Délmagyar logó

2017. 07. 24. hétfő - Kinga, Kincső 21°C | 34°C Még több cikk.

Kivégzik a közlekedési hatóságot

Három és fél éves működés után megszűnik a Nemzeti Közlekedési Hatóság - írta pontosan meg nem nevezett forrásokra hivatkozva a Népszava hétfőn.
A lap szerint a hivatal elnökét, Horváth Zsolt Csabát a múlt héten menesztette Fellegi Tamás, a közlekedésért is felelős nemzeti fejlesztési miniszter. Horváth operatív elnökhelyettese, Lovas Károly Róbert egyelőre marad. Hozzátették: az NKH harmadik legfontosabb embere, Eiselt György stratégiai és módszertani igazgató is összecsomagolt már, és átköltözött a Pintér Sándor irányította Belügyminisztériumba, ahol helyettes államtitkárként tevékenykedik tovább.

A Népszava szerint még nem tudni milyen névre keresztelik a közlekedési hatóságot, azt azonban Sárdi Erika irányítja majd, aki eddig a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala elnökhelyettese volt.

Az Orbán-kabinet a megyei kormányhivatalok hatáskörébe utalja a közlekedési hatósági teendőket - írta a lap.

Olvasóink írták

27 hozzászólás
12
  • 27. szilléri 2010. június 15. 07:12
    „25 Nem jogállam vagyunk, hanem a jogászok állama!
    Iszonyatos túlképzés eredménye az állami bürokrácia elburjánzása.”
  • 26. TrombiFrédi 2010. június 14. 19:51
    „Pedig már kezdték elhinni, hogy ők tényleg hatóság, és már pápábbak voltak a pápánál, de a pénzt azt szerették!:)”
  • 25. Logaritmus 2010. június 14. 19:04
    „Az Közlekedési Hatóság megszüntetésével a feladatai és tevékenysége nem szűnik meg, csak egy Orbánhoz hű(bb) szervezet fogja végezni, szerintem ugyanannyi pénzért, ugyanakkora költségvetéssel. Kell a munkahely a sok narancssárga emberkének.”
  • 24. Logaritmus 2010. június 14. 19:03
    „"Földhivatal 200 alkalmazott max 20 földmérő és a többi ? "

    A többi mondjuk a jogászok, ügyintézők, akik az ingatlan adásvételeket, telek alakításokat, stb. intézik - iszonyat felelősségteljes meló, anyagi kockázattal. Ne bántsd őket.”
  • 23. szilléri 2010. június 14. 15:25
    „Földhivatal 200 alkalmazott max 20 földmérő és a többi ?

    FM. Hívatal 45 fő - 9 mezőgazdász és a többi ?”
  • 22. antikos 2010. június 14. 14:27
    „Nem csodálom... Egy maradi fafejű, a korral nem haladni képes komcsi alakzat... Természetesen a jogszabályok is azok amelyek előírják tevékenységüket... Újra kellene gombolni a kabátot. Lásd az osztrák műszaki vizsgáztatási rendszer... Ha valami nem jó, nem buksz azonnal adnak időt a javításra! Itt fizess paraszt, de zsebbe is:DDD”
  • 21. szatyi 2010. június 14. 13:55
    „Pedig milyen hatékony pénzbeszedő szervezet volt!”
  • 20. studyfy 2010. június 14. 13:17
    „Ha majd valamikor jön az új kormány- mert a fák nem nőnek az égig -, ők is kirúgják a fideszes embereket. De akkor senki ne reklamáljon! Minden kormány váltásnál ez van. A hatalomért és a pénzért mindent! Ez alól senki sem kivétel!”
  • 19. klj_54 2010. június 14. 12:54
    „10. hozzászólás achilleus 2010.06.14. 10:55
    Nem vagyok meleg, legfeljebb nem utálom őket:)
    De nem vagy az esetem szivi!”
  • 18. ClarkGriswald 2010. június 14. 12:33
    „17 Gyurcsánynak ehhez semmi köze nem volt. A háttérben a Kókáék mozgatták a szálakat egészen eddig.”
  • 17. achilleus 2010. június 14. 12:08
    „15. hozzászólás ClarkGriswald 2010.06.14. 12:04
    Így is lehet mondani. (mármint maffiaszervezet)”
  • 16. achilleus 2010. június 14. 12:05
    „"Három és fél éves működés után megszűnik a Nemzeti Közlekedési Hatóság"

    Az ebbe a "hatóságba beolvasztott, EU-konform Magyar Vasúti Hivatalt Gyurcsány két év után oszulatta fel, mert túl komolyan vette a dolgát, és többek között magának Gyurcsány magán üzleti ügyeit is keresztezte. Az utódszervezet alatt történhettek meg mindazok a disznóságok, amelytől a MÁV és újabban a Volánok hangosak.
    Ezek után a "kivégzés" szóhasználat, felér egy tartós bűnpártolással, gondolom a NÉPSZAVA szóhasználata lehet ez. A számláit nem fizető kiadóvállalat utolsó rúgásai ezek. A Délmagyar egyébként fizet valamit a Népszavának, amikor tőle veszi át ezeket a híreket, ezekkel az orbitálisan elfogult címekkel???”
  • 15. ClarkGriswald 2010. június 14. 12:04
    „Ezért a Horváth Zsolt Csabáért igazán nem kár. Amit az elmúlt években műveltek, az kimerítette a maffiaszervezet fogalmát....

    Ha valaki kíváncsi rá, szívesen kifejtem. Fél éve is kifejtettük, de nem jelent meg egyik újságban sem. :)”
  • 14. jq 2010. június 14. 11:39
    „CsImre!

    A megyei kormányhivalatokat (közigazgatási majd államigazhatási hivatalok) még 1996-ban hozták létre, azóta folyamatosan léteznek, annyi változással, hogy regionális alapúra alakították őket megyei helyett.”
  • 13. Nahát! 2010. június 14. 11:30
    „Kivégzés! Rasszizmus! Népirtás! Fasizmus! Antiszemitizmus!

    Vagy esetleg egy kormányzati koncepció saját kinevezettekkel való végrehajtása?
    Egy csődközeli ország felemelkedése érdekében?”
  • 12. nyálasbeszéd 2010. június 14. 11:18
    „A fikázóknak és acsarkodóknak:

    "...Idő előtt távozik a brit vezérkari főnök
    Megbízatásának lejárta előtt meneszti tisztségéből a brit fegyveres erők egyesített vezérkarának főnökét az új brit kormány. ..."”
  • 11. achilleus 2010. június 14. 11:06
    „8. hozzászólás Léni 2010.06.14. 10:31
    http://www.gondola.hu/cikkek/13230”
  • 10. achilleus 2010. június 14. 10:55
    „Magyar Vasúti Hivatal
    Mond ez valakinek még valamit? Igen? Ezt oszlatta fel Gyurcsány, majd a pl. a MÁV ellenőrzését is végző szervezetet "beolvasztotta" a most feloszlatandó szervezetbe. Ha klj_54 azt gondolja, hogy a MÁV (vagy a Volánok) ellenőrzése jó kezekben volt, akkor - téved.
    http://www.nol.hu/archivum/archiv-494748
    Be is másolom, mert egyeseknek csak a szája nagy, de arra nem veszik a fáradtságot, hogy tájékozódjanak (és van benne más is, hogyan tzakarított el Gyurcsány mindenkit, aki akadályozta bandája korrupciós tevékenységét, ja és ez Népszabadság-online!)

    Kisiklatta a kormány a vasúti hivatalt
    Elveszti posztját a sínek fenegyereke

    Megszüntették a Magyar Vasúti Hivatalt: a MÁV tevékenységét is ellenőrző független szakhatóság bezárásáról és elnökének felmentéséről a kormány határozott. Feladatait a Nemzeti Közlekedési Hatóság veszi át. A döntést a szervezeti egyszerűsítéssel indokolták, de közrejátszhatott az is, hogy a hivatal sokszor tett keresztbe
    a vasútnak.
    Munkatársunktól| Népszabadság| 2008. június 7.

    Kis túlzással élet-halál ura volt a vasúti piacon a Magyar Vasúti Hivatal (MVH): a 2006 elején, az európai uniós elvárások szerint életre hívott szervezetnél sorban álltak működési engedélyükért a vasúttársaságok. Köztük a MÁV árufuvarozó, személyszállító és vontatási cégei, valamint a több mint tucatnyi magánvasút. Akiknél a felelős vezetők ráadásul a piacra lépéshez előírt feltételek teljesítése után sem alhattak nyugodtan. Az MVH ugyanis engedélyét akár vissza is vonhatta, ha például a cégek pénzügyi teljesítőképességén, vezetőinek szakmai alkalmasságán vagy éppen piaci magatartásán foltot talált. A királyságnak azonban vége. A vasutakat felügyelő önálló hivatalt két és fél éves működés után bezárják.

    Az egyszerűbb és hatékonyabb szervezeti működés érdekében az MVH július elsején beolvad a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) szervezetébe - közölte lapunkkal Orodán Sándor. A Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium (KHEM) frissen leigazolt szóvivője lényegében a szaktárca közleményét ismertette. E szerint a vasút hatósági felügyeletet ellátó két szervezet összevonásával befejeződik az ágazat hatósági tevékenységének integrálása. A különféle közlekedési hatóságokat maga alá gyűrő NKH - a polgári és katonai repülést, a közúti közlekedést és a hajózást egyaránt átfogó - trófeái közül már csak a vasúti hivatalé hiányzott. Most, hogy ezt is megkapta, az ígéretek szerint a piaci szereplők számára is egyszerűsödnek a hatósági eljárások.

    Meglehet, ez valóban így lesz. Az MVH ugyanis működése alatt a legkevésbé sem rugalmasságáról volt híres. Ráadásul Antal Dániel, a szervezet gazdasági és politikai függetlenségét hirdető elnöke sokak orra alá tört borsot kinevezése után. Így számos konfliktusa volt a piacra lépő magánvasutakkal, de többször keményen tengelyt akasztott a vasúti áruszállítási piac liberalizációja után pozícióit akár kisebb-nagyobb trükkök árán is megtartani igyekvő MÁV fuvarozó cégével is.

    Megkérdőjelezte és a bíróságon is igazolta például, hogy a MÁV infrastruktúra-üzemeltetésből származó bevételeit nem a szabályoknak megfelelően szedik be, illetve számolják el. De durva lépései között emlegetik azt is, amikor közölte: az állami vasút érvényes működési engedély nélkül látja el feladatait. Hiányzik ugyanis a cég részletes vagyonmérlege, azaz a több ezer feltérképezetlen vasúti ingatlan tulajdonviszonyainak pontos nyilvántartása. Ami amellett, hogy összeállítása majdnem lehetetlen feladat, egyúttal azt is jelenti: a MÁV százmilliárd forintos nagyságrendű vagyonvesztésének sincs személyi felelőse.

    Emellett sokan nehezen felejtik el, hogy az MVH első embere a MÁV igazgatóságának két meghatározó tagjánál is hiányolta a szakmai alkalmasság igazolását. Kákosy Csaba volt gazdasági és közlekedési miniszter, illetve utódja, a közlekedési tárcát irányító Szabó Pál egyaránt nem tudta megugrani az igazgatósági tagoknak kirakott lécet az elnöknél. (Ezek után el lehet képzelni, mekkora hátszele fújhatott az elmúlt időkben a szakminisztériumából.)

    Az utolsó csörte a magyar vasút szerelvényeit továbbító MÁV-Trakció Zrt. árufuvarozási engedélyének kiadásánál zajlott. Ezt az MVH sokáig arra hivatkozva tagadta meg, hogy a cég olyan vagyontárgyakra alapozza működését, üzleti tervét, amelyek egyébként a MÁV könyveiben is szerepelnek. Ez pedig - az akkori szakhatósági álláspont szerint - lehetőséget adott rá, hogy a MÁV, személyszállító cége, a MÁV-Start, illetve a MÁV-Trakció triója ellenőrizhetetlen zsonglőrködésbe kezdjen a költségvetéstől kapott közpénzekkel.

    Antal Dánielnek hivatala bezárása után biztosan mennie kell. Felmentése okait lapunknak nem kívánta találgatni. Csak annyit mondott: az MVH alapszabálya szerint kinevezése és felmentése egyaránt a miniszterelnök feladata. Gyurcsány Ferenc azonban péntek délutánig nem küldte el a selyemzsinórt. Holott a 2006-ban kinevezett, és elvileg kizárólag törvénysértés esetén leváltható vezető hat évre szóló mandátuma még távolról sem járt le.

    Ezzel együtt nem az MVH elnöke az első független szakhatósági elnök, akinek a kormány kiadta az útját. Így járt Kaderják Péter, a Magyar Energia Hivatal elnöke is, akinek pozíciója az energiapiacot felügyelő szakhatóságra vonatkozó törvényi szabályozás megváltozásával szűnt meg. Igaz, őt még az Orbán-kormány nevezte ki.

    Antal Dániel a Budapesti Közgazdaság-tudományi Egyetemen tanult, és a brit kormány ösztöndíjával Londonban ismerkedett meg a vasúti piac liberalizációjának szabályaival, buktatóival. Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter 2002-ben vette be csapatába, a szaktárcánál feladatai közé tartozott a magyar vasúti árufuvarozási piac megnyitásának előkészítése. Munkáját később a MÁV miniszteri biztosának székéből folytatta. Az alágazat liberalizációjáról szóló törvény megszületése után nevezték ki a Magyar Vasúti Hivatal elnökévé.”
  • 9. CsImre 2010. június 14. 10:38
    „Megyei kormányhivatal? Az meg minek? Amúgy meg csöbörből vödörbe, de valaki biztos jól jár.”
  • 8. Léni 2010. június 14. 10:31
    „Kivégeznek itt mindenhol mindenkit akinek nem a narancs a kedvenc gyümölcse!
    Tudom, hogy nem tartozik ide az egészségügy, de felháborított az, hogy az első dolga az
    egészségügyben az volt Orbánnak, hogy megszüntették az Egészségügyi Felügyeletet, azt a
    szervet, ahol a betegek jelezhették esetleges sérelmüket és biztosak lehettek abban, hogy ki-
    vizsgálják az ügyét! Már nem a "zemberek" a fontosak?”
27 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nyáron leváltják az adóhivatal vezetését

Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter a lehető legkorábbi időpontban hajt végre személycseréket az APEH élén. Tovább olvasom