Délmagyar logó

2017. 07. 23. vasárnap - Lenke 22°C | 35°C Még több cikk.

Kiadják az ügyfélszolgálatok hangfelvételeit, ha kérjük?

Mérlegelés nélkül ki kell adni az ügyfél kérésére azokat a telefonbeszélgetéseket, amelyeket az ügyfélszolgálatok rögzítenek.
Az erről készült jegyzőkönyv nem helyettesítheti a felvételt - áll Jóri András, adatvédelmi biztos állásfoglalásában.

Az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi törvény a szolgáltatók kötelezettségévé teszi, hogy a hibabejelentéseket hangfelvétellel vagy elektronikus úton rögzítsék. A fogyasztóvédelemről szóló törvény is ugyanezt írja elő a közüzemi, a pénzügyi, a biztosítási, illetve a foglalkoztatói nyugdíjszolgáltató intézmények ügyfélszolgálatai számára.

Az első kérésnél az ilyen felvételt ingyenesen a telefonáló rendelkezésére kell bocsátani. Illetéktelen, harmadik személy részére viszont nem szolgáltathatják ki azokat.

Az ombudsman szerint, a jogszerű adatkezeléshez a törvényi felhatalmazás és az érintett egyértelmű hozzájárulása mellett az is szükséges, hogy konkrétan meghatározzák és az ügyfél tudomására hozzák, a beszélgetés mely esetben és milyen céllal használható fel továbbá, hogy ez mindkét félnek miként szolgálja az érdekeit.

Olvasóink írták

  • 1. flexsnake 2009. április 29. 21:26
    „,,Most leteszem aztán megint hívlak..." :D Jó lenne ha nyilvánosak lennének :D”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Fidesz + KDNP + Jobbik = ?

A Fidesz és a KDNP vezető politikusaival vagy EP-listavezetőivel ülne tárgyalóasztalhoz a Jobbik. Tovább olvasom