Délmagyar logó

2017. 10. 23. hétfő - Gyöngyi 10°C | 16°C Még több cikk.

Komfortosabban, nem nagy költséggel is

Huszonkét „kritikus” helyszín Szabadhegyen és Kismegyeren: nem költségigényes megoldással, viszonylag gyorsan javítható a helyi lakosság komfortérzete – erre a megállapításra jutottak szemléjük során az önkormányzati képviselők és a szakemberek.
Nem nagyon költségigényes, nagyvárosi méretekben talán el-

enyészőnek tűnő, ám az adott lakókörzetben élők számára fontos, közérzetjavító „beavatkozások”: sok akadhat belőlük. Győrött – mint ahogy napi tudósításunkban röviden már beszámoltunk róla – Szabadhegy és Kismegyer önkormányzati képviselője, Simon Róbert és Hajszán Gyula helyszíni bejárásra hívta a polgármesteri hivatal városépítési irodája, az útkezelő szervezet, az állami útkezelő és a kommunális szolgáltató vezetőit, vezető munkatársait. Kiderült, valóban sok minden megoldható viszonylag gyorsan.

A zebra nem egyszerű

Rögtön Szabadhegy elején, a Szent Imre úti vasúti átjárónál, a Pannónia utca kereszteződése egy kritikus hely. A város felől jövet forgalmi okokból itt érthetően megtiltották a balra kanyarodást (a záróvonalat így is sokan átlépik). Szabadhegy felől jövet jobbra kis ívben is tilos a Pannónia utcába kanyarodni. A tapasztalatok is arra mutatnak, nem kell ezt a helyzetet fenntartani, lakossági kérésre leszedik a behajtani tilos táblát. Gyorsan rendbe tehető az itteni buszmegálló – gyalogos-átkelőhely felfestése viszont már nem ilyen egyszerű. Főútról van szó, a gyalogos-átkelőhely létesítésének rengeteg megkötöttsége van. Mindenesetre a városi útkezelő szervezet kezdeményezi az állami közútkezelőnél a lehetőség vizsgálatát.

Út és világítás

Az ígéret szerint gyorsan megújulhatnak a Pándzsa utcai lakópark pihenőpadjai. Jogos az a kérés is, hogy a Külső Veszprémi útról lekanyarodva tábla jelezze a Hödlmayer-telephelyhez vezető útvonalat, mert óriási itt a teherforgalom, s a nagy gépjárművek gyakorta eltévednek, tolatgatásokra kényszerülnek az amúgy is rossz úton. Ennek a valóságos kis ipari parknak az útjai valóban kiépítésre szorulnak. Remélhetően az itteni cégek közösen, közérdekű kötelezettségvállalás keretében pénzt teremthetnek rá.
A város határában, a kismegyeri vasúti sorompó előtti kerékpárutat a tapasztalat szerint gyakorta (persze szabálytalanul) gépjárművek is igénybe veszik. Korlátozó oszlopok kihelyezésével megoldható ez a gond.
A 82-es főutat az Arató utcával összekötő bekötőút mentén villanyvezeték húzódik, ám közvilágítás nincs: a meglévő oszlopokra kis költséggel elhelyezhetők lámpatestek. Az utat már korábban megcsináltatta a város, és rendben van a kismegyeri emlékmű díszvilágítása is. 2009-ben lesz a híres csata 200. évfordulója, az akkori nagyszabású ünnepségekig jó lenne jobb megközelíthetőséget kialakítani. Az út jobb kiépítése azért is fontos, mert a környéket ellátó CBA bolt árufeltöltése is a Kismegyeri út felől történik, pedig a másik irányból kevésbé zavaró lenne.

Sebességjelző a Sági úton

Az Arató utcában nincs buszváró, s a környék beépítettsége miatt nem is férne el. Illetve csak úgy, ha az egyik épület tulajdonosa megengedné, hogy háza falára konzolt szereljenek, amire egy fedél tehető a buszra várók védelmére. Csakhogy egy ilyen falon lévő szerkezetről könnyen elérhetők az épület ablakai...
A Sági út–Kalász u. kereszteződésében gyorsan megépíthető a hiányzó rövid járdaszakasz, a gyalogosátkelő felfestésével viszont ugyanaz a helyzet, mint a Szent Imre úton: meg kell felelni az országos szabványoknak. A Sági útnak a Kismegyerre bevezető szakaszánál a forgalom biztonságáért sebességjelzőt kér a lakosság: nincs akadálya, a Fehérvári úton feleslegessé vált ilyen berendezést át lehet telepíteni. S akár egy, a környező községekben már ismert „pléhrendőr” is óvatosabb vezetésre késztetheti az autóst. Egyébként ez is engedélyköteles, az utak mellett néhol láthatók többnyire illegálisak...
A Rózsák terén terv készül egy modern játszótér létesítésére, s talán a hajdan itt volt székely kapu is visszaállítható. A Zöld u.–Jereváni u. kereszteződésében már épül a kért körforgalmi csomópont, év végéig el is készül. A József Attila úton, a Templom utcánál régóta csúfoskodik egy használaton kívüli buszváró: végre elbontják. Van egy használaton kívülre „esett”, modern buszváró a Zöld utcában is: érdemes lenne áttelepíteni oda, ahol jobban szükség van rá. (Ez részben a buszvárót építtető reklámcégtől is függ.)

Játszóterek kellenek

Szabadhegyen és Kismegyeren több játszótér is megújításra szorulna (például a Móra parkban, vagy a Soproni u.–Erfurti u. közötti területen). Ötven-hatvan új, az EU-normáknak megfelelő játszótér épülhet a városban – ezeket nyilván arányosan kell majd elosztani a kerületek között.
Az úgynevezett 3. számú tározótó környéke kellemes pihenő-, sétálóhely lehet. Sokan használják, ezért is jó lenne szemétgyűjtő edények kihelyezése, a tóparti gyalogút rendbetétele. Igazából ennek sem látják akadályát a szakemberek...

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nyerjen mozijegyeket a Taxidermiára

Nyerjen mozijegyet a Taxidermia c. film november 10-ei vetítésére, melyen magával a rendezővel is… Tovább olvasom