Délmagyar logó

2017. 12. 17. vasárnap - Lázár, Olimpia -3°C | 4°C Még több cikk.

Malév-pilóták demostráltak Budapesten

Körülbelül nyolcvan, különböző nemzetiségű pilóta demonstrált péntek délelőtt a Malév központi irodája előtt Budapesten. Szerintük szabálytalanul zajlik a csoportos létszámleépítés a légitársaságnál, és a privatizáció után sem tőkeerős a vállalat.
A pilóták azt a tévhitet is el akarják oszlatni, hogy a Malév magánvállalat. A Oneworld légiszövetség pilótái egyébként szolidaritásból csatlakoztak a magyar kollegáikhoz.

A Hunalpa alelnöke újságírók előtt arról beszélt a demontráción, hogy szabálytalannak tarták az elbocsátásokat, mert a Fővárosi Munkaügyi Bíróságon kifogással élt az egyesület ennek kapcsán, és a jogerős döntésig fel kellett volna a légitársaságnak függeszteni a létszámleépítést. Kiss Kálmán azt mondta: a privatizáció nem érte el a célját, azaz nem lett tőkeerős a Malév. A légitársaság napról napra távolabb kerül ettől, gyakorlatilag továbbra is adósságokat görget maga előtt - fogalmazott. A demostrációval egyébként rá akarják kénszeríteni a Malév vezetőségét, hogy a kollektív szerződés betartásával működtesse a vállalatot, illetve e szerint hajtsa végre a létszámcsökkentést.

Az akcióval azt a tévhitet is el szeretnék oszlatni, hogy a Malév magánvállalat. Az alelnök többször hangsúlyozta, hogy a Malév még mindig a magyar nemzeti légitársaság, így nemzeti ügy az, ami a vállalatnál történik.

Kiss Kálmán azt is megemlítette, hogy kérésük ellenére nem kaptak tájékoztatást a privatizációs szerződés munkavállalókat érintő pontjairól a Malévtól, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelőtől, illetve a gazdasági és a közlekedési tárcától sem. Továbbá azt is kifogásolják, hogy nem ismert a Malév stratégiája, amivel a problémákat kezelni tudná, és ami mögé a dolgozók felsorakozhatnának.

Kiss Kálmán arra is felhívta a figyelmet, hogy a magas utasforgalom ellenére sem tudja a napi működési költséget fizetni a Malév, így még nagyobb adósságba sodorja a társaságot. Az alelnök itt többek között arra utalt, hogy külföldről vesznek kerozint, mert itthon csak meghatározott mennyiség áll rendelkezésre - ez azonban hatalmas többletköltséget jelent. Az utasforgalom csökkenésétől is tart az egyesület, szerintük ugyanis visszaesett a kiszolgálás színvonala.

Egyes hírek szerint előfordul, hogy nincs megfelelő evőeszköz vagy nem a megszokott italkínálattal találkozhatnak az utasok. Arról is hallani lehet, hogy a tervezett 30 helyett, 100 pilótának küldtek olyan felmondólevelet, amelyben kilátásba helyezték esetleges elbocsátásukat. Tehát úgy dolgoznak, hogy váratlanul megszűnhet a munakviszonyuk a légitársaságnál.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Fatárolóban tartotta fogva és sanyargatta élettársát

Egy fatárló helyiségben tartotta fogva élettársát hónapokon át egy devecseri férfi. A Veszprém… Tovább olvasom