Délmagyar logó

2017. 02. 24. péntek - Mátyás 6°C | 12°C Még több cikk.

Malév-gépek a földön - nincs pénz alkatrészre

Nagy bajban van a Malév - állítja a Magyar Hírlap. A cikk írója emlékeztet arra, hogy a 2007-es év rekord veszteséget (17,4 milliárd forint) hozott a cégnek, a tavalyi általános visszesést a légiközlekedésben és várhatóan az idei sem lesz jobb.
A Hírlap úgy tudja, hogy a január 27-i közgyűlésen a tervek szerint ötmillió forintra szállítják le a cég 3,6 milliárdos jegyzett tőkéjét, majd alaptőkét emelnek. Ismét felmerült az új vevő, az orosz Aeroflot neve is, bár a Malév szóvivője, Németh Krisztina a lap kérdésére nem kívánt foglalkozni a lehetésges tulajdonosváltással.

A lap úgy tudja, a Malév komoly alkatrészgondokkal is küzd, több gépe ezért nem közlekedhet. Ezt a szóvivő határozottan cáfolta. Eközben újabb fideszes képviselő adott be írásos kérdést a pénzügyminiszterhez. Márton Attila arra kíváncsi: mit tesz a kormány azért, hogy "a Melév ne csak márkanévként, hanem működő légitársaságként is létezzen?"

Olvasóink írták

  • 6. KamuNeni 2009. január 13. 09:28
    „Hat igen Kolomparnak igaza van. Amig a magyar hiusag es kivagyisag (ami vezerli az embereket) el nem hal addig nem is lesz jobb sorsa az orszagnak. 2 generacio minimum.”
  • 5. KolompárRómeó 2009. január 13. 09:03
    „3. hozzászólás cyt 2009.01.13. 08:31:

    "ezek az emberek totalisan alkalmatlanok egy bonyolultabb, osszetetteb gazdasagi rendszer atlatasara, annak iranyitasara"

    Dehogyis, ezek az emberek nem hulyek, nagyon is alkalmasak arra, hogy a megfelelo kenopenzert, rovid tavu meggazdagodasert, kapcsolatokert a mi faszunkat verjek a csalanba, azaz elszarjak az adofizetok penzebol osszerakott dolgokat, vagy magat a penzt.

    A komplett, egyseges rendszerben valo gondolkodassal teljesen egyetertek.

    "Egy nagyvarosi tomegkozlekedes is csak akkor mukodhet "hatekonyan" es sikeresen, ha VALAMENNYI tipusu tomegkozlekedesi eszkoz mukodtetese EGYUGYANAZON tulajdonos (ceg) kezeben van."

    Nem feltetlenul. Hamburgban van HVV, az itteni "BKV", van a Hochbahn, ami egy maganceg, buszokat jarat, van az AKN, ami vasut es a DB, a nemet vasut, ami a Schnellbahn-okat, azaz a "HEV"-eket mukodteti. Az is lehet, hogy ki is hagytam valamit.

    Na en veszek egy jegyet es azzal barmelyikre felszallhatok, osszehangoltak a menetrendet es sokszor fogalmam sincs, hogy melyik ceg jarmuven ulok (igen, allni nem nagyon kell).

    Vettem 5 fos hetvegi jegyet Lübeckbe 29 EUR-ert, ami kb. 60 km a kiindulasi allomastol. Mentem AKN-es vasuton, sima vasuton (DB), buszon (HVV) es Schnell-Bahn-on (DB). A lenyeg az, hogy gordulekenyen menjen minden. Es megy is.”
  • 4. Mike3 2009. január 13. 08:58
    „Mindig jót derülök ezeken a híreken. Minden légitársaság a csőd szélén áll, leépítések, földönragadt gépek blabla. Ami viszont tény, hogy a legiközlekedés egyre több pilótát szív fel, egyre növekszik az ágazat, 6000 gépre van megrendelés csak a nagy gyártóknál. Egyszerűen megéri ezeket a cégeket a csőd közelében tartani papíron.
    Véleményem szerint hibás elképzelés egy reptéri üzemeltetést és egy légitársaságot összemosni. Mindenki tudja, hogyan működtek ezek a gigacégek vagy hogy működnek (lásd BKV). A Budapest Airport, az Aeroplex és a Malév teljesen jól szét lettek szegmentálva.”
  • 3. cyt 2009. január 13. 08:31
    „A MALEV esete csak EGY a SOK pancser szoclib privatizacio kozul. Ez is - mint oly sok mas eset - azt mutatja, hogy ezek az emberek totalisan alkalmatlanok egy bonyolultabb, osszetetteb gazdasagi rendszer atlatasara, annak iranyitasara. Meg pontosabban, a szoclibes kormany az allam vagyonat PREDANAK tekinti, es arrol CSAK a sajat haszon figyelembe vetele mellett hoz donteseket. A MALEV ugyanis SZERVES EGYSEGET alkotott a Ferihegy repuloterrel (ahogyan a teherszallitas szerves egyseget alkot a szemelyszallitassal). Mindenben - de most nezzuk csak ezt a KET esetet - mindenben a rendszerben valo gondolkodas a kulcsa a sikernek. Nos a szoclib politikusok, gazdasagi vezetok ERRE a RENDSZERBEN valo GONDOLKODASRA keptelenek. A MALEV a Ferihegy repuloterrel EGYUTT ert valamit. A MAV a teher es szemelyszallitassal egysegben er valamit. Egy nagyvarosi tomegkozlekedes is csak akkor mukodhet "hatekonyan" es sikeresen, ha VALAMENNYI tipusu tomegkozlekedesi eszkoz mukodtetese EGYUGYANAZON tulajdonos (ceg) kezeben van. Szoval mindezekert a dolgokert a szoclib kormany a felelos - es remelem egyszer a felelossegre vonas meg fog tortenni. A varhato problemakra ugyanis idoben FELHIVTAK a mindenaron privatizalni akaro kormany fogyelmet, csak a kormany lesoporte a figyelmezteteseket az asztalrol.

    A mai magyar problemak gyokere a totalisan alkalmatlan szoclib kormany politikai es gazdasagi vezeteseben van. Ez a teny es minden eset boncolgatasa soran erre a vegkovetkeztetesre lehet eljutni.”
  • 2. comet 2009. január 13. 08:18
    „A Malév részvényei Abramovics orosz üzletember kezében vannak.
    Kik is adták oda neki? És vajon miért?
    A Malév külföldi kézre játszásának ´ siker történetét´ érdmes lenne kivesézni, ahogy a Villamos ipar eladását, a mezőgazdaságunk felszámolását, a magyar ipar lenullázását és még solrolhatnám a siker történeteket.
    Az ügyletekkel valakik biztos jól jártak.”
  • 1. KolompárRómeó 2009. január 13. 06:56
    „Az tuti, hogy sör már pár hete nincs, ami engem nagyon érzékenyen érintett :)”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Vége a szmogriadónak Budapesten

A főpolgármester kedden hajnalban megszüntette a szmogriadót Budapesten - tájékoztatott a fővárosi önkormányzat környezetvédelmi osztályvezetője. Tovább olvasom