Délmagyar logó

2017. 11. 22. szerda - Cecília 5°C | 13°C Még több cikk.

Létszámstopot rendelt el a Duna Televízió új ügyvezetője

Elbocsátásokra, illetve új munkatársak felvételére sem készül A. Szabó Magda, a Duna Televízió ügyvezetői feladatokkal ellátott alelnöke - közölte a televízió hétfőn.
A Duna Televízió közleményében emlékeztet: a Hungária Televízió Közalapítvány kuratóriumi elnöksége 2010. július 15-i ülésén bízta meg A. Szabó Magdát, a televízió kulturális alelnökét az ügyvezetői teendőkkel, miután Cselényi László, a televízió volt elnöke július 22-i hatállyal, közös megegyezéssel távozott a cégtől.

Kiemelik: A. Szabó Magda megbízatása az új vezérigazgató kinevezéséig szól az Országgyűlés által megszavazott médiatörvény értelmében.

A. Szabó Magda ideiglenes vezetői megbízatása idejére mind az alelnöki prémiumról, mind az ügyvezetői teendők ellátásáért járó megbízási díjról lemond - fűzik hozzá.

Cselényi László távozását megelőzően Szabó László, a Duna Televíziót felügyelő Hungária Televízió Közalapítvány Fidesz által delegált kurátora arról számolt be, hogy több százmillió forint juthatott ki a Duna Televízióból.

Két produkciót ugyanis nem közvetlenül a gyártó cégektől rendelt meg a Duna Televízió, hanem közvetítői szerepet játszó cégeken keresztül adták tovább a televízió megrendeléseit - ismertette a fideszes kurátor. A sajtótájékoztatón Szabó László bemutatta azokat az iratokat, amelyek szerinte azt igazolják, hogy az Egy különleges ember című produkció esetében a 162 és fél millió forintos szerződést 48 millióért, a Suli Buli című produkció esetében a 205 milliós szerződést 64 millióért szállította le a gyártó cég. A szerződéseket Cselényi László írta alá - mondta el Szabó László.

Cselényi László válaszában a "jereváni rádiós viccekhez" hasonlította a Duna Televíziót ért vádakat. "A példás gazdálkodásáról ismert Duna Televíziót, annak menedzsmentjét és személy szerint engem, a közmédium elnökét a sajtó egy része súlyosan megvádolt Szabó László fideszes kuratóriumi elnökségi tag magán-sajtótájékoztatója egyoldalú, elfogult részinformációi alapján" - fogalmazott a televízió volt elnöke.

A Duna Televízió volt elnökének 42 havi végkielégítés járt volna, ám ezt a kuratórium hosszas vita után a felére csökkentette, így Cselényi László 21 havi végkielégítéssel távozhatott az intézmény éléről.

Olvasóink írták

  • 3. deszkás 2010. július 27. 13:31
    „És bilincsbe távozott?”
  • 2. Léni 2010. július 27. 10:39
    „A 21 hónapból 2 millió marad, a többit 98%-os adóterheli!
    Orbán a Duna TV-vel hasonlóan bánt el, mint Sólyom Lászlóval, Gaskó gördülő sztájkossal,
    régebben Torgyán Józsi bával. A Duna teljes mellszélességgel fényezte a Fideszt, soha nem is
    lelplezte a párthovatartozását. Orbán fél a lekötelezettségtől? Ezért sürgősen megválik a
    kényelmetlenné vált jótevőktől?”
  • 1. .suhym. 2010. július 27. 00:55
    „Cselenyi...Hmmm.... 21 havi is irtozatosan sok neki!:((”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Felmérik a kórházak adósságállományát

Levélben fordult a fekvőbeteg-ellátó szolgáltatók vezetőihez és fenntartóihoz az intézmények… Tovább olvasom