Délmagyar logó

2017. 10. 19. csütörtök - Nándor 10°C | 24°C Még több cikk.

Kevesebb busz Budapest felé - több pénz a vasútnak

Belföld - A Volán-társaságok Budapestre közlekedő távolsági járatainak csökkentésével körülbelül egymilliárd forinttal jutna több a vasútnak.
A Volán-társaságok Budapestre közlekedő távolsági járatainak csökkentésével körülbelül egymilliárd forinttal növekedhet az az összeg, amelyhez a teljesítmény alapján nyújtott finanszírozással a vasút hozzájuthat, amennyiben elszállítja az utasokat - mondta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára kedden Tatabányán.

Völner Pál a Vértes Volán átszállóközpontjának alapkőletételén az MTI-nek elmondta, célszerűtlen állami támogatásból kétfajta, párhuzamos közlekedési formát fenntartani és olyan konkurenciát teremteni a vasútnak, amely elviszi az utasforgalmat. Ezért az április 15-től érvényes menetrendben összehangolják a két közlekedési ágazatot.
Németh Tamás, a Vértes Volán vezérigazgatója elmondta, a társaságnál a Kisbér-Tatabánya-Budapest vonalon szüntetnek meg 1-1 járatot, illetve a Tatabánya-Kecskemét közöttit állítják le kihasználatlanság miatt.

A Vértes Volán Zrt. kedden egy négy kocsiállásos, bővített megállóhely építését kezdte meg, amelyhez a város díjtalanul biztosított területet. A beruházást a 2012 július elsejétől megváltozó tatabányai menetrend tette szükségessé - tette hozzá a vezérigazgató. A létesítmény az Omega Pláza nevű üres bevásárló-központ mögött épül meg, a jövőben a 10.700 négyzetméteres épületben helyezik el a megyei kormányhivatal szerveit.

Az átszálló-központ építése a Vértes Volán, Tata és Tatabánya összefogásával megvalósult beruházás-sorozat egyik eleme. Az összesen 320 millió forintos fejlesztés során az év végéig Tatán felújítják egy autóbusz-forduló épületét, valamint 108 autóbuszon és 52 buszmegállóban a járművek valós idejű mozgását mutató utastájékoztatási rendszert építenek ki. A fejlesztésekre 272 millió forintos pályázati támogatást nyert el a közlekedési vállalat.
A Vértes Volán Zrt. évente 14 millió kilométert teljesít, 267 autóbuszt tart üzemben és 17 millió utazást bonyolít le. Dolgozóinak száma 736, ebből 405 autóbuszvezető.

Olvasóink írták

  • 8. nemecsekerno_007 2012. április 03. 21:24
    „Végig kéne gondolni, hogy milyen szintű közösségi és helyközi közlekedést tudunk finanszírozni. Ez lenne az alap.
    Az összes többi vita csak nyálverés. Egyik nyomorult, ingyenélő politikus se mondja, hogy kb. 1,7 millió emberrel nem lehet eltartani 10 milliót. Ennyi adófizető van, aki nem az újraelosztásból kapja a bérét (meg nyílván az adót se amit befizet)
    Még mindig nyakunkon van a kádári bürokrácia, a maga becsontosodott refelexeivel. És igen mi, ti meg még egy csomóan ennek részei vagyunk/vagytok/vannak...”
  • 7. majdénmegmondom 2012. április 03. 21:11
    „VILMASZÁLLÁSRóóóóól mikor fog BUSZ járni SZEGEDRE ?!?!?!?!?!?!?”
  • 6. Queenmargareth 2012. április 03. 17:28
    „3. atomboy 2012.04.03. 16:20
    takarítják, csak eszközt nem adnak a dolgozók kezébe!!!nem tudom, hogy még a Budaber feladata-e a tisztítás, de elég mocsok cég!
    Ja, összehangolás?:)Soha sem lesz.”
  • 5. macs 2012. április 03. 16:59
    „El kéne végre dönteni, mit is akarunk. A közösségi közlekedés optimalizálásáról beszélnek, abba pedig beletartozik a vasút és a busz is. Tehát, ne csupán a vasútat nyirbáljuk. Ahol jó vasúti közlekedés, pl. Bp-Győr viszonylatában, ott tényleg nem a párhuzamos busz, de ez igaz Szeged-Bp, vagy Debrecen-Bp, Miskolc-Bp viszonylatban is.
    És csak halkan kérdezem a Vásárhely-Bp. buszjárat marad, vagy a vasút felé terelik a forgalmat?”
  • 4. roxper 2012. április 03. 16:34
    „Mi az az 1 milliárd a máv éves veszteségéhez képest és ahhoz képest hogy gaskó pajti tavaly dec-ben el lett hallgattatva 5 mrd forinttal! :(((((
    Ezért nem kellene szétverni a buszközlekedést sem!!!”
  • 3. atomboy 2012. április 03. 16:20
    „Remelem, takaritasra is jut valamennyi... hihetetlenul koszosak a vonatok.”
  • 2. soligor 2012. április 03. 16:08
    „Sajnos, minket nagyon rosszul érint.......:(”
  • 1. dmonlájn 2012. április 03. 16:02
    „jaj, hányszor volt már összehangolás a máv és a volán kapcsolatában... és még mindig itt tartunk!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

LMP: csúcsra járt az oligarchák törvénygyára

Schiffer András ezt azzal kapcsolatban mondta, hogy az Országgyűlés hétfőn elfogadtaa kiemelt… Tovább olvasom