Délmagyar logó

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -2°C | 4°C

Kevesebb kedvezmény

Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter a kedvezmények és a díjak változásairól beszélt tegnap. Jövő januártól a buszközlekedésben 6, a vasúton 16 százalékos emelés várható, 2007. május elsejétől az autóbusz-közlekedésben átlagosan további 4, a vasút esetében újabb 17 százalékos emelés esedékes.
A miniszter kitért arra is, hogy tizennégy kedvezménykategória változatlan marad, kilenc megszűnik, nyolc pedig csökken. Megszűnik az esti és a levelező tagozatos hallgatók vasúti kedvezménye, a nappali tagozatos egyetemisták és főiskolások pedig csak a lakóhelyük és az iskola között utazhatnak ötvenszázalékos kedvezménnyel, egyéb vonalakon megszűnik számukra a kedvezményes utazás.
A középiskolások esetében mind az iskola–lakóhely, mind egyéb viszonylatban ötvenszázalékos lesz a kedvezmény. A miniszter hangsúlyozta: a nyugdíjasok utazási kedvezményei változatlanul megmaradnak.
Kóka János ismertetése szerint ötvenszázalékos kedvezményt vehetnek igénybe évente négy alkalommal a magyarigazolvánnyal rendelkezők, a 6 és 14 év közötti gyermekek jegykedvezménye szintén ötvenszázalékosra csökken.
A közlekedési miniszter elmondta még, hogy megszüntetik az európai parlamenti képviselők utazási kedvezményét, kilencven százalékra emelkedik viszont a szociális intézményben lakók, a gyógypedagógiai intézményben tanulók, a vakok, a hallássérültek és a súlyos fogyatékkal élők kedvezménye.
A közlekedési tárca vezetője kitért arra, hogy a költségvetési szervek dolgozói továbbra is ötvenszázalékos kedvezményt vehetnek igénybe, évi tizenkét alkalommal. A csoportos kedvezmények csökkennek, így ezentúl nem utazhatnak ingyen a sportolók, a természetjárók, a játékvezetők és a versenybírók – mondta a tárcavezető. Kóka János hangsúlyozta: az új kedvezményrendszertől azt várják, hogy átláthatóbb legyen, mérséklődjenek a költségvetés terhei, valamint növekedjen a bérletvásárlás.

Ellenzéki vélemények

A Fidesz szerint károsak és átgondolatlanok a közlekedés átalakításával kapcsolatos kormányzati tervek – közölte Fónagy János, a Fidesz országgyűlési képviselője. „Az a 35–40 milliárd, amit négy év alatt költségmegtakarítás címén várnak, ha egyáltalán igazak ezek a számok, nem oldja meg a magyar vasút közel 400 milliárdos problémáit” – fogalmazott Fónagy János.
Katona Kálmán MDF-es politikus szerint a kormány közlekedésátalakítási intézkedései – személyszállítási törvény nélkül – csupán ötletszerű, költségkímélő lépéseknek tekinthetők. (mti)

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Itthon is bemutatták a Vistát

Vityi Péter, a Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatója bejelentette, hogy az üzleti felhasználók… Tovább olvasom