Délmagyar logó

2017. 04. 24. hétfő - György 3°C | 15°C Még több cikk.

Lehívták az IMF hitelének első részét

Magyarország lehívta az IMF-hitelkeret első részletét, 4,9 milliárd eurót. Ez még nem felhasználást jelent, csak annyit, hogy a pénz megjelent a Magyar Nemzeti Bank számláin.
A Nemzetközi Valutaalap minden országgal szemben azonos kamatfeltételeket alkalmaz - Magyarország 4,71 százalékért hívta le az összeg első részét. Közben az Országgyűlésnek benyújtotta Veres János azt a törvényjavaslatot, amely az IMF hitelkeretére támaszkodó 600 milliárd forintos banktámogató csomag jogszabályi hátterét teremti meg. Mint ismert a hitelből összesen 300 milliárd forintot szán a kormányzat a leginkább tőkeerős bankok tőkejavítására, s ugyanennyit ad garancialapként.

Olvasóink írták

21 hozzászólás
12
  • 21. achilleus 2008. november 11. 16:54
    „Ez egy mai: "Kérdésre válaszolva Gyurcsány Ferenc elmondta, hogy a Nemzetközi Valutaalap 12,5 milliárd euró összegű hitelkeretéből 4,9 milliárd lehívása elsősorban azt a célt szolgálja, hogy növelje Magyarország nemzetközi tartalékait. Hangsúlyozta, hogy nem kell feltétlenül elkölteni ezt a pénzt és nem lehet sem bérre, sem szociális célokra, sem választási kampányra fordítani. Behoztuk a spájzba a pénzt, hogy kéznél legyen - mondta Gyurcsány Ferenc."

    Megdöbbentő! Most, hogy a "spájzban" az összeg, a helyzet annyiban változott, hogy a töredék százaléknyi készenléti jutalék helyett kemény 5-6%-os (??) kamatot kell fizetni érte. Ha nem használjuk fel, akkor ez teljesen fölösleges kiadás!!!! Vagyis, mint a korábbiakban írtam, fel fogjuk használni, mert kénytelenek vagyunk felhasználni. Gyurcsány Ferenc inkább vállalja, hogy pazarlónak tűnjön, minthogy egyértelműen bevallja, hogy "nagy a baj".”
  • 20. Logaritmus 2008. november 11. 16:17
    „"Miért fizetne a nyugdíjas járulékot? Fizette évtizedeken át amíg aktív volt."
    Teljesen off-topic a téma, bár nagyon érdekes. Igazad van, a mostani nyugdíjasok valamennyi pénzt biztosan fizettek de ne legyünk annyira álszentek hogy eltakajuk az igazságot: minimális, a költségekre sem elég járulékot vontak le évtizedeken keresztül. Ami pénz hiányzott, azt hitelből fizette az állam, mint valami Dagobert bácsi...persze az ilyen hitelt is végső soron a magyar cégek és polgárok fizetik vissza. Én azt tartanám normálisnak, hogy annyi pénzt szedjenek be nyugdíjra, eü.-re amennyi ténylegesen fedezi az elvárt igényeket. Ha ehhez 2x ennyi pénzt kell beszedni és az lehetetlen, akkor a kiadásokból, a mértékből, a minőségből muszáj feladni. Az nem megy, hogy:

    - egyszerre legyen járulékcsökkentés
    - fizetésemelés reálértékben
    - fejlesszék az eü. intézményeket (nem két filléres dolgokról beszélünk!)
    . de egyúttal zárják ki a magánbefektetőket az ellátó rendszerből mert az is bűzlik ha az állam átad valamilyen feladatot/pénzt/munkát koncesszióba

    A sok lehetséges megoldás közül egy lenne az, hogy a meredeken növekvő számú (rokkant) és időskori nyugdíjasok fizessenek járulékot és adót. A kórházi napidíj, vizitdíj ténylegesen MINIMÁLIS összege is elég volt arra, hogy az eü. kassza adósság helyett évtizedek után végre ADÓSSÁG nélkül zárja a 2007-es évet. Na, a politika élén a mi okos ellenzékünkkel ezt is elrontotta rendesen. Igaz, lett pár új nyugdíjas szavazója, gratulálok.”
  • 19. achilleus 2008. november 11. 15:41
    „"Ezt a pénzt nem költjük el, ez a pénz egy biztonsági folyosó" - ezt mondta a kormányfő arról a 20 milliárd eurós hitelkeretről, amelyet a Nemzetközi Valutaalap (IMF), az Európai Unió és a Világbank ajánl fel közösen Magyarországnak. "Ezzel nem növeljük Magyarország hitelállományát, hanem garanciát képeztünk arra, hogy ha baj van, akkor legyen hova fordulni" - fogalmazott Gyurcsány Ferenc, aki szerint csak akkor használnak fel a kölcsönkeretből, ha azzal meglévő hiteleket válthatnak ki.

    A fenti idézet a DM-ből származik, ugyanazt mondja, amit az előző (17-es) bejegyzésemben feltételeztem.
    A fenti idézetben a "ha baj van, akkor" szófordulatra hívnám fel a hihetetlenül "optimista" hozzászólótársaim figyelmét. Akkor most baj van? Az elemi logika szabályai szerint, igen, baj van.”
  • 18. cyt 2008. november 11. 15:33
    „Az biztos, hogy semmi olyan helyen nem történik "befektetés", ami 5-10 év alatt megtermelné legalább a kamatát annak, amiből a befektetést fizették. Azaz "mil" és "pasajt" is ugyanúgy látja a dolgokat, mint én és még sokan mások a "másik oldalon". Mert a legnagyobb tragédia az, hogy a mai magyar kormáyn nem érti a helyzetet, nem látja a gondokat - vagy pedig totálisan hazudozik össze-vissza. Az világos, hogy nincs olyan hét, hogy ne tenne mást, mint amiről elötte beszélt. Demagóg, skizofrén, és ráadásul aljas is az egész MSZP-SZDSZ vezetés. Bíróság előtt a helyük egytől egyig mindnek. Mindegyik tudatos tevékenysége kimeríti a "nagy anyagi kárt okozó hűtlen kezelés" vádpontot. Egyszer el fog következni az igazság pillanata. Engem csak ez éltet már, nem a csökkenő keresetem és az egyre kilátástalanabb nyugdíj reményem.”
  • 17. achilleus 2008. november 11. 15:24
    „Nagyon nagy tisztelettel kérem azokat a hozzászólókat, akik eddig váltig bizonygatták, hogy az IMF hitel lehívására nem kerül sor - az (úgymond) biztonsági tartalékként szolgál - szíveskedjenek önmagukba szállni, és gyakoroljanak önmérsékletet, mert könnyen szembesülhetnek korábbi bejegyzéseikkel. Nem mentség, hogy Gyurcsány Ferenc ugyanazt állította, amit ők akkor gondolkodás nélkül elhittek!!!
    Mire megy el az IMF hitel (aminek egyébként nagyjából harmadát hívták le)? A válasz teljesen egyértelmű, az államadósság lejáró részleteinek és a megmaradók kamatainak finanszírozására, hiszen mindenki számára egyértelmű volt, hogy ez a hiteligénylés valódi oka (bármit is mondanak itt és fenn egyesek), persze a bankok is kaphatnak egy keveset, de az összeg túlnyomó részét a fenti (gazdaságélénkítéssel semmiféle összefüggésben nem álló), ugyanakkor halaszthatatlan, kiadások viszik el.”
  • 16. papsajt 2008. november 11. 14:42
    „A magyar nyugdíjrendszer nem igazságos,ezt mindenki tudja. Sosem értettem miért kell százalékosan emelni. Egységesen kellene adni pl évi 10eFt emelést. akinek 50000 a nyugdíja annak így 20% akinek 200000, annak 5% lenne.
    Viszont most más cikket lehetl kommentálni.
    Néhány hete, amikor megjósoltam,hogy nem csak biztonsági tartalék lesz az IMF hitel,sokan lehurrogtak.
    "ÁÁÁÁÁÁ, nem olyan felelőtlenek"
    Azért azt én sem gondoltam ,hogy máris a seggire vernek!
    Szerintem kezdjen el mindenki konzervet vásárolni. Most jön a feketeleves.
    A tényleges válság és recesszió 2009-ben éri el az országot. Ami most volt az sima gazdasági államcsőd.”
  • 15. Power 2008. november 11. 14:08
    „LOGARLÉC! Ne keverd a nyugdíjasokat a segélyekből élőkkel! Miért fizetne a nyugdíjas járulékot? Fizette évtizedeken át amíg aktív volt.
    Pl. ott vannak a fiatalok. Hiába fizetik a járulékot a magánnyugdíjpénztáraknak, ha azok "elqrják", eltőzsdézik . Nem védem a Gyurcsány-kormányt! Sem az MSZP-ét! Ezek elladósítják még az ükunokáinkat is!”
  • 14. Logaritmus 2008. november 11. 13:48
    „"Amúgy nem a hitel a baj önmagában, hanem az, hogy nem beruházásra, gazdaságfejlesztésre költik, hanem elszórják segélyekre, nyugdíjakra stb, magyarul feléljük, elfogyasztjuk a pénzt, nem befektetjük."

    Ezt nem igazán tudom, hogy honnan veszed. Mármint, hogy mire költik el.
    Nyugdíjak, segélyek...jó kis témakör ez. Amint ezekhez hozzá akar nyúlni a Kormány, a drágalátos ellenzék máris követeli hogy vonják vissza az intézkedést mert "az brutális támadás a nyugdíjasok ellen".. Nemde? Ideje lenne eldönteni jobb-, és baloldalon egyaránt, hogy mégis mi ér többet: az ország gazdasága + a vállalkozósáok fenntartása, vagy a társadalmi béke + nyugalom. Mert úgy tűnik, a kettő együtt nem megy.

    És ha megszületik a döntés, hogy támogassuk a vállalkozásokat és az adófizető dolgozókat, akkor másnap ne kezdje a Fidesz szajkózni, hogy miért vettek el pénzt a segélyből élőkből és a nyugdíjasoktól. Vagy fordítva: ha marad a szociális háló és az Európában példátlanul magas segélyezési és nyugdíj rendszer ahol a havi 170.000 Ft nyugdíjat kapó sem fizet semmilyen járulékot, ugyanúgy kap 13. havi ellátást, stb. akkor meg ne csodálkozzunk ha ennek az árát magas játulékokban be kell hajtani az adófizető aktívaktól.

    Itt csak egyik v. másik irányba lehet menni!”
  • 13. theseus 2008. november 11. 12:28
    „Úgy látszik, mégsem csak készenléti tartalék ez a hitelkeret, ha máris felvettük majdnem a felét.
    Ha így haladunk, mi marad ebből a választási kampányra?”
  • 12. Mil 2008. november 11. 10:43
    „Amúgy nem a hitel a baj önmagában, hanem az, hogy nem beruházásra, gazdaságfejlesztésre költik, hanem elszórják segélyekre, nyugdíjakra stb, magyarul feléljük, elfogyasztjuk a pénzt, nem befektetjük.
    Pl. be lehetne fektetni a magyar iparba, hogy ki tudjuk váltani az importot egyes termékek esetében. Pl. buszgyártás. Meg lehetne exportképes iparágakba fektetni. Versenyképesebbé tenni nagy exportáló cégeket, pl. Rába. Szopják a f@szt az erős ft, meg a gazdasági visszaesés miatt, holott az exportálók hozzák a devizát az országnak, amiből a hitelt is fizetjük. Videotonba is lehetne fektetni, hogy jelenjen meg a világpiacon sajátmárkás termékekkel. VAgy ott vannak a nagyobb fuvarozócégek, akik külföldön tevkenykednek, szintén sok devizát termelve az országnak. Nekik lehetne gyártani fuvarozóeszközöket, ne külföldről kelljen lízingelni. CSak néhány példát írtam, nem biztos hogy jók.
    Aztán lehetne rendrakásra is költeni közmunkában. Utakat, iskolákat, kórházakat stb felújítani, építeni. Lehetne(sőt kellene) újabb börtönöket építeni, növelni a börtönkapacitást. Erősíteni a rendőrséget, hadsereget. DE, a hitelből csak megtérülő beruházásokra lenne szabad költeni, na a rendőrség pl. nem ilyen. Az ipar, gazdaság az. A szociális kiadásokat pedig minimum be kell fagyasztani a jelenlegi szinten.”
  • 11. dova 2008. november 11. 10:39
    „Hú de kemények a vezetőink (?) és milyen következetesek is egyben.”
  • 10. dova 2008. november 11. 10:34
    „#3
    Pedig brilliáns vitaindító hozzászólás volt.
    #1
    Grat fazer!”
  • 9. Power 2008. november 11. 10:18
    „Csodálkozunk hogy leminősítik a magyar kormányt (Moody, Standard&Poor´s, etc.). Ki fogja ezt a sok hitelt visszafizetni? Dédunokáink jövőjét is elqrja a sok idióta mszp-és.”
  • 8. optimista 2008. november 11. 09:41
    „ui.: ezt is!!!”
  • 7. optimista 2008. november 11. 09:40
    „"De az a jó benne, hogy nem annak a köcsögbagázsnak kell visszafizetni aki majd elqrja"”
  • 6. madártej 2008. november 11. 09:31
    „Az a baj a hitellel, hogy egyszer vissza kell fizetni. Kamatos kamattal. A sok balsi hülye mégis örül neki.”
  • 5. fazer 2008. november 11. 08:27
    „Ráró! Ne haragudj, kissé naívnak tűnsz, vagy csak nem érzed a keserű iróniát, vagy nem ebben az országban élsz.”
  • 4. Robot 2008. november 11. 08:01
    „Így a legkönnyebb kormányozni! Felmarkolom a rengeteg hitelt és elszórom! Ehhez ész sem kell! Meneszteni kell a rablókat!”
  • 3. ráró 2008. november 11. 07:58
    „Fazer!
    Ezzel nem értek egyet:
    "az általunk, hétköznapi adózó állampolgárok által gerjesztett súlyos pénzügyi válság"
    Nem loptam, nem csaltam, az adókat mindig befizettem, nem vettem fel hiteleket, segélyeket és törvénytisztelő adózó vagyok. Amit a Gyurcsány-kormány elpazarolt, azt ne rajtam vasalja be.
    Ha nem kemény munkával jutottál jövedelemhez, akkor nyugodtan fizesd vissza, de akkor az összeset, ne csak a töredékét!”
  • 2. Horton 2008. november 11. 07:57
    „Na, akkor kezdődhet a mérhetetlen pazarlás és rablás a saját zsebükre.”
21 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Robin Hood adó: a MOL szerint nem jó üzenet

Nem tarja jó üzenetnek a MOL a Robin Hood adó bevezetését, mert az indokolatlanul versenyhátrányba… Tovább olvasom