Délmagyar logó

2017. 01. 19. csütörtök - Sára, Márió -7°C | 0°C

Ma jelentik be az újabb sztrájkot

Várhatóan még áprilisban újabb sztrájkot hirdet a VDSZSZ - mondta a Népszavának Gaskó István elnök.
Az érdekvédők kedden, a Vasúti Érdekegyeztető Tanács ülése után jelentik be, mikor állnak le a vonatok - tiltakozásul a Bajnai-kormány "vasutasokat sújtó intézkedései ellen". A tervek között szerepel egyebek mellett a MÁV-csoport visszaállamosítása, kedvezmények megszüntetése, bércsökkentés és a korrupció felszámolása. Ezekkel évi 86 milliárd forintot is megtakaríthatna az állam, ami csaknem a fele az átlagos évi vasúti közfinanszírozási kiadásnak. Ezek egy részével Gaskó István is egyetért, de például az 5 százalékos bércsökkentést, a dolgozóknak és családtagjaiknak járó szabadjegyek megadóztatását ellenzi. A VDSZSZ nem zárkózik el a részmunkaidős foglalkoztatás elől - mondta az elnök.

Olvasóink írták

26 hozzászólás
12
  • 26. Szemif 2009. április 14. 17:20
    „Ez egy kísérlet igen, és bár a MÁV vissza akart térni a régi módihoz sikerült kilobbizni, hogy maradjon a rendszer. Mert jobb, több vonat, több átszállási lehetőség stb. Az adataid hibásak, a mostani 2:26 perc stimmel, de 2005-ben az IC-k 2:14, míg a gyorsvonat 2:42 alatt tette meg a távot. Ez most 12 perc plussz, ráadásul úgy, hogy az IC is megállt volna Ferihegynél, ha marad a régi rendszer, tehát fékezés és kigyorsítás valamint tartózkodással számolva 10 percet buksz, cserébe kétszer annyi vonat megy, azért lássuk már meg a különbséget! Igaz, ehhez az is kellett, hogy fejlesztették a pályát, tehát ma az IC valszeg. felérne 2:08 körül, ha csak Kecskeméten meg a Kökin állna meg. De ahogy mondják az utas jeggyel szavaz, és itt bizony a vasút alig vesztett utast, autópalya ide-autópálya oda! Amúgy nem is a hibrid a téma, hanem Gaskóék, már van is egy hír, mikor akarnak sztrájkolni.”
  • 25. sziszka1 2009. április 14. 17:05
    „Ez a kis idő pontosan 1:50 percről 2:26 percre nőtt!!!!!!!!!!!!!! Most nem néztem a menetrendet, de a nagyság rend stimmel!

    Szóval kísérleteznek rajtunk!!!! Ezt jól megszívtuk! Mért nem Déli Balaton vonalon vezették be? Amilyen összevisszaság ott van, tudom mert 2007-ben egész nyáron Siófokról jártam Balatonföldvárra dolgozni! Ha lekéstem a 20:32-es vonatot, várhattam 22:30-ig a következőre!

    És nem is írtam, hogy minden utazásomról számlát kérek, és kb 15 percig tart kézzel megírni egy kibaszott KP számlát, mert ha már van jegykiadó rendszer, ahhoz mért nem lehet számlázó progit is bekötni!Arról nem is beszélve, hogy az egyik pénztáros ey számlára írja a Menetjegyet és a helyjegyet, a másik meg külön!!!!”
  • 24. Szemif 2009. április 14. 16:01
    „Nézzük a hibrid előnyeit, óránként jár azonos időpontban (jó tudom, a 10:42-es vonatot kiritkították péntek-vasárnapi napokra, de ez meg Szabó Pál miniszterúr hülyesége miatt van, pl. ő mondta, hogy az ütemes menetrendet úgy terjesszék ki a Dunántúlra, hogy a vonatok által futott km-ek száma ne nőjön, na most ez egy akkora ökörség, hiszen így pont ki kellett venni néhány vonatot az ütemből nálunk, cserébe a Dunántúlért), és többféle komfortfokozaton is utazhatsz. Való igaz, ilyen egyedül ezen a vonalon van a fővonalak közül, ez egy nagy teszt. Itt bevált, (itt csökkent legkevésbé az utasok száma az elmúlt években, pedig már van volános expresszbusz autópályán, meg kész az M5 is.) és a menetididő sem nőtt ám annyit, ahogy arról sokan hisztiznek, főleg úgy nem, hogy ha igazi IC lenne, akkor annak azért illene megállnia Szatymaz és talán Kistelek kivételével minden mostani állomáson. Én az egyedüli gondot a hibriddel abban látom, hogy nagyon szűk, tehát ha egy vonat bekap valahol egy késést az üt mindenkit. (amúgy az IC-k ezért nem várják be Cegléden a csatlakozást, hogy legalább az IC-kre ne verjenek rá 10-15 percet, mert akkor végig borulás meg dominóelv van) A kétvágányúsítás Szegedig elég soká lesz kész, akkor majd meglátjuk mi lesz itt, amúgy nem tudok pontos számadatot mondani, de egy Km 120-as pálya az súlyos százmilliókból jön csak ki, azért ennél egy-két perc Szatymaz csak olcsóbb......”
  • 23. sziszka1 2009. április 14. 15:42
    „Nekem szémély szerint nem tetszik!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!”
  • 22. sziszka1 2009. április 14. 15:41
    „"Szeged-Budapest hibridvonat egy nagyon jó húzás volt," hát nem tudom! Ez vezetett az ütemes menetrendhez, a Sztymaz Citi megálláshoz! Ha ezt a pénzt a a kétvágányosításra fordították volna, akkor nem kell ilyen hülyeség, hogy hibrid vonat! Én sehol Európában nem láttam ehhez hasonlót!”
  • 21. Szemif 2009. április 14. 15:14
    „Őszintén szólva kisgyerekként tényleg szerettem volna mozdonyvezető lenni, ezért is figyelem a vasúti híreket azóta is, meg ezért tudok a szegedi villamosfejlesztésről már 2003-óta, miközben a városatyáknak most esik le, hogy ez miről is szól valójában, de ennyi közöm van a MÁV-hoz, na meg persze a tény, hogy szeretem a vonatokat :-), és utazni is velük. A Szeged-Budapest hibridvonat egy nagyon jó húzás volt, ezt még az ellenzői is elismerik, amúgy szerintem idővel lesznek klasszikus IC-k is, de a jelenlegi csak félig kétvágányos pálya miatt például meg kell állni Szatymazon, ha nem akarunk egy szép nagy vasúti katasztrófát! A mostani ütemes így is nagyon szűken jön ám ki! (pl. szeged rendezőn van, hogy mozgó vonatok kereszteznek) Budapest teljes 100-kmes körzetében van félórás-órás ütemes menetrend, és ezt 2003-2004-től vezetik be, terjesztik ki fokozatosan az országban, és ne is haragudj, de ennyi rozzant Bhv meg By kocsival, a folyton fekvemraadó mozdonyokról nem is beszélve ez egy kisebb csoda. Amúgy pályafejlesztés itt zajlik a szemünk előtt, pont most zajlik a Budapest-Debrecen és a Szolnok-Békéscsaba-Lőkösháza vonal fejlesztése 160-asra. De ütemes menetrend van például Békéscsaba felé és Mezőhegyes irányában is, aztán meg lehet említeni a Budapest-Debrecen-Miskolc-Budapest kör IC-t. A Kecskemét-Dunántúl közvetlen vonatokat, mint pozitív változást a korábbi időkhöz képest. Az uzsgyik meg bár kétségkívül nem világbajnok vonatok, azért az Md-khez képest nagy előrelépést jelentettek (én, személy szerint szerettem az Md-ket, de az idő eljárt felettük). Összességében, sor sz@r van a Máv-Start-nál, de rengeteg téren sokat javultak, és ezért is kell tömni bele a pénzt. Például faramuci helyzet, hogy a V63-as mozdonyokat most alakítják át úgy, hogy bírják a 160-t, vagy a V43-asokat a halberstadti kocsikhoz, de ha azt nézzük, hogy egy nyamvadt fénysorompó is 40 millió,,,na jó mindegy, az emberek többsége nem szereti a vasutat úgy általában, én igen, épp ezért szerintem ez meddő vita lenne, mellesleg én nem támogatom Gaskóékat, több kárt okoznak (bizalomvesztés, bevételkiesés stb.) mint amennyit, a fentebb felsorolt újítások hozni tudnak :-(”
  • 20. sziszka1 2009. április 14. 14:56
    „MIndenki addig nyújtózkodjon míg a takarója ér!

    Én eddig csak a BP-Szeged vonalról tudom hogy ütemes menetrendje van! de ebbe bele lehetne illeszteni egy pár CSAK IC-ből álló szerelvényt, mert ez a hibrid vonat nekem sehogyan sem tetszik, ezzel csak azt érték el, hogy az IC menetideje beérte a gyorsvonatét, ami szerintem egy nagy visszalépés!!!!
    Amiket írtál "több vasútvonal átépítése is zajlik 160-asra, villamosítás Zalában, Fejérben, pályafelújítás, Desirók, Talent, Flirt-ek, Halberstadti kocsik beszerzése, új villamos mozdonyok, vagy például a szentesi fűtőház átalakítása Uzsgyik fogadásához." ez mind csak a Dunától nyugatra valósul meg, kivéve a szentesi fűtőházat meg az uzsgyikat! Látod itt is a kelet-nyugat különbség erősödik, és szégyen, hogy megkülönböztetik a vasutat használókat! Mert tudod mikor fognak Flirtek Szeged felé közlekedni? amikor már azok is lehasználtak lesznek!
    Irdatlan méretű fejlesztésbe fognak belepusztulni? Te biztos valami vasutas vagy!!!!”
  • 19. Kalajka 2009. április 14. 14:42
    „Az F.1.-es tavaly az F.2-es pedig jelenleg is változik a szüsz-el és az E.12-vel együtt.Aki csak az F.1-est tudja az legfeljebb perontakarító lehet mert az összes többi szakághoz az kevés.”
  • 18. Szemif 2009. április 14. 14:36
    „Csak egy-két érdekesség, például ha már az orvos-vasutas marhaságot itt valaki fölhozta, az orvosi egyetemeken van túljelentkezés? Igen van, Van elég orvos? Nincs! Van elég mozdonyvezető, kalauz, pályamunkás? NINCS! Van jelenkező elég? NINCS. Sőt, a MÁV kapásból fel tudna venni 200-300 kezdő mozdonyvezetőt. Jelenkező nincs elég, ezek után csodálkozik valaki, ha egy hiányszakma tagjai veszélyesek ránk nézve! Mellesleg a VDSZSZ-nek főleg jegyvizsglók, meg forgalmi szolgálattevők a tagjai, pont mozdonyvezérek nem.
    Amúgy meg, sajnos ha egy picit is jobban megnézzük a helyzetet a MÁV majd belepusztul az irdatlan méretű fejlesztésekbe, amik zajlanak. Ezt nem iróniával mondom, ez tény, több vasútvonal átépítése is zajlik 160-asra, villamosítás Zalában, Fejérben, pályafelújítás, Desirók, Talent, Flirt-ek, Halberstadti kocsik beszerzése, új villamos mozdonyok, vagy például a szentesi fűtőház átalakítása Uzsgyik fogadásához. A Szeged-Budapest hibridvonat rendszer bevezetése, ütemes menetrend több vonalon, ezek mind-mind pénzbe kerültek, és elképesztű méretű fejlesztést jelentenek mondjuk a 2003-as állapothoz képest. (emlékszünk még, nagy piros büdös Mdmot-ok Békéscsaba felé, és napi négy pár IC meg ugyanennyi gyors Pestre) Az, hogy ezt sokan nem veszik észre, az az ő bajuk, amúgy Kalajkával egyet tudok érteni, tényleg nem ártana lefaragni a MÁV vezérek fizetését, de sajnos az a baj, hogy a mi kis vasutunk ennyi pénzből majdhogynem a maximumot hozza ki, amit ki lehet. Ez van, ha lenne pénz több száz új mozdonyra,kocsikra, meg további pályafelújításra, akkor lenne, de nincs.”
  • 17. persona 2009. április 14. 14:33
    „Aki nem tudja értelmezni a KÜLÖNBÖZŐ hozzászólásokat, annak javasolnám az elemi 5. osztály ismétlését..”
  • 16. bespin 2009. április 14. 14:31
    „Kalajka az F.1.-es nem változik annyit kétévente, hogy újra kelljen tanulni. Azt álmából felverve is kell tudnia a vasutasnak.
    Zavarjátok el a vezetőiteket és tegyétek nyereségessé céget, akkor majd nem akad ki a nép rátok.”
  • 15. Kalajka 2009. április 14. 14:25
    „Fogalmatok sincs arról amiről írtok.A MÁV dolgozóknak is egy nagy szatyor utasítást kell tudniuk,hogy dolgozhassanak.Kétévente pedig számot kell adniuk a tudásukról.Ha az orvos téved az az egy ember hal meg aki épp a keze alatt van,de ha a vasutas akkor jóval többen.Lást Monorierdő vagy Szajol.Szóval ennyit a felelőségről és a tudásról.A takarítók nem MÁV alkalmazottak,és csak a minimálbér felét kapják kézhez.A vonatkésések pedig nem a mozdonyvezetőkön múlnak.Ha Japán pontosságot akarunk ahhoz Japán színvonalú járműpark és pálya kell.Az ország vasúthálózatának jelentős része a pálya silány állapota miatt nem alkalmas nagy sebességre,néhol még közlekedni is veszélyes rajta.Abban igaza van Gaskónak,hogy amíg a vezérigazgató havi 3 millót keres és 13 milló prémiumot kap/mire?/ valamint 4-5 havi bér év végén addig nem a dolgozók bérét kell csökkenteni.Pont elég,hogy több ember munkáját végzik egy személyben,nem kis felelősséggel.Az utóbbi években egyre bővül a tevékenységi jegyzékük,de a bérük marad.Szóval ne a vasutasokat szidjátok hanem a felső vezetőket.Őt tehetnek arról,hogy a vasút itt tart és nem a dolgozók.”
  • 14. sziszka1 2009. április 14. 14:09
    „persona: és ennek mi köze a vasúti sztrájkhoz? OV és csapat is hasonlóka tenne! egy mázlijuk volt, hogy nem az ő idejük alatt alakult ki a világ gazdasági válság! és most ne mond azt, hogy a szoci kormány tevékenysége miatt alakult ki!”
  • 13. persona 2009. április 14. 13:53
    „Már a múltkor is megmondtam, attól, hogy új szoci kormány áll fel, még nem változik semmi.. igazam is lett.”
  • 12. Gazficko 2009. április 14. 13:51
    „Jogos az hogy el kellene menni dolgozni és nem sztrájkolni.

    Az egész Mávot rendbe kéne ( nagyon sürgősen) tenni. Pl.: a késések ellen úgy fellépni mint Japánban( Elég az hogy 1-2 percet késik a vonat és máris ki van rúgva a manus), bár az is igaz,hogy Japánban a sínpályák a vonatok és a mentalitás is más.”
  • 11. pille 2009. április 14. 12:41
    „sziszka! Elvileg mindenkinek, aki a szakmájában dolgozik magas fokon kell értenie a dolgát.Mindenkinek van felelőssége abban ,és amiben dolgozik.A vasutasnak is és az orvosnak is. Egyik ezt vállalta, a másik meg azt. Egyiket sem hajtották oda korbáccsal, hogy ezt, vagy azt kell csinálnia. Ne írd azt most, hogy ez egy demagóg duma, hidd el, tudom, miről beszélek.”
  • 10. rozator 2009. április 14. 12:37
    „Az Orbán államositani akar, a Gsakó az ellen tüntetni, döntsék már el!”
  • 9. sziszka1 2009. április 14. 12:34
    „a messze jobban keresnek mint az orvosok, a felelősségre átvitt értelemben használtam, nézz meg egy dokit mit kell tudnia ahhoz hogy megmondja kinek mi a baja, a vasutas meg a defektes kerekeket keresi!”
  • 8. pille 2009. április 14. 12:06
    „Azért azt nem állítanám, hogy "messze jobban keresnek mint az orvosok"-igaz van olyan aki jobban keres.Az viszont a felső vezető.Az orvosok papíron valóban keveset keresnek, de a HÁLAPÉNZ, az behozza sokuknál a lemaradást.”
  • 7. sziszka1 2009. április 14. 11:55
    „Messze jobban keresnek, mint az orvosok, pedig nekik jóval nagyobb a felelősségük, mint ezeknek a sínbohócoknak!
    Amugy GaSKo, kicsit sok pozíciót tölt be,amelyek ráadásul összeférhetetlenek!”
26 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Molotov-koktél, hóhérkötél és féltégla az MSZP-nek

Nagykanizsa/Keszthely - Kővel dobták be keddre virradó éjjel az MSZP nagykanizsai irodáját is, az… Tovább olvasom