Délmagyar logó

2017. 08. 18. péntek - Ilona 18°C | 32°C Még több cikk.

Kevesebb önállóság jut a magyar iskoláknak

Belgiumban és Hollandiában régi hagyományai vannak az intézményi autonómiának, Csehországban, Észtországban Svédországban azonban viszonylag újkeletű az iskolák önállósága.
A dél-európai országokban korlátozott szabadságuk van ezeknek az intézményeknek, annak ellenére, hogy az oktatáspolitika területén ezen államok vezető szerepet töltenek be - derül ki az Eurydice legfrissebb felméréséből, amely az európai iskolák autonómiáját vizsgálta az elmúlt két évtizedben.

Észtország, Írország, Litvánia és Nagy-Britannia elsősorban a gazdasági management fejlesztésére és pedagógusképzésre koncentrál, míg más országok, így Olaszország is a tanári munka önállóságát helyezi előtérbe. Azokban az iskolákban, ahol a gazdasági ügyeket nagyfokú önállósággal kezelik, ott általában az igazgató és az iskolaszék is aktív részese a döntéshozatalnak. Ez főleg a belgiumi flamand közösségre, Szlovéniára, Angliára, Wales-re és Észak-Írországra, valamint Norvégiára jellemző.

Ahol kevesebb önállóságot engedélyeznek, ott többnyire az intézmény első embere dönt a tanári kar összetételéről. Ez többnyire Bulgária, Csehország, Észtország, Lettország, Litvánia, Lengyelország, Szlovénia, Szlovákia és Magyarország oktatási intézményeire vonatkozik - derül ki a felmérésből.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hatszáz hely várja az álláskeresőket a közszférában

Már 657 álláshirdetés szerepel azon az internetes portálon, amelyet január második felében… Tovább olvasom