Délmagyar logó

2017. 07. 21. péntek - Dániel, Daniella 22°C | 35°C Még több cikk.

Léderer András szerint megbukott a drogpolitika

Az SZDSZ ifjúsági tagozata szerint az elmúlt időszak halálos kábítószer esetei bizonyítják, hogy nem megfelelő az a jelenlegi drogpolitika, ami a büntetést helyezi előtérbe.
Véget kell vetni annak, hogy a fogyasztókat büntetik, ahelyett, hogy a dílereket kapnánk el -mondta Léderer András. Hozzátéve, hogy az SZDSZ 18 éve sürgeti a kábítószerek dekriminalizálását. Az Új Generáció (ÚG) elnöke szerint meg kellene próbálni olyan külföldi kezdeményezések átvételét is, mint amilyen például az ellenőrzött belövő szoba. Utóbbi javaslatot egyelőre az ÚG nem egyeztette az SZDSZ-szel.

Az elmúlt 18 évben 140 százalékkal nőtt a kábítószer fogyasztók száma. Az, hogy az elmúlt napokban kilenc ember vesztette életét is bizonyítja, hogy nem megfelelő a jelenlegi drogpolitika - hangzott el. Léderer András szerint a statisztikák is bizonyítják: nem vezet eredményre az, hogy bűnözőknek tekintik a kábítószer fogyasztókat, ráadásul a hatékony prevenciót is gátolja ez a szemlélet Az Új Generáció elnöke valódi, hatékony prevenció sürget az iskolákban, kötelezően letudott osztályfőnöki órák helyett. Nagyobb szerepet kell kapni a civil szervezeteknek, szakembereknek, illetve be kellene vonni a megelőző munkában olyan embereket is, akiknek orvosi segítséggel sikerült leszokniuk a kábítószerről. Az SZDSZ éppen ezért a kábítószerügyi eseti bizottság szeptemberi első ülésén ismét benyújtja javaslatát a kábítószerek dekriminalizálásáról.

Léderer András szerint az Új Generáció támogatná az ellenőrzött belövő szobák bevezetését Magyarországon is, de mint mondta ezt egyelőre nem egyeztették az SZDSZ-szel, lévén, hogy amíg a dekriminalizálás nem valósul meg, felesleges ezzel foglalkozni, hiszen bűncselekménynek minősülne. A liberális politikus kitért arra is, hogy Magyarországon például nem kapható az a készítmény, amit máshol gyógyszertárakban árulnak és ami gyakorlatilag lehetetlenné teszi a kábítószer túladagolást. Arra, hogy mit kellene tenni az ellen, hogy kipróbálják a kábítószert nincs javaslata, de mint mondta erre az egész világon egyelőre hiába keresik a választ.

Olvasóink írták

54 hozzászólás
  • 54. hármashalom 2008. augusztus 13. 17:32
    „Zavar??? A részegen megkéselte mellé felzárkózik a drogosan megkéselte kategória?
    Miért ez jobb??

    2008-08-13 15:53 barikád.hu

    Elvtársak!

    Alapszervi szinten most tárgyaljuk ezeket a drogpolitikai kérdéseket és több javaslat is felmerült!

    Elvtársak! Gondoljatok csak bele, nem jó megoldás az, hogy a drogfogyasztás csökkenését a drogbeszerzési és a drogfogyasztási feltételek megkönnyítésével próbáljuk meg megoldani?
    Mer itten azt mongyák ezek a szabadmadaras elvbarátaink, hogy ezt igényli a nép! És ugye mink a néptől szereztük a hatalmunkat, (hogy milyen módon, azt most ne feszegessük) ezért a nép igénye nekünk fontos! (Az indokláson még majd a PR-esek egy kicsit dolgozni fognak, hogy jobban hihető legyen)

    Szóval elvtársak lehessen drogot vásárolni szabadon a gyógyszertárakban, és legyenek olyan helységek minden gyógyszertárban, vagy valahol a környékén, ahol a drogot azonnal be is adhatják maguknak a drogosok!

    Elvtársak! Ez lenne az européer megoldás, és teljesen demokratikus is lenne, mer akinek lenne pénze a drogra az drogozhatna, akinek meg nem lenne, az meg ne drogozzon! Nemigaz elvtársak?

    Elvtársak, csak gondoljatok bele, most nem ez van az alkohol vonatkozásában? És reklamálja ezt valaki? Ugye nem! Aki ma inni akar (mer mongyuk szomjas, mer ilyenek is vannak állítólag) és momentán nincs italra pénze, az vagy elveszi otthonról a kosztpénzt, vagy a gyerek dugipénzét, vagy eladja az asszony ékszereit (ha még megvannak, és nem itta el korábban) vagy betör valahová, vagy kirabol egy benzinkutat, vagy kölcsönkér valakitől, és ha az illető nem ad, akkor lecsapja mint a taxiórát, mer milyen dolog az, hogy egy szomjas embernek nem adnak pénzt? Hát van szíve az ilyen embereknek? Ugye elvtársak?

    És ugyanez miért nem járható út drogvonalon?

    És csak gondoljatok bele elvtársak! Ugye az alkoholból szép adóbevétele van az országnak?

    És ugye a drog a legnagyobb üzlet a világon? Akkor miért ne lehetne ezt pártunk és kormányunk ellenőrzése alá vonni? A drogból sokkal nagyobb adóbevételünk lenne, mint az alkoholból! Mingyá lehetne helyrebillenteni a konvergenciaprogramot, megazér a pártkasszába is jutna pénz elég! Ami természetesen az élcsapat és azok rokonainak és üzletfeleiknek a zsebén keresztül kerülne oda, szerény jutalék visszatartásával, ahogy mostanság is történik a nagy állami bizniszeknél!

    Elvtársak! Az drogozzon, aki meg tuggya fizetni, ez az igazi liberális drogpolitika! Majd csinálunk drogfogyasztási jelzáloghiteleket, meg adunk állami támogatást a kamatokhoz, meg csinálunk mindenféle vetélkedőket, ahol lehet nyerni pénzt drogra, és lesz majd pénze mindenkinek a drogra, aki drogozni akar! Az összes tengő lengő csellengő fiatal, meg ráérő böszme állapolgár, akik most nem tudnak magukkal mit kezdeni, ezek masszív drogosok lesznek, és nem fognak itten a pártunk politikája ellen gondolkodni, hanem beszűkült tudattal fognak ránk szociÁLdemokratákra szavazni, mer elmagyarázzuk nekik, hogy ha nem mi leszünk hatalmon, akkor azok a gaz szálsőjobboldalisták azonnal beszüntetik a szabad drogfogyasztást, és megin mehetnének vissza a masszív drogossá vált böszme emberek az utcára feketén drogot vásárolni!

    Hát ugye, hogy nem ezt fogják akarni elvtársak?

    Dől majd a lé, lesz egy masszívan ránk szavazó egyre bővülő böszme népréteg, és mink meg közbe szépen felépítyük a gyurcsányi szociÁLdemokráciát az élcsapatunkkal!

    Csak arra kell vigyázni elvtársak, hogy ezek a gaz fityesznácikok meg a klerikális reakció az távoltarcsa az elvbarátait a drogfogyasztástól, mer kellenek majd olyanok is akik józanak és dolgozni tudnak és megtermelik azt a pénzt, amiből ezeket a drogmámorban leledző népeket ellátjuk droggal, meg egészségüggyel! A nyugdíjproblémát is meg fogjuk így oldani, merugye a drogosok azok nem érik meg a nyugdíjkorhatárt! Ez lesz a legjobb hosszútávú megoldás a nyugdíjproblémára (is)!

    Elvtársak! Eddig az volt a drogpolitikánk, hogy nem volt drogpolitikánk!

    De mostantól az lesz a drogpolitikánk, hogy drogot mindenkinek aki drogozni akar! És elvtársak erre a komoly változtatásra azér van szükség, mer gyanúsak nekünk ezek a szabadmadársápkóros szdsz-esek! Ezek azér támogattyák annyira ezt a liberális drogpolitikát, mer rá akarják tenni a kezüket a drogbizniszre!

    És még csak az kéne! Úgyis állandóan nagyságrendekkel többet lopnak mint ami a politikai súlyúk miatt járna nekik! Ők csak reklámozzák nyugodtan a liberális drogpolitikát, és mink majd megvalósíttyuk, és kaszáljuk a pénzet!

    Előre pártunk és kormányunk drogpolitikájának érvényrejuttatására! Éljen a liberális drogpolitika! Éljen a párt!

    Párttitkár elvtárs,
    aki már láttya előre, hogy micsoda távlatok vannak a szociÁLdemokrácia előtt, ha ez a drogpoltika megvalósul

    barikád.hu”
  • 53. asd 2008. augusztus 13. 16:04
    „52. hármashalom 2008.08.13 15:44

    ne haragudj, de amit most művelsz az az érvelés legalja. reméltem, hogy te nem süllyedsz le eddig, ezért is próbáltam némi információval segíteni. most úgy látom nem is akarod meghallani, megfontolni az ellenvéleményt, ezért én ezen a ponton kiszállok a diskurzusból.

    üdv”
  • 52. hármashalom 2008. augusztus 13. 15:44
    „2008-08-13 10:44
    Húszcentis késsel támadt apjára

    Őrizetbe vette a rendőrség azt a fiatalembert, aki feltehetőleg kábítószer hatása alatt késsel támadott rá saját apjára a közös lakásukban Bicskén - értesült a HavariaPress.



    Az eldurvult családi vitához kedden dél körül hívták ki a Fejér megyei település járőreit a város egyik lakásához. Mint kiderült, a lakásban lakó férfi egy 20 centis pengehosszúságú késsel életveszélyesen megfenyegette édesapját, aki egy vascsővel próbálta magától távol tartani fiát, végül a szomszédoktól kért segítséget. A támadólag fellépő fiúval szemben felmerült a gyanú, hogy kábítószer hatása alatt áll, ezért mintavételre állították elő, majd gyanúsítottként hallgatták ki az ügyben. Kihallgatását követően a kapitányságon őrizetbe vették, súlyos testi sértés kísérletének gyanújával.”
  • 51. Szerintem nem a drogpolitika, hanem az SZDSZ bukott meg 2008. augusztus 13. 13:21
    „És vele együtt az idegennevű, kettősállampolgár tagjai is, de nem is kicsit! Lehet visszamenni palesztinába, ott legalizálj, mert ha visszamegy veletek együtt mindenki, akkor itt úgyse marad, aki miatt legalizálni kellene a drogműhelyeitekből kikerülő mérgeket.”
  • 50. asd 2008. augusztus 12. 20:38
    „49. hármashalom 2008.08.12 17:15

    azt gondolom nem szorulsz egyik kérdésben sem az én őszinteségemre,

    1. de nézzük meg milyen eredményre jutottak az ezzel a kérdéssel kapcsolatban a szakemberek. informálisan: független kutatások szerint a drogpolitika nem vagy csak minimális szinten befolyásolja a kábítószert kipróbálók illetve a vele élők számát.
    megkeresed te a forrást, segítsek én benne, vagy annyira azért nem érdekel?

    hadd kérdezzek valamit én is. ha legális lenne, te drogoznál? mit gondolsz a családod elkezdene drogozni? a barátaid függőkké válnának? szerinted aki most elutasítja, az csak azért drogfüggővé válna mert már nem illegális? olyan érzésem van ilyenkor, mintha valakit hülyének néznél. értsd meg jól: tiltják vagy sem, aki akar az drogozik. most is drogozik a tiltás alatt, tehát a tiltás nem működik. azzal hogy legalizáljuk a drogokat nem azt mondjuk hogy az jó, vagy kötelező lenne. a tiltás nem rettenti el azokat akik drogozni akarnak, viszont gátolja az ártalomcsökkentést és akadályozza a megelőzést. én így látom.

    2. erre a kérdésre csak józan ész alapján tudok válaszolni: igen, visszavonható lenne, amennyiben azt tapasztalnánk, hogy összességében több kárt okoz, mint amennyit kiküszöböl. ha ennek az inverzét meg lehetett tenni amerikában az alkoholtilalommal - betiltották, nem működött, engedélyezték-, akkor ennek mi akadálya lehet?”
  • 49. hármashalom 2008. augusztus 12. 17:15
    „asd: A külföld rovatban van egy érdekes cikk, azt hiszem még nem sikerült megtalálni. Ezért ide egy rövid idézet:

    "Az első napon máris meglepő eredményt hozott a razzia: az első tíz, vizsgálat alá vont sofőrből hárman cannabist szívtak, mielőtt volánhoz ültek. Egy néhány éve készült vizsgálat kimutatta, hogy a füves vezetőknek kétszeres az esélyük, hogy baleseten okoznak vagy szenvednek, és ez az arány megsokszorozódik, ha alkohollal "is vegyítik a szert. A francia hatóságok szerint évente 230 halálos közlekedési baleset "köszönhető" a marihuanának."

    Ott a teljes cikkel kapcsolatban írtam. A lényeg a drog NEM magánügy, amennyiban biztosan nem, ha mások egészségét, életét veszélyezteti. Azt hiszem ez a klasszikus "szabadság" definícióval is összhangban áll.

    Őszinte választ kérnék: 1) A drogliberalizáció megnövelné-e a fogyasztók számát??
    2) Visszavonható lenne-e egy ilyen intézkedés ? (ld. játékgépfüggőség, mint analóg példa)”
  • 48. asd 2008. augusztus 12. 15:45
    „45. hármashalom 2008.08.12 12:10

    "Ha valaki azt állítja, hogy legalizált állapotok között a legálisan előállított és vásárolt (adókkal. járulékokkal) terhelt drog olcsóbban lesz hozzáférhető, mint legalizált állapotok között az, amit zugilag állítanak elő, az az, aki a valóságtól elrugaszkodott. Ld. bor, cigi."

    amennyiben ezt nekem címezted, akkor úgy érzem nem értettél meg jól.
    én azt állítom, hogy a legálisan előállított drog még a lehető legmagasabb jövedéki adóval is olcsóbb lesz a jelenlegi fekete piaci árnál. ekkor természetsen aki illegálisan keresni akar a terjesztéssel kénytelen lesz árat csökkenteni, vagyis a szervezett alvilág kevesebb bevételhez jut. a jövedéki adókból befolyt súlyos tízmilliárdok egy részét prevencióra és felvilágosításra lehetne fordítani, de tapasztalataim szerint ezek nélkül is a szerhasználók jelentős része inkább vásárolna kissé drágábban ellenőrzött minőséget.
    biztos, hogy volna aki nem így tenne, mint ahogy most is van aki megvásárolja a tablettás borokat, de számomra nem kérdés hogy melyiket válasszam: a felelőtlen vagy tájékozatlan kevesek, vagy mindenki kockáztassa-e az életét, az egészségét.”
  • 47. asd 2008. augusztus 12. 15:26
    „46. anti drog 2008.08.12 14:06

    kedves drog antal, barátom egy sem, de több ismerősöm is meghalt már droggal kapcsolatos ügyben.
    azt hiszem csalódni fogsz bennem, ha elárulom, hogy nem drogozom, de nem is harcolok. hogy úgy mondjam más szinten vagyok érintett a témában. ugyanakkor széleskörű gyakorlati tapasztalatokkal rendelkezem, amik érdekes módon egybevágnak olyan emberek véleményeivel, mint a LEAP aktivistái, vagy pl. John Clifton Marquis atyáéval, stb.

    a gyakorlattal összevetve te kedves ´halt már meg barátom ezért tudom mit beszélek´ indoklással alátámasztott drog-gulág koncepciódat ... nos szívesen írnám, hogy nevetséges, de igazság szerint siralmasnak érzem.”
  • 46. anti drog 2008. augusztus 12. 14:06
    „Kedves Asd!
    TÉNYleg csak egy tábor segíthet nektek!Az engem az nem érdekkel h oda is bekerülhet drog!De ti onnan nem kerültük ki!Érted már vagy most is be vagy lőve esetleg!
    Nem tudom neked halt-e meg barátod drog miatt mert nekem igen azért mondom amit mondok nektek harcos drogosok!”
  • 45. hármashalom 2008. augusztus 12. 12:10
    „Az "adócsökkentés kormánya", most meg a "drogliberalizáció kormánya", nem kell aggódni, úgysem lesz belőle semmi (ha az maszp megnyerné a választásokat és az szdsz is bekerülne, akkor sem.
    44-hez: Ha valaki azt állítja, hogy legalizált állapotok között a legálisan előállított és vásárolt (adókkal. járulékokkal) terhelt drog olcsóbban lesz hozzáférhető, mint legalizált állapotok között az, amit zugilag állítanak elő, az az, aki a valóságtól elrugaszkodott. Ld. bor, cigi.”
  • 44. kocsogdrogoszadeszos 2008. augusztus 11. 22:03
    „Kár vitázni ezen amiről a többség beszél az már nyugatojrópában 20 éve megbukott, ez is egy olyan téma ami bizonyítja a magyar átlag mentál évtizedes lemaradásait! Csak azért nem lehet meggyőzni ezeket az embereket, mert nem tudnak semmit a drogokról, ami ismerete a többségnek van az vagy féligazság vagy marhaság ergo a hatásait és következményeit már meg sem tudják józanul ítélni , persze véleménye lehet bárkinek még ha ez nélkülözi a minimál józan értékítéletet is.”
  • 43. kyo 2008. augusztus 11. 21:29
    „Igaz magyar! Teljesen IGAZAD VAN!Szerintem azok szólnak hozzá, akiknek lila fogalmuk sincs az egészhez. Ítélkeznek,s nem látnak az orruknál tovább!”
  • 42. geysa 2008. augusztus 11. 21:27
    „Én beadnám az aranylövést az összes aranyifjúnak oszt jónapot, csak temetésre kellene járni. Az SZDSZ meg elveszítené a szavazótáborát!”
  • 41. TELSTAR 2008. augusztus 11. 21:26
    „"Vajon meddig haladunk ezen a liberális sehová nem vezető úton?"

    amíg lesz a szadesznak elég tartalék szavazóbázisa a Közel-keletről...”
  • 40. cx 2008. augusztus 11. 20:48
    „homer: mert a drogosok aztán kuuurvára szoktak szavazni. :p”
  • 39. homer 2008. augusztus 11. 20:21
    „Maximálisan egyetértek a 13. hozzászólással!
    Az szdsz tudatosan "utazik" ill. kampányol a homik és a drogosok szavazataira, szavazataiért.”
  • 38. .:. 2008. augusztus 11. 19:41
    „"A drogok, a piroslámpás negyedek, a melegbárok, a gyermekpornó legalizálása12-14 éves kortól,..mind-mind a társadalom erkölcsi romlásához, végül annak széteséséhez vezet. Ezt akarja az SZDSZ!
    Vajon meddig haladunk ezen a liberális sehová nem vezető úton?"

    Hatalmas demagógia. A gyermekpornó sehol nem legális és nem is akarja senki legalizálni. Legális marijuana, piroslámpás negyed, melegbár pedig van egész Hollandiában, a drogot kivéve pedig a Világ jobbik felén detto (Hamburgan voltál már?) és egyáltalán nem úgy tűnik hogy a hollan tulipántermesztők és üzletemberek szétestek volna, vagy hogy rosszul menne a dolguk. :)”
  • 37. asd 2008. augusztus 11. 19:33
    „36. hármashatár 2008.08.11 19:19

    nem egészen értem az ÁFÁ-s számlás megjegyzésed. Ha azért írod, mert közöltem, hogy mennyit keresett az alvilág a drogkereskedelemmel, akkor adhatok neked linket, ahol utánanézhetsz hogy mely közgazdasági intézet mi alapján számította ki az alábbi összeget.

    azt hiszem igazad van, amikor azt állítod, hogy nem szűnne meg teljesen a fekete kereskedelem. ugyanakkor teljesen biztos, hogy jelentősen visszaszorulna és ez nem csak a fogyasztóknak hanem mindenkinek hasznos lenne, mivel javulna a közbiztonság és a közegészségügyi állapotok.

    teljesen biztos, hogy a legalizált drog nem lenne drágább, mint az illegális. szembetűnő a tényismerethiányod a témában, hiszen nem nehéz utánajárni pl. az interneten, hogy a marihuána, a hasis, az ópiátok, az lsd, az amphetaminok és az egyéb szintetikus drogok előállítási költsége nevetségesen alacsony. ha arányaiban nagyobb jövedéki adókat szabnak ki rájuk mint az üzemanyagok, vagy a cigaretta, alkohol esetében, még akkor is jelentősen olcsóbban lehetne megvásárolni, mint most a feketepiacon.”
  • 36. hármashatár 2008. augusztus 11. 19:19
    „asd 2008.08.11 19:09
    Ebben az a téves feltételezés, hogy minden drogos ÁFÁ-s számlát kér a drogról. De ez már a legális szerekkel sincs így, amint azt az ellőző kommentemben már megírtam. Az illegálisan előállított drog mindig olcsóbban lesz hozzáférhető, mint a normális forgalomban kapható. Legfeljebb több lesz a hamisítvány.
    Ja a hamisítást büntetni kell, meg a hamisítókat is. Innentől meg ismerős!!”
  • 35. asd 2008. augusztus 11. 19:16
    „29. namostaztán 2008.08.11 18:40

    "Ha nincs fogyasztó, a terjesztés megszűnik."

    "A nevem Rusty White, 1973-ban kezdtem dolgozni a büntetés-végrehajtásban. 1978-ig Arizonában dolgoztam egy szigorúan őrzött fegyház siralomházában. 1988-89-ben nyom- és drogkereső kutyákkal dolgoztam a börtönben fegyveres szolgálatot láttam el. A lényeg amit szeretnék, hogy mindenki megértsen: nincs ezen a Földön egy börtön, legyen az bármelyik országban, ahol ne lehetne drogokat találni. Tízméteres falakkal, lövésztornyokkal, a létező legmodernebb technikával, spiclikkel, folyamatos motozással, jogfosztással sem vagyunk képesek távoltartani a drogokat egy teljesen ellenőrzött környezettől. Hogyan várhatjuk, hogy kívül tudjuk tartani a drogokat bármelyik országból?
    Azért gondoljuk, hogy különösen fontos az összes drog legalizálása, nem pedig csak néhány drogé, mert összesen csak két lehetőség van a világon bárhol élj is, és bármilyen nyelven beszélj: vagy a kormány, azaz a jó fiúk, vagy a rossz fiúk ellenőrzik a drogokat."

    ha hiszünk az idézett úrnak, akkor ha börtönné alakítod az országot akkor is lesznek fogyasztók. hol szeretnél inkább élni, egy olyan országban ahol van ugyan drogprobléma, de hatékony prevencióval és ártalomcsökkentéssel küzdünk ellene vagy észak-koreában ahol szintén van drogprobléma de nem hallassz róla?”
54 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Börtönben talált rá eltűntnek vélt apjára

A börtönben talált rá eltűntnek hitt apjára egy fiatal nyíregyházi nő. A harminc év körüli nő… Tovább olvasom