán szerint a rendeleteket hozzá kell igazítani az új problémákhoz, és ebben az esetben éppen rendcsinálás történik.
A közgyűlés végül 20 igen szavazattal, 13 nem ellenében az eredeti javaslatot fogadta el, amely hétfőn lép életbe. Változás az is, hogy a díjtételek 25–100 százalékkal emelkednek: a kerékbilincs eltávolításáért a felszerelést követő 24 órán belül 18 ezer, 48 órán belül 24 ezer, 72 órán belül 30 ezer forintot kell fizetni. Az elszállítás ára 18 ezer, a jármű tárolásának költsége pedig naponta 2400 forint.
(A közgyűlés további döntéseire holnapi számunkban visszatérünk.)

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Észak-Korea rakétákat lőtt ki

Észak-Korea hét rakétakísérletet hajtott végre tegnap, amelyet a nemzetközi közösség széles… Tovább olvasom