Délmagyar logó

2016. 12. 09. péntek - Natália -4°C | 8°C

Készülnek az első vagonok a Stadler üzemben

A szolnoki Stadler üzemben hétfőn elkezdődött az első FLIRT motorvonatok gyártásához szükséges alumínium kocsiszekrények hegesztése és festése.
A svájci cégtől a Magyar Államvasutak 30 elővárosi villamos motorvonatot rendelt meg, melyekből legkevesebb hét a szolnoki üzemben készül el. A Tisza-parti városban évente 60 vasútikocsi kapacitással kezdődik meg idén a termelés.

A Stadler a múlt hét pénteken szerezte meg a termelés éles elindításához szükséges utolsó engedélyt is, és a mai napon a szolnoki üzemben meg is kezdődött a FLIRT motorvonatok gyártásához szükséges alumínium kocsiszekrények hegesztése és festése. A jelenlegi tervek szerint az üzem a 2009-es évben 60 kocsitest elkészítésére elegendő kapacitással kezdi meg a működést, amely a közeljövőben a munkavállalók számával arányosan növekszik majd. A beruházás befejezését követően, a teljes kapacitás kihasználása esetén az üzem évi 200 kocsitest elkészítésére lesz alkalmas, amely mintegy 200 munkavállaló alkalmazását jelenti - közölte Kiss Csaba, a cég kommunikációs vezetője.

A Magyar Államvasutak 30 elővárosi villamos motorvonatot rendelt meg a Stadlertől
A Magyar Államvasutak 30 elővárosi villamos motorvonatot rendelt meg a Stadlertől

A Stadler szolnoki üzeme részt vesz a MÁV által 2007-ben megrendelt 30 elővárosi villamos motorvonat gyártásában is. A jelenlegi szállítási ütemezés lehetővé teszi ugyanis a Stadler számára, hogy a 30 motorvonatból legkevesebb 7 FLIRT kocsiszekrényeinek hegesztése és festése már a szolnoki üzemben valósuljon meg. Ennek eredményeképpen a MÁV-nak készülő motorvonatok közül 7 FLIRT részben magyar gyártású termék lesz. A Stadler a vonatok leszállítását, a szállítási szerződésben vállalt határidőnél két hónappal korábban, 2009. januárjában kezdte el. A 30 motorvonatból álló flotta utolsó két darabját a Stadler várhatóan 2010 februárjában fogja leszállítani, amelynek eredményeképpen a MÁV járműállományának legnagyobb motorvonat flottája az összesen 60 darabos FLIRT állomány lesz.

Dunai Zoltán, a Stadler Trains Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója a gyártás elindításával kapcsolatban elmondta: "Úgy gondolom nem kell különösebben hangsúlyoznom, hogy mennyire örülünk a termelés elindulásának. Amikor elkezdtük ezt a beruházást, csak halvány remény volt számunkra, hogy a MÁV-nak készülő vonatok egy része már részben Szolnokon készülhet majd el. De mára ez valósággá vált, és a mai kedvezőtlen gazdasági környezetet is figyelembe véve erre a sikerre különösen büszkék vagyunk.

A Stadler 2008 óta van jelen Szolnokon, az alumínium kocsiszekrény gyártó üzemének alapkövét tavaly májusban rakta le a svájci vasúti járműgyártó társaság. A Stadler Rail Csoporton belül a szolnoki üzem jelenleg a FLIRT vonatok kocsitesteinek hegesztéséért és festéséért lesz felelős, amely tevékenység a későbbiekben akár végösszeszereléssel is kiegészülhet.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Újabb BKV-s bukott le

Újabb BKV alkalmazottat buktatott le a közlekedési cég belső ellenőrzési rendszere. Egy irodai… Tovább olvasom