Délmagyar logó

2017. 01. 17. kedd - Antal, Antónia -5°C | 1°C

Kisrepülővel a Balatonra - egy utazási iroda víziója

Repülővel a Balatonra - már nem vízió, de még nem is valóság. Magyarország már nem Horvátországgal, hanem Törökországgal és Tunéziával versenyez a nyaralókért.
– A magyar turizmusnak gyorsabban kellene reagálnia a piac változó igényeire, egyebek közt több all inclusive szolgáltatással és kis-repülőjárattal – véli Josef Wimmer, a Thomas Cook–Neckermann Reisen ügyvezető igazgatója.

A turisztikai szakember, aki több mint 20 éve képviseli Magyarországon a világ 44 országában jelen lévő német utazási irodát, az MTI–nek hétfőn kifejtette: a magyar turizmus legfőbb problémája, hogy nagyon lassan reagál a változó turisztikai igényekre.

Példaként említette, hogy a német utazási irodák által közvetített vendégek 80 százaléka már all inclusive szolgáltatásokat igényelne, ahol minden elvárt szolgáltatás díja benne van az árban. Így kiszámíthatóbb egy utazás költsége. Az évek óta növekvő all inclusive igények ellenére a Balatonnál még mindig csak két ilyen szolgáltatást kínáló szálloda létezik, egy Balatonfüreden és egy Balatonföldváron.

Balaton még mindig a legolcsóbb. Ennek ellenére sokan járnak külföldre. Adatok forrása:
Balaton még mindig a legolcsóbb. Ennek ellenére sokan járnak külföldre. Adatok forrása: vilaglato.hu,
janette.hotel.hu

Ha Magyarország a legfizetőképesebb réteget is szeretné vendégül látni, a másik fontos dolog lenne az egyre fejlődő repülős–turizmus kiszolgálása – mondta Josef Wimmer. Ehhez az ország remek adottságokkal, és kellő infrastruktúrával rendelkezik, mégsem alakult még ki az a gyakorlat, hogy a nagy repterekre érkező turistákat kisrepülőkkel vigyék a célállomásokra. A turisztikai szakember részt vett a kétezres évek elején a sármelléki repülőtér beindításában, de azt mondja, azóta megváltoztak a piaci viszonyok. Ma már nem egy nagy nemzetközi, hanem egy kis nemzeti repülőtérre lenne szükség a Balaton közeli Sármelléken, mert csak ez finanszírozható.

Balatonszemes, 2010. július 4.

A Balaton látképe 2000 méter magasból Balatonszemes felett. MTI Fotó: H. Szabó Sándor


Ön fizetett már euróval magyar üzletben?

Szavazok!

Szavazás állása
Magyarországnak ma már nem a horvát tengerpart, hanem a nagy– és kisrepülőgépekkel jobban megközelíthető, relatíve olcsó Törökország és Tunézia az igazi konkurense – állítja a szakember, aki a legfőbb magyar turisztikai vonzerőt a gyönyörű tájakban látja. Ami pedig az idegenforgalmi attrakciókat illeti, szerinte tudomásul kell venni, hogy leginkább pihenni, szórakozni és legfeljebb sportolni vágynak a turisták, és a mai, információkkal túlterhelt világban a helyi történelem, vagy neves épületek kevesebb érdeklődésre tarthatnak számot.

A szakember megjegyezte azt is, hogy nem szabad az augusztusi tűzijátékokon spórolni, mert az már hozzá tartozik a magyar tradíciókhoz. Véleménye szerint a fővárosi és vidéki tűzijátékok elmaradása esetén nagyobb lehet az ország közvetett bevételkiesése, mint a közvetlenül megspórolt összeg. Josef Wimmer szerint sok külföldi turista számít a magyar augusztus 20–i ünnepekre, és ezért utazik Budapestre.

Olvasóink írták

  • 8. segesvarics 2010. július 05. 18:10
    „3. hozzászólás CID 2010.07.05. 15:13

    én kérek elnézést. javítva.”
  • 7. twg 2010. július 05. 16:53
    „Conquer , van egy baj az elmélettel. "Szeged az egy szolgáltató és tudásközpont", nincs gazdaság. A város nem vonza a tőkét. Nincs miért nagyobb repteret építeni, mert egy reptér miatt nem jön ide a kutya sem. Ha olyan gazdasági helyzetet tudnak a régióban teremteni, azok akik szerint "Budapest kevesebb mint egy óra alatt elérhető autóval", akkor lehet lenne fellendülés a regionális repülésben. Amúgy meg kb. 100 km-en belül van olyan reptér, ahova légitársaságok járnak, csak azok a határ túlsó oldalán vannak (Arad, Temesvár).”
  • 6. SP 2010. július 05. 16:19
    „Megszokássá vált, hogy a múli fejleszt, befektet, az árakat diktálja, a hasznot elviszi, esetleg adózatlanul is.
    Ezért változásra csak akkor számíthatunk ha kívülről valaki felfedezi a lehetőséget.”
  • 5. jq 2010. július 05. 15:57
    „Van még egy csomó volt ruszki katonai reptér, több is a lehetőség, mint kellene...”
  • 4. Conquer 2010. július 05. 15:21
    „Magyarországon rengeteg reptér van, amikre fel kellene húzni egy betoncsíkot és egy fogadóépületet, hogy landolhassanak a gépek. Ehhez viszont 100milliók kellenek. Amíg senki nem fektet be, addig ez nem is fog menni. Kb 500 millióból meg lehetne hosszabbítani a szegedi repülőtér kifutóját és betonparkolókat építeni a repülőknek. És akkor a nagyobb légitársaságok is leszállhatnának Szegeden.Sőt akár innen is indulhatnának gépek nyaralókkal dél felé (kisgépekkel Bulgária, Görögország, Horvátország most is elérhető). Ez pedig nem kevés bevételt jelenthetne a városnak. Transzfer megszervezésével a turistákat 5 perc alatt be lehetne juttatni a városba.

    Csongrád megyében 4-5 repülőtér van, ebből összesen egy betonos, a szegedi.

    Magyarországon nagyobb gépek fogadására jelenleg 3, azaz három működő polgári repülőtér képes (gy.k.: Ferihegy, Sármellék, Debrecen). Ezzel szemben Romániában kapásból van 3 nagy reptér, ahová néhány nagyobb légitársaság is repül (Arad, Marosvásárhely, Brassó) és akkor még nem beszéltünk a kisebb repterekről.

    Ezzel szemben ott van Európa leghosszabb kifutópályájú reptere (több mint 3 km) Kunmadarason, ami télen fűthető. A közelben Berekfürdő, Hajdúszoboszló, közelben az M3as. Az enyészeté lesz.

    Vagy említhetnénk a Mezőkövesdi Klementina repteret, ami szintén alkalmas nagygépekfogadására. Szintén nem használja a kutya sem.

    Így nem lehet turizmust fejleszteni...”
  • 3. CID 2010. július 05. 15:13
    „"Törökországgal és Tunéziával versenyen a nyaralókért." Ezt csak én nem értem ? :)”
  • 2. gumikacsa111 2010. július 05. 14:17
    „Nem tudok szavazni, a Járdaszigeteket nem írták a listában!”
  • 1. Mike3 2010. július 05. 13:24
    „micsoda fotó!!!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hamis luxusautókra csaptak le a vámosok

Neves autómárkák márkajelzésével ellátott, hamisított elektromos kisautókat foglaltak le a vámosok a… Tovább olvasom