Délmagyar logó

2017. 04. 30. vasárnap - Katalin, Kitti 5°C | 16°C Még több cikk.

Kínai cégek jelenhetnek meg a Budapest Airport Zrt.-ben

Kínai cégek jelenhetnek meg a Budapest Airport Zrt.-ben, hiszen a budapesti repülőtér Pekingnek is fontos lehet - írja a Heti Válasz a csütörtökön megjelent nyomtatott változatában.
A lap szerint a kínaiak már bejelentkeztek a ferihegyi gyorsvasút építésére és "állítólag" készen állnak a Malév megvásárlására is.

A lap internetes portálján már szerdán megjelent a hír, hogy az idén július-augusztusra várhatóan olyan helyzet alakul ki, miszerint a kormány „piackonform" módon képes lesz "visszaállamosítani" a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airportot. A spanyol Grupo ACS ugyanis várhatóan többségbe kerül a német Hochtief cégben, amely annak a konzorciumnak a vezetője, amelyik többségi tulajdonos a Budapest Airport Zrt.-ben. Ezt követően a repülőtéri érdekeltségeket, többek között a magyart is eladják.

Az MTI kérdésére a tárcánál azt közölték, hogy a "Nemzeti Fejlesztési Minisztérium sajtóértesüléseket nem kommentál".

A Heti Válasz csütörtökön megjelent nyomtatott változata szerint a lap kormányzati körökből értesült úgy, hogy "mivel a budapesti repülőtér Pekingnek is fontos lehet, nincs kizárva, hogy kínai társaságok tűnnek fel a BA Zrt.-ben - de csak ha szövetséges viszonyt vállalnak a magyar állammal."

A lap megjegyzi: "Utóbbi víziót táplálja az a tény, hogy a ferihegyi gyorsvasút építésére már bejelentkezett az ázsiai szuperhatalom, és a kínaiak állítólag a ramaty állapotú Malév felvásárlására szintén készen állnak".

A lap több tényezővel támasztja alá azt, hogy az "Orbán-kormány a következő hónapokban esélyt kap a BA Zrt. visszavételére": a Hochtief vezette konzorcium tulajdonosi sokszínűségével, a finanszírozók elégedetlenségével és a fejlesztések elmaradásával.

A Heti Válasz a lehetőségek között említi a Hochtief, vagy valamelyik konzorciumi tag részesedésének megszerzését.

A fejlesztések elmaradásával kapcsolatban a lap emlékeztet arra, amit már korábban megírt: a szerzői jogok eredeti birtokosa, Jaklics Ervin tervező engedélye nélkül nem lehet "belepiszkolni" a 2-es terminálcsarnokba, ami miatt még évekig elhúzódhatnak azok az utasforgalmi fejlesztések, amelyek már 2008-ban is késésben voltak.

A Heti Válasz megjegyzi, hogy "mindebből akár az is következhetne, hogy a Fidesznek valóságos, alakító jellegű befolyása van a hazai légügyekre. Ezzel szemben például a Malév esetében a kormány egyelőre nem tudott megállapodni a - Vlagyimir Putyin orosz miniszterelnök felügyelő bizottsági elnökségével működő - kisebbségi tulajdonos Vnyesekonombankkal a szakításról, így lehetetlen új stratégiai befektetőt találni."

Olvasóink írták

  • 6. macs 2011. június 10. 19:38
    „Budapest Aiport Zrt. tulajdonosai:
    "A Budapest Airport Zrt.-t állami és magánbefektetői együttműködéssel irányítják, hiszen a Magyar Állam birtokolja a tulajdonrészesedés 25 százalékát, plusz egy szavazatot. 2007 júniusa óta a maradék 75 százalék mínusz egy szavazat a világ egyik legnagyobb magántulajdonban lévő, független repülőtér-üzemeltetője, a HOCHTIEF AirPort, illetve négy pénzügyi befektető kezében van. Ez utóbbiak a Caisse de depot et placement du Québec (Montreál), GIC Special Investments (Szingapúr) és a KfW IPEX-Bank (Frankfurt). 2008. júliusában új részvényes csatlakozott azáltal, hogy az Aero Investment S.á.r.l. 3,75 százalékos részesedést vásárolt a korábban a Caisse de depot et placement du Québec, illetve a GIC Special Investments által birtokolt részesedésből."

    A légitársaságot (Malév) 2009-ben a üzemeltető AirBridge Zrt. kisebbségi tulajdonosa az orosz Vnyesekonombank lett, ezzel a Malév a pénzintézet közvetett irányítása alá került. Üzemeltetése jelenleg az Aeroflot orosz nemzeti légitársasággal történik.”
  • 5. Mike3 2011. június 09. 21:30
    „Biku! Megkövetlek! :)”
  • 4. deszkás 2011. június 09. 20:29
    „Most készül állambácsi is beszállni a Budapest Aiport zrt.-be. Csodás lesz a párositás.”
  • 3. jozko 2011. június 09. 17:12
    „Az oroszok még a spájzban vannak...”
  • 2. zoltanszabo 2011. június 09. 17:08
    „Jönnek a kínaiak ! Így is nálunk vannak legtöbben az Unióba. Ott van fejlődés, rengeteg lóvé ! Megveszik a fél világot.Csak ők fejlődnek a világon a leggyorsabban még az USA t is lehagyták.
    Majd jön az egyszer használatos : ruha, cipő, műszaki dolgok, kaja, élelmiszer--fokhagymától kezdve : Minden.

    Egy story :Kínai delegáció látogat a Badacsonyi borvidékre. Itt jól leisszák magukat. Haza mennek, megtárgyalják, -Jó ez a magyar bor! --rendeltek is belőlle .
    A magyar válasz : ezt a rendelt mennyiséget --amit kértek --10 év alatt se terem meg. Több száz hektó L. nem tudtak szállítani .”
  • 1. dublini 2011. június 09. 15:35
    „Bakker...... Nem most vásároltuk vissza nagy bukóval az orosz milliárdostol?, Most megint el kell adni?”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kis híján agyonverte élettársát egy férfi Hevesben

A nő életveszélyes fej-, illetve gerincsérüléseket szenvedett – közölte a Heves Megyei… Tovább olvasom