Délmagyar logó

2017. 09. 21. csütörtök - Máté, Mirella 11°C | 17°C Még több cikk.

Lesz egészségbiztosítással kapcsolatos népszavazás

Elrendelte a parlament az egészségbiztosítással kapcsolatos népszavazást, miután a képviselők döntő többsége megszavazta a referendumról szóló határozati javaslatot hétfőn a parlamentben.
Az üzleti alapon működő több biztosítós egészségbiztosítás bevezetésével kapcsolatban magánszemélyek, az Albert házaspár kezdeményezte korábban a referendumot, amelyet több társadalmi szervezet támogat. Az viszont az Országgyűlés döntése után is kérdéses még, lesz-e tényleg voksolás, és ha igen, mikor.

A "TB-mentőként" emlegetett referendum kiírásához szükséges aláírásokat május közepén hitelesítette az Országos Választási Bizottság (OVB). A Legfelsőbb Bíróság május 23-án hagyta helyben az OVB ide kapcsolódó határozatát. Közben az Országgyűlés május 26-án visszavonta pénztártörvény nagy részét. Egyes vélemények szerint ezzel az őszre tervezett népszavazás okafogyottá vált, csak a pénzt pazarolnák azzal. A kezdeményezők, köztük Albert Zsolt, viszont azzal érveltek: a referendum arra jó lesz, hogy megakadályozzák azzal egy hasonló tartalmú döntés meghozatalát a következő 3 évben.

Az OVB elnöke nemrég azonban levélben hívta fel Szili Katalin házelnök figyelmét az Alkotmánybíróság egyik korábbi állásfoglalására, amely szerint "eldöntendő kérdés hiányában, pusztán a népszavazásról szóló törvényben szereplő három éves moratórium biztosítása céljából, nincsen helye népszavazás kezdeményezésének."

Az Országgyűlés Alkotmányügyi bizottsága hétfői ülésén egyhangúlag támogatta a népszavazás elrendelésével kapcsolatos országgyűlési határozati javaslatot. Nem sokkal később a Házszabálytól való eltérést 347 képviselő megszavazta a plenáris ülésen, így születhetett az előterjesztésről még hétfőn döntés a parlamentben. A népszavazás elrendeléséről szóló határozatra 345 képviselő szavazott igennel, az MSZP-s Mécs Imre és Veres János pénzügyminiszter pedig nemmel. Az MSZP-frakcióból Filló Pál, Géczi József Alajos és Lénárt László tartózkodott.

35 képviselő nem szavazott. Az MDF-es Hock Zoltán korábban jelezte, hogy frakciójának tagjai bent ülnek majd a kora esti szavazáskor a teremben, de nem nyomnak semmilyen gombot, így fejezik ki véleményüket. Ez így is történt, az MDF-esek nem szavaztak.

Az Alkotmánybíróság ide vonatkozó állásfoglalása önmagában ebben a helyzetben kevés ahhoz, hogy megakadályozza a népszavazást. Az Országgyűlés hétfő este meghozott határozata az Alkotmánybíróságon még megtámadható, a taláros testület pedig indokolt esetben megsemmisítheti azt - lehet, hogy éppen a korábbi állásfoglalására hivatkozva.

Ha viszont a kezdeményezés minden szűrőn átmegy, a köztársasági elnök írja majd ki a népszavazást.

Olvasóink írták

22 hozzászólás
12
  • 22. akutyafáját 2008. június 10. 14:05
    „Tibike,tanulékony vagy,vagy papagáj ? Ezt a szöveget nyomjátok reggel,délben,este.Gondolom éjszaka gyakoroltok.”
  • 21. Dew 2008. június 10. 11:48
    „Szóval Bringás véleménye szerint az a demokrácia, hogy megválasztjuk a képviselőket, akik aztán négy évig azt csinálnak, amit akarnak. Mert a jelenlegi Magyarországon természetesen nem a képviselők igazodnak a néphez, hanem a nép a képviselők alkotta tömörülésekhez (értsd párt). Ilyen körülmények között, ha a választóknak nincs közvetlen kontrolljuk a képviselők fölött (például visszahívás intézménye). A szakmaiság nem számít. A legszebb példa a lisszaboni szerződés egyöntetű megszavazása volt, pedig több képviselőnk bevallotta, hogy el sem olvasta a szerződés szövegét, csak Európából érkezett, azt meg úgyis alá kell írni mentalitássalé egyből ratifikálták.

    Ilyen körülmények között azt elvárni, hogy a választott képviselők maximálisan az ország érdekeit nézve hozzanak döntést, enyhén szólva is megmosolyogtató. És ez Nyugat-Európában is így van, lásd ezt a linket (http://href.hu/x/5zhb), ahol a szintén a lisszaboni szerződés és az ezzel kapcsolatos ír népszavazással kapcsolatban nyilatkozó Andrew Duff véleménye az igazán érdekes. gyors fordításban ez kb annyit tesz, hogy ahol a népet megkérdezik, ott populizmust, nacionalizmust, idegengyűlöletet és mindenféle hazugságokat kapunk. Ezt a parlamentáris demokrácia szülőhazájának számító Anglia egyik EU-képviselője nyilatkozta. És akkor itthon? Ennyi erővel alkotmányos monarchia is lehetne Magyarország államformája, ugyanúgy a döntések az átlagember feje fölött születnek, csak a jelenlegi demokráciánkban megvan az a parasztvakítás, hogy az ember négy évente szavaz az általa legszimpatikusabb pofára, aztán káromkodik négy évet, amiért semmi sem lett jobb. Ez az én szótáramban nem demokrácia, csak valami pszeudomonarchisztikus, elitista hablaty.

    Nem véletlen, hogy megy a hisztériakeltés a népszavazások kapcsán. Be kell látni, az elitnek sohasem jó, ha a nép őket megkerülve próbálja érvényesítettni akaratát. Ehhez tartozik még, hogy a Zöld Párt szintén aláírást gyűjt egy népszavazásra, miszerint a képviselők ne bemondásra, hanem számlával igazolt tételekre kapjanak csak költségtérítést. gyanítom, ha átmegy a rostán, és megszavazódik, bőven behozza majd nem csak a saját, hanem a két, egészségügyi témában indított népszavazások árát is.”
  • 20. faaa 2008. június 10. 10:24
    „19. mert az a nyelvész, aki máshogy tette fel a kérdéseket a vizitdíjról, stb? az is retkes komcsi... akkor az Alberték meg figyiszesek, nem?”
  • 19. reális 2008. június 10. 09:07
    „Robusto
    Szerintetek ez igy van. Aki nem ért egyet a kormánnyal az provokátor, báb, dakota harcos, O.V. fan. Aki pedig ennek hangot is ad, az már a csőcselék, a "fordított" állampolgárok, a fasiszták stb.”
  • 18. Robusto 2008. június 10. 08:46
    „Aztán el ne feledkezzünk az Albert házaspárról sem! Kicsit gyanúsak nekem! Kik ők? Provokátorok? Ügynökök? Bábok? Mert hogy nem sima állampolgárok, az biztos!”
  • 17. tibike2 2008. június 10. 01:32
    „Le az embereket megnyomorító büdös, retkes kormánnyal, le a tolvaj mszp-vel és az őket vakon követő, országunkat nyomorba taszító fanatikus szavazótáborával!”
  • 16. ERKDP 2008. június 09. 23:37
    „A közvetlen demokrácia intézményei (népszavazás, népi kezdeményezés) részei a magyar alkotmányos berendezkedésnek, a képviseletivel egyenrangú, sőt! az AB normaértelmezése szerint a fölött álló demokratikus eszközök. Ezek a tények. A sok okoskodó ne szóljon úgy hozzá úgy, hogy nem ért a témához.!Ez függytelenül a mostani témától így igaz, akár tetszik, akár nem.”
  • 15. NbA 2008. június 09. 22:55
    „Csak a tudatlansághoz: közvetlen demokrácia, mint társadalmi berendezkedés nem létezik!!! Minden mai demokrácia népképviseleti elven működik. Ezekben a demokráciákban eltérő a közvetett és a közvetlen demokrácia gyakorlásának aránya. Ez részben történelmi okokra is visszavezethető. A közvetlen demokrácia utoljára a görög poliszok korában létezett, ahol kis létszámú közösségek éltek együtt, és minden ember egyetlen népgyűlést alkotott, ahol midnenkinek egyforma jogai voltak. Svájc legfőbb államhatalmi szerve a kétkamarás(!) parlament, ahova választott képviselők járnak dolgozni. Sajnos még Svájcban is ez a parlament hozza a törvényeket, és milyen érdekes, hogy ott bárki megtámadhatja ezt, és kiírathat népszavazást bármely kérdésben... Mennyibe kerül, te jó Isten. Tönkremegy az a szegény ország a sok-sok népszavazásba, és nem is halad előre. Ugyanmár emberek, kicsit gondolkodjunk, és badarságokat ne beszéljünk már!”
  • 14. Egy bringás 2008. június 09. 22:21
    „Ha normál értelemben nem is több biztosítós rendszert vezetett volna be az MSZP-SZDSZ kormány, de mindenképpen üzleti alapon működött volna. Érveik szerint a liberálisok az első Molnár Lajos-féle, illetve a második Horváth Ágnes féle javaslatot is több-biztosítósnak hívták, holott nem tett eleget a feltételeknek. Sokszor elhangzik az az érv is, hogy az Alkotmánybíróság korábbi döntése szerint a népszavazás kezdeményezőjének nem kell tudni a jogi kifejezéseket és a terminus technikusokat. Kérdem én miért nem? Ha már aláírást gyűjt valaki vagy valakik akkor legalább legyen tisztában azzal, hogy miért is gyűjti az aláírásokat illetve aki aláírja azoknak is illene tudni egy egy ilyen jellegű aláírásnál, hogy az igen miért igen és ha nem akkor miért nem és nem felelőtlenűl aláni mindenféle papírt csak azért mert vagy a jobb vagy a baloldal azt mondta, hogy ez ekll vagy éppen nem kell.
    Egy tuti, nehéz dolgunk lesz megválaszolni azt a kérdést, hogy "Egyetért-e Ön azzal, hogy Magyarországon ne vezessék be a mindenki által kötelezően választandó, üzleti alapon működő több biztosítós egészségbiztosítást?". A kérdés megválaszolása pedig azért tűnik nehézkesnek, mert egyrészt megfoghatatlan, nincs tapasztalatunk, hogy milyen is egy több-biztosítós rendszer, másrészt az idő múlásával okafogyottá vált. Az Albert házaspár nevéhez fűződő kérdéshez ugyanis azért gyűjtöttek a civil szervezetek aláírást, hogy megakadályozzák a kormány egészségbiztosítási reformját. Bár már a hitelesítés után is vita tárgya volt, hogy valóban a pénztártörvényre vonatkozik-e a kérdés, az MSZP végül visszavonulót fújt, és visszavonta a törvényt. Márpedig ha visszavonta a törvényt akkor ugyan mire adunk ki megint felelőtlenűl 4 milliárd Ftot?”
  • 13. Egy bringás 2008. június 09. 21:58
    „Véleményt lehet mondani, de egy népszavazás nem vélemény hanem döntés és ez nagyon más! A márciusi népszavazással megszüntettétek pl: a vizitdíat is mert ugyebár az nagyon nagyon megterhelő volt... Ugyanakkor alkoholra, cigire és egyebekre meg nem sajnálja a nagytöbbség a pénzt... Ért itt a nép mindenhez! :-s”
  • 12. N.P. 2008. június 09. 21:53
    „NbA

    A képviseleti demokrácia (ez van ma nálunk) és a közvetlen demokrácia (leginkább Svájc) között óriási a különbség. Ha ezt nem érted, ne írj baromságokat. Teljesen más metódus, és más működési költségek.”
  • 11. NbA 2008. június 09. 21:43
    „Azta*****! Ez az ország semmilyen demokráciára nem érett... Mi az, hogy a képviselők oldják meg, mert azért választottuk őket??? Ezt valaki magyarázza már meg, mert én nem értem. Nem pont azért sír mindenki, mert a képviselők nem végzik rendesen a dolgukat?? Nem azért pofázik minden apolitikus véglény, mert se a fidesz, se az mszp nem jobb a másiknál??? Akkor most tessék odatolni a méteres pofákat az urnákhoz, és bebizonyítani, hogy jobban tudja az egyszerű nép, hogy mi kell neki. A népszavazás bármilyen kérdés eldöntésére a legegyszerűbb forma. Ez A demokrácia!!! Nem a parlament a demokrácia, fel kéne már ébredni. A parlament csak színtér, ahol 380-akárhány ember minket képvisel. De CSAK képvisel, nem fizeti ki helyettünk a számlákat, nem éli az életünket. Semmit nem tud rólunk, ezért kell néha NEKÜNK véleményt mondani. Ráadásul nem kötelező (amit sajnálok!), így hát a sok majom akár otthon is maradhat, ha nem tetszik neki, vagy akkora maki, hogy nincs véleménye. Ha nicns vélemény, akkor pofákat befogni, ha a választott képviselők rosszul végzik a dolgukat. "Hisz ezért vannak..."”
  • 10. Egy bringás 2008. június 09. 21:06
    „6. Ken!
    Őszintén örülök, hogy te vagy a megtestesült tökély! Áruld már el nekem, hogy a magyar nép honan tudja, hogy valami jó vagy sem? Szakértő vagy? Én nem. Az ami az egyik országban egyszer már nem jött be mert megbukott vagy egyebek az nem azt jelenti, hogy itt sem fog jól működni. Minden ország más és más. Más törvények, más adók, járulékok, több vagy kevesebb ember, más eü rendszer, és hadd ne soroljam tovább.”
  • 9. Sorponyi 2008. június 09. 21:05
    „Kérem, ha más véleményen vagyunk is, ne minősítsük a másikat!
    Egyebekben én se értek egyet ezzel a politikai játszmával, bárkinek is legyen igaza. A képviselőknek kellene megoldani az ország kormányzásának gondját /pro és kontra/ és nem az "embereket" hergelni bármely témában. Gondolom, ezért választottuk Őket!”
  • 8. jiljum 2008. június 09. 20:52
    „ez a npészavazás teljesen felháborító:

    miért választottuk a képviselőinket??? olyan kérdésben fog több millió ember szavazni, amihez rohadtul nem értenek, és nem is kell hogy értsenek, ezért vannak az ÁLTALUNK választott képviselőink, mindenoldalon!ezért vannaka fizetett szakértők a különböző minisztériumokba, bizottságokba, hogy azok kellőképpen előkészítsék a megfelelő döntést. Ahogy mi, akik elmentünk a parlamenti választosokra szavazni, megválasztottuk a jelenlegi képviselőinket ugyanolyan felelősek vagyunk. Mindenkinek fel kell nőni a választáshoz, és annak következményeinek viselésére és ELFOGADÁSÁRA.

    Ilyen kérdésben nem szabad népszavazást lebonyolítani!”
  • 7. Lexi 1 2008. június 09. 20:40
    „ken,az eredménytelen szavazás után erről beszélhetünk..”
  • 6. ken 2008. június 09. 20:33
    „A legutóbbi hozzászólással maximálisan egyetértek. Az előtte szólók olyan buták, hogy magukat minősítik.”
  • 5. trainman 2008. június 09. 20:20
    „Szerintem az Albert házaspár nem gazdag!Arra kell visszagondolni,hogy miért kezdeményezték az aláírásgyűjtést!Vajon kik szavazták meg kétszer is az egészségbíztosítási törvényt?A veszély még nem múlt el,a parlament bármikor újra megszavazhatja a törvényt,új köntösbe csomagolva!Úgyhogy van értelme a népszavazásnak!”
  • 4. tamo75 2008. június 09. 20:10
    „Én is tudnák miröl szavaztatni mondjuk ,hogy a mocskos kormányunk mondjon le De véleményem szerint a költségeket az Albert házaspárnak kéne fizetni.Örülök ,hogy vannak még ilyen gazdag kis köcsögök.DE gondolom nem 2kezü munkával keresték meg a pénzüket.Kár hogy én nem tudom,hogy így hogy lehet.”
  • 3. Lexi 1 2008. június 09. 19:46
    „bocs: keletkező”
22 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Férje fejébe állította a gereblyét

Beleállította a gereblyét férje fejébe egy debreceni asszony vasárnap. Tovább olvasom