Nagy bajban van a Malév - állítja a Magyar Hírlap. A cikk írója emlékeztet arra, hogy a 2007-es év rekord veszteséget (17,4 milliárd forint) hozott a cégnek, a tavalyi általános visszesést a légiközlekedésben és várhatóan az idei sem lesz jobb.
A Hírlap úgy tudja, hogy a január 27-i közgyűlésen a tervek szerint ötmillió forintra szállítják le a cég 3,6 milliárdos jegyzett tőkéjét, majd alaptőkét emelnek. Ismét felmerült az új vevő, az orosz Aeroflot neve is, bár a Malév szóvivője, Németh Krisztina a lap kérdésére nem kívánt foglalkozni a lehetésges tulajdonosváltással.
A lap úgy tudja, a Malév komoly alkatrészgondokkal is küzd, több gépe ezért nem közlekedhet. Ezt a szóvivő határozottan cáfolta. Eközben újabb fideszes képviselő adott be írásos kérdést a pénzügyminiszterhez. Márton Attila arra kíváncsi: mit tesz a kormány azért, hogy "a Melév ne csak márkanévként, hanem működő légitársaságként is létezzen?"
A lap úgy tudja, a Malév komoly alkatrészgondokkal is küzd, több gépe ezért nem közlekedhet. Ezt a szóvivő határozottan cáfolta. Eközben újabb fideszes képviselő adott be írásos kérdést a pénzügyminiszterhez. Márton Attila arra kíváncsi: mit tesz a kormány azért, hogy "a Melév ne csak márkanévként, hanem működő légitársaságként is létezzen?"
hirdetés
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!
Lájkolom és követem a Delmagyar.hu-t
Megosztom a cikket a Facebookon
Olvasóink írták
"ezek az emberek totalisan alkalmatlanok egy bonyolultabb, osszetetteb gazdasagi rendszer atlatasara, annak iranyitasara"
Dehogyis, ezek az emberek nem hulyek, nagyon is alkalmasak arra, hogy a megfelelo kenopenzert, rovid tavu meggazdagodasert, kapcsolatokert a mi faszunkat verjek a csalanba, azaz elszarjak az adofizetok penzebol osszerakott dolgokat, vagy magat a penzt.
A komplett, egyseges rendszerben valo gondolkodassal teljesen egyetertek.
"Egy nagyvarosi tomegkozlekedes is csak akkor mukodhet "hatekonyan" es sikeresen, ha VALAMENNYI tipusu tomegkozlekedesi eszkoz mukodtetese EGYUGYANAZON tulajdonos (ceg) kezeben van."
Nem feltetlenul. Hamburgban van HVV, az itteni "BKV", van a Hochbahn, ami egy maganceg, buszokat jarat, van az AKN, ami vasut es a DB, a nemet vasut, ami a Schnellbahn-okat, azaz a "HEV"-eket mukodteti. Az is lehet, hogy ki is hagytam valamit.
Na en veszek egy jegyet es azzal barmelyikre felszallhatok, osszehangoltak a menetrendet es sokszor fogalmam sincs, hogy melyik ceg jarmuven ulok (igen, allni nem nagyon kell).
Vettem 5 fos hetvegi jegyet Lübeckbe 29 EUR-ert, ami kb. 60 km a kiindulasi allomastol. Mentem AKN-es vasuton, sima vasuton (DB), buszon (HVV) es Schnell-Bahn-on (DB). A lenyeg az, hogy gordulekenyen menjen minden. Es megy is.”
Véleményem szerint hibás elképzelés egy reptéri üzemeltetést és egy légitársaságot összemosni. Mindenki tudja, hogyan működtek ezek a gigacégek vagy hogy működnek (lásd BKV). A Budapest Airport, az Aeroplex és a Malév teljesen jól szét lettek szegmentálva.”
A mai magyar problemak gyokere a totalisan alkalmatlan szoclib kormany politikai es gazdasagi vezeteseben van. Ez a teny es minden eset boncolgatasa soran erre a vegkovetkeztetesre lehet eljutni.”
Kik is adták oda neki? És vajon miért?
A Malév külföldi kézre játszásának ´ siker történetét´ érdmes lenne kivesézni, ahogy a Villamos ipar eladását, a mezőgazdaságunk felszámolását, a magyar ipar lenullázását és még solrolhatnám a siker történeteket.
Az ügyletekkel valakik biztos jól jártak.”