Délmagyar logó

2017. 04. 29. szombat - Péter 8°C | 22°C Még több cikk.

Kilencmilliárdos felújítás

Folytatás az 1. oldalról.

A győri vasútállomás felújítása része a Budapest–Hegyeshalom vasútvonal több mint 40 milliárd forintba kerülő korszerűsítésének, amelyet az Európai Unió és a magyar állam áll.
A beruházás kétségtelen hiányossága, hogy a hivatalosan felvételi épületnek nevezett állomásépületre gyakorlatilag nem jut pénz – pedig ráférne, az nyilvánvaló. A hátralévő mintegy két évben még számos részfeladatot végeznek el. Így átépítik a rendező, a személy-pályaudvari vágányokat és felsővezetékeket, új elektronikus biztosítóberendezést telepítenek. Az utasok a változások közül leginkább azt vehetik észre, hogy megtörténik a meglehetősen leromlott állapotú, csúnya személy-pályaudvari peronok teljes rekonstrukciója is.
A költséges beruházást a forgalombiztonság javítása mellett az is indokolja, hogy a vasútállomás a megyeszékhely egyik kapuja, s nem mindegy, hogy a városba vonattal érkezők első benyomása a városról milyen. Ugyan egyre többen személygépkocsival járnak, de a vasút szerepe még mindig jelentős. A tavaly év végi adatok szerint Győrben hétközna-

pokon 3000–3200-an váltanak jegyet, míg pénteken és vasárnap 3700–4000-en. Emellett mintegy 1700–1800-an utaznak havibérlettel. Az utasok többsége 40 és 140 kilométeres távolságú jegyet vesz. A leggyakoribb úti cél Mosonmagyaróvár, Komárom, Csorna és Budapest. A legnépszerűbb külföldi célállomás Bécs, ide havi 300–400-an utaznak Győrből vonattal. Nyáron ez a szám mintegy másfélszer több. Az EUrégiós vonatok 2004. májusi bevezetésével körülbelül egyötödével nőtt a nemzetközi utasforgalom.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Boksz, majd tárgyalás

Ökölvívás

A volt WBO-világbajnoki kihívó Nagy „Csonttörő” János és… Tovább olvasom