Délmagyar logó

2017. 06. 26. hétfő - János, Pál 20°C | 31°C Még több cikk.

Kevesebbet vásárlunk, de egyre többször az interneten

Az előrejelzések szerint csökken a magyarok vásárlási kedve az idén. Főleg mobiltelefonból, cipő- és ruházati termékekből fogy kevesebb.
Az interneten keresztül vásárlók száma azonban folyamatosan növekszik. A netezők utazása, üdülésre és notebookra költenek a legtöbbet, fejenként átlagosan 150 ezer forintot - derül ki a Kirakat.hu és az NRC Kft. legfrissebb kutatásából.

Az internetezők 60 százaléka egy vagy több alkalommal már vásárolt online. Főleg a fiatalabb korosztály, a magasabban képzettek, a budapestiek és a férfiak körében jellemző ez a vásárlási mód. A felmérés szerint a magyar internetezők tudatos vásárlók, 90 százalékuk tájékozódik, mielőtt pénzt ad ki valamiért. Főleg a férfiakra és a magasabb végzettségűekre igaz ez; az elsődleges információforrás általában az internet, de az áruházak akciós hirdetéseit is sokan átböngészik.

A neten vásárlók 70 százalékának csak pozitív élményei vannak a vásárlással kapcsolatban, 29 százalék jó és rossz benyomásról egyaránt be tud számolni, míg negatív tapasztalatokat csupán 1 százalék említett. Ők többnyire a kései szállítás, illetve amiatt panaszkodtak, hogy a termék nem felelt meg az internetes leírásnak. Az interneten történő vásárlás legfontosabb előnye a vásárlók szerint a kényelem, illetve az időre történő kézbesítés. 77-78 százalék említi az udvariasságot, a pontos tájékoztatást, valamint azt, hogy a bolti árnál olcsóbban jutottak a termékhez.

Az idei évre tervezett vásárlások az előző évihez képest visszaesést jeleznek. A 2007-es év slágertermékét, a mobiltelefont 33, CD, DVD lemezeket 34 százalékkal kevesebben akarnak vásárolni. Az egyéb cikkek esetében a legnagyobb visszaesés a cipők és a ruházati termékek terén várható. Az interneten azonban a felmérés szerint növekedni fog a vásárlási kedv. 2008-ban a tavalyihoz hasonló arányban fogynak a számítógépekhez tartozó eszközök, a CD-k, DVD-k és mobiltelefonok. Várhatóan 4 százalékkal többet adnak azonban el a digitális fényképezőgépekből, TV-ből, videokamerából, laptopból, PDA és a navigációs eszközökből - derül ki a kutatásból.

A 2008-ban interneten keresztül vásárolni tervezett termékek és szolgáltatások közül átlagban legtöbbet az utazásra, üdülésre és laptop/notebook vásárlására terveznek költeni az internetezők, átlagosan 150 ezer forint értékben. Repülőjegyre körülbelül 100 ezer forintot, konyhai eszközökre, szállás foglalására, PDA, PNA navigációs eszközök és digitális fényképezőgépek vásárlására átlagosan több mint 50 ezer forintot költenek majd.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

18 millió forint lehet a 'haláladó' határa

18 millió forintnál lehet az a határ, ameddig közeli hozzátartozóknak nem kell majd a jövőben… Tovább olvasom