Délmagyar logó

2017. 02. 27. hétfő - Ákos, Bátor 1°C | 13°C Még több cikk.

Kerékpárral a dalmát tengerparton

Néhány éve volt szerencsém egy gyönyörű hetet Horvátországban tölteni, ami persze ma már egyáltalán nem számít különlegességnek, hiszen az Adriai-tenger partja a magyarok egyik legkedveltebb nyaralóterülete.

Másodmagammal kerékpáron terveztük a vidék bejárását, és hogy elkerüljük a zsúfolt utakat, illetve a turistáktól nyüzsgő tengerpartot, célszerűnek tűnt októberben útnak indulni. Így aztán mindjárt kicsit különlegesebbnek ígérkezett a túra. Vonattal utaztunk Ogulin városkáig, mely a tengerparttól távol, a karszt fennsíkon található. Innen egy nap alatt jutottunk el a híres Plitvicei-tavakhoz, majd az elbűvölő vízesések között tett néhány órás gyalogtúra után újra nyeregbe pattantunk.

További két teljes napig kerekeztünk dél felé a Dinári-hegység jellegzetesen kopár és igen ritkán lakott vidékein. Ennek a tájnak így, ősz derekán már nem igazán kellemes a klímája: hűvös és elég csapadékos, így alig vártuk, hogy leérjünk az Adriai-tenger partjára. Előtte azonban a Velebit-hegység roppant vonulatán kellett átkelnünk. A több mint 1000 m magas hágót (Mali Alan) követően aztán egy csapásra megváltozott a táj.
A párás bükkerdőket felváltotta a macchia illatos bozótja, az őszből pedig hirtelen nyár lett. A hosszú gurulás után rövid ujjú pólóban tekertünk a napsütötte mediterrán tengerparton. A Pag-sziget következett, melynek hosszú, keskeny földsávja nagyszerű bringásútvonal: a táj csodaszép, az autóforgalom pedig elég gyér. A sziget északi csücskénél komp közlekedik, mellyel visszatértünk a kontinensre. Itt magasan a hegyoldalban, de végig a parttal párhuzamosan vezet az úgynevezett Panoráma út, melynek már a neve is sokat sejtet.

Vad sziklák, lélegzetelállító kilátás, mélykék tenger, pálmafák, és még sorolhatnám a környék csodáit. Észak felé közeledve mindössze a nagy forgalom volt az, ami egyre inkább megtörte az idillt, de alapvetően gyönyörű volt az utunk egészen Rijekáig. A nyüzsgő nagyvárosban rövid nézelődés után megkerestük a vasútállomást, és a zakatoló vonat ablakából hamarosan búcsút intettünk a dalmát tengerpart nyárias hangulatának. Hajnalban érkeztünk Magyarországra és a deres fű látványa mindjárt eszünkbe juttatta, hogy nálunk bizony már beköszöntött az ősz.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Oscar-díjas lehet a Kontroll

A film képviseli hazánkat a „legjobb idegennyelvű film” kategóriában. Tovább olvasom