Délmagyar logó

2017. 04. 23. vasárnap - Béla 5°C | 14°C Még több cikk.

Marad a nyugdíjasok és a diákok utazási kedvezménye

Megmarad az öregségi nyugdíjasok, a diákok és a 6 éven aluli gyerekek utazási kedvezménye is - idézte a Magyar Nemzet szombati számában Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára Hír Televíziónak adott nyilatkozatát.
A többi utazási kedvezmény átalakításáról még tart az egyeztetés, így egyelőre nem tudni, hogy a többi közt megmarad-e a közalkalmazottak vagy a 26 éven aluli fiatalok kedvezménye - teszi hozzá a lap.

"Ami a kedvezményeket illeti, ott néhány alapvető csoport kivételével - gondolok itt 6 éven aluli gyerekekre, diákokra és az öregségi nyugdíjasokra - úgy alakítanánk át, hogy ha lesz is kedvezmény, az üzletpolitikai kedvezményként, a fuvaroztató cég kompetenciájában jelenne meg" - mondta Völner Pál a Hír TV-nek.

A Magyar Nemzet megjegyzi: a kedvezmények fontos köre a vasúti dolgozókat és családtagjaikat érinti, s az utasszámlálások azt bizonyították, hogy a MÁV utasai között jelentős részt képvisel ez a - fényképes igazolvánnyal ingyen utazó - réteg. A cégnek kemény tárgyalásokat kell folytatnia a munkavállalók érdekképviseleteivel, ha szűkíteni vagy megszüntetni akarja ezeket a kedvezményeket - teszi hozzá a lap.


Olvasóink írták

42 hozzászólás
  • 42. balugeep 2011. október 09. 19:49
    „Furcsa ez az utazás dolog. A tanulmányaim, majd később a munkába járás miatt sokszor kényszerültem vonattal közlekedni. Nem túlzok, ha azt mondom életem legrosszabb élményei között van néhány utazás... Köszönöm MÁV”
  • 41. .suhym. 2011. október 09. 16:07
    „41. medikuss 2011.10.09. 12:41

    Ugye azért nem azt akarod mondani, hogy ez teszi tönkre a MÁV-t vagy éppen a volán társaságokat?”
  • 40. macs 2011. október 09. 15:08
    „Néhány érdekes tapasztalat jutott eszembe. Ausztriában a múzeumban egy magyar csoporttal találkoztunk. Volt köztük nyugdíjas is, és nyugdíjas jegyet kértek, a kisasszony visszakérdezett, hány évesek, a végén csak 2-en kaptak kedvezményes jegyet mert az ő életkoruk haladta meg az osztrák nyugdíjkorhatárt.
    Hasonlót tapasztaltam Pécset, ahol a Megyei Önkormányzat által fenntartott múzeumban csak azok az idősek kaptak kedvezményes jegyet, akik idősebbek voltak 62 évnél.
    40. N.P.,
    szerintem nem szól az össze társadalmi polémia nyugdíjasokról, csupán vannak néhányan - nem kevesen - akik előszeretettel sinfelik az idősebbeket. Igazán nem tudom miért teszik, talán jól esik nekik, hogy beléjük rúghatnak, hiszen ők - az esetek többségében - csak nyelnek egy nagyot. :-(”
  • 39. medikuss 2011. október 09. 12:41
    „39. suhym.
    hát pont ez a lényeg, úgy beszélt magyarul hogy sok magyar megirigyelné, sőt az is lehet hogy ilyen Mignon-féle kivándorolt magyar aki visszajött.... úgyhogy beszélgettek és nem csak a sofőr beszélt magában. úgyhogy most mellélőttél :)”
  • 38. N.P. 2011. október 09. 10:39
    „Az én családomban is vannak nyugdíjasok(nagyon szeretem is őket), de azzal már lassan tele a hócipőm, hogy az össze társadalmi polémia róluk szól. Egy minimálbért kereső 2 keresős házaspárnak akik 2 gyermeket nevelnek mennyivel több az 1 főre eső jövedelme mint az átlagnyugdíj? A munkanélküliekről vagy a gyermeküket egyedül nevelőkről nem is beszélve.”
  • 37. .suhym. 2011. október 09. 10:34
    „29. medikuss 2011.10.08. 18:56

    A német turista természetesen meg is értette, amit a sofőr magyarul mondott neki.:))))))))))
    Egyébként, a német turistákra az jellemző, hogy ezrével utazgatnak "kishazánkban" (helyközi) busszal/vonattal!
    Ugyan már!!!
    ..........................................................................................................................
    38. bambinaXX 2011.10.09. 05:27

    Dögöljön meg a másik tehene is.....effektus.
    .........................................................................................................................

    A MÁV (kis)alkalmazottainak nem magas munkabérét az utazási kedvezménnyel kárpótolták. A vasutasok fizetése soha nem tartozott a magas kategóriájúak közé, sem az átkosban, sem a rendszerváltás óta. Még régebben, a Horthy rendszerben pl. azért próbáltak sokan a vasúthoz kerülni, mert nyugdíjas állás volt.”
  • 36. bambinaXX 2011. október 09. 05:27
    „Én sem értem a mávosok családtagjainak a kedvezményt.. ha a tescoban dolgozok, a családom ingyen vásárol??!”
  • 35. .suhym. 2011. október 09. 00:07
    „21. .suhym. 2011.10.08. 17:26

    Most vettem észre, hogy elírtam:

    "Én elég sokat utazom, de nem fizetek érte" ....helyesen: Én elég sokat utazom, de fizetek érte!!!”
  • 34. Power 2011. október 08. 23:03
    „Szerintem amit a MÁV csinál, az alig nevezhető normális szolgáltatásnak. A vasutasok ingyen utazhatnak, nekik ez a szolgáltatás bőven megfelel, hiszen egy fillért sem kell érte fizetni. Amikor felülök egy vonatra, mintha Afrikában érezném magam.”
  • 33. szpalika 2011. október 08. 22:29
    „A fő gond az, hogy az állam azt mondja, hogy ennyi pénze van a kiegészítésre, a többit álld te, mint szolgáltató. Nem csak a MÁV, Volán, hanem a helyi tömegközlekedésnél is sokszor. A MÁV feldarabolása után, ha már ezt eddig megtették, akkor a MÁV Start költségeit kellene fedezniük, aki szolgáltatást rendel a Trakciótól(Mozdony), a pályavasúttól(pályahasználati díj, stb).
    A pályák állapotának javításához kellene sok pénz és koncepció: minden megyeszékhely és a főváros közt 2 vágányú, villamosított pálya 160 km/h-val. Ez iszonyat pénz lenne, de erre lehet EU támogatást szerezni, ha a kormánynak prioritás lenne. Ekkor ki lehet építeni a kellő automatizmust, hogy a pályavasút embereinek egy része felesleges legyen az állomásokon.
    A MÁV Start igényelne olyan motorvonatokat és IC-ket, ami 160 km/h-val képes közlekedni. Ez a nagy kérdés, hogy ezt hogyan tudná beszerezni, hiszen feltőkésíteni mennyire lehet az állami cégeket. Néhány nemzetközi fővonaol ugrásra készek lennének a környező államok vasútjai a nemzetközi IC/EC közlekedésben. A sok utas és bevétel elvész, a MÁV Startnak meg csökkenő bevétel mellett kellene kigazdálkodnia a többi még veszteségesebb vonal költségeit.
    A nyugdíjas kedvezményhez: a kérdés az, hogy a jelenlegi jövedelmi és menetdíj tételek mellett a 65 év feletti nyugdíjasok (németországban 67 év lesz a nyugdíjkorhatár ? - dolgozó német turisták ingyenes utaztatása :))
    életkorát emelje-e fel a kormányzat pénzhiány miatt, vagy a kedvezményt csökkentse 90%-ra. Vagy nem foglalkozik a kérdéssel még most.”
  • 32. Szemif 2011. október 08. 22:00
    „33. medikuss

    Én most lusta vagyok erről vitázni, majd ha elfogadják a tényleges új szabályozást, akkor leírom, hogy én hogy osztanám el a kedvezményeket, ha már meg kell szorítani, de...

    "Főleg hogy ha pl vesz a nyugdíjas x-ből Y-ba jegyet, de a sofőr Z-be adja, ami 30 km-re arrébb van, vagyis többet szed le az államról. de ez csak egy példa volt."

    Ezt nagyon gyorsan felejtsd el, és mindenki más is! Sajnos a szolgáltatóknak a regisztrációs jegy csak bevételkiesést okoz, ugyanis az elszámolás nem ez alapján történik, még jó, mert akkor valóban nekiállnának "papírutast" gyártani. Van egy kvóta, amit szétdobnak, azzal, hogy ennyi pénzt kaptok a nyugdíjasok után. Ha 100 nyugdíjas utazik egy adott vonalon, egy héten akkor is, ha 5000, akkor is.”
  • 31. medikuss 2011. október 08. 21:25
    „32. macs
    igen, az 9, de ha belegondolsz az havi 1-nél is kevesebb. Egy nyugdíjas havi 1-nél kevesebbet utazik? nem. magyarul, ha nem lenne kedvezmény, akkor is menne.
    nem mondom hogy el kell venni a kedvezményt, de még mindig jobb ez a pecsételős rendszer mint az ingyenjegyes. Főleg hogy ha pl vesz a nyugdíjas x-ből Y-ba jegyet, de a sofőr Z-be adja, ami 30 km-re arrébb van, vagyis többet szed le az államról. de ez csak egy példa volt.”
  • 30. macs 2011. október 08. 20:52
    „29. medikuss,
    "az hogy ha a nyugdíjastól megvonják a kedvezményt és teszem azt nem utazik, akkor nem a máv lesz nyereséges, hanem az állam nem lesz veszteséges, ami elég közel áll egymáshoz, mivel a máv is állami cég :)"
    Szerintem ez ott sántit, hogy a 65 év alatti nyugdíjasok 16 db 50%-os kedvezményre jogosító abalkot kapnak és 2 db 90%-ost. Ez 9 utazás/év. A 65 éven felüliek utaznak ingyen. Amennyiben elveszed a kedvezményt, akkor aki eddig fizetett, lehet, hogy egyáltalán nem fog utazni, vagy csak nagyon kevesett. Vagyis bevételkieséssel jár az intézkedés. Aki ingyen utazott, az se fog utazni, vagy csak alig. Vagyis eddig voltak a vonaton néhányan, mostantól jóval kevesebben lesznek rajta. Az államnak ez miért lenne jó?”
  • 29. macs 2011. október 08. 20:41
    „Olvasva a hozzászólásokat átmelegítette a szívemet az a hihetetlen empátia, ami az idősek felé megnyilvánult.

    Vegyük el a kedvezményeket, mert akkor több lesz a bevétel! Az senkiben sem merült fel, hogy ebben az esetben csak néhány emberrel fognak a mozdonyból és 1 kocsiból álló szerelvények közlekedni? :-)
    Pl. a szerelvény megy Szegedről Pestre, ennek van egy költsége, ami akkor is felmerül, ha üres a szerelvény és akkor is ha tele van. A bevétel csökkenti a költséget. A 65 éven felüli nyugdíjas nem fizet. Ha elveszed a kedvezményét, akkor két lehetőség van, egy: nem tud utazni mert nem telik rá, vagy esetleg évente kétszer utazik teljesárú jeggyel. Mennyivel lesz jobb az államnak?
    24. 9349779,
    én is ismerek ilyen embereket, akik most iszonyúan utálnak mindenkit, akinek több a nyugdíja, igaz, tőlük az utolsó fillérig vonták a járadékot.”
  • 28. Vadgesztenye 2011. október 08. 20:14
    „22. Apátfalvi** - <moderálva>
    " Mindazonáltal azt kéne már megértenie az ilyen szipolyozószerveknek, mint a MÁV vagy a Volán, hogy úgy nem mennek a "reformok", hogy a saját vezetőiknek meg góréiknak milliókat, milliárdokat osztogatnak szét."
    - ezzel mondatoddal leírtad az igazságot, a MÁV és VOLÁN rákfenéjének, no meg a mi nyomorunknak lényegét.
    (egy vasutas haverja)”
  • 27. medikuss 2011. október 08. 18:56
    „az hogy ha a nyugdíjastól megvonják a kedvezményt és teszem azt nem utazik, akkor nem a máv lesz nyereséges, hanem az állam nem lesz veszteséges, ami elég közel áll egymáshoz, mivel a máv is állami cég :)

    egyébként meg ma volt a buszon egy német nyugdíjas igazolvánnyal rendelkező ember... a buszsofőr is csak röhögött, hogy igen, maga otthon fizet a jegyért, idejön vendégségbe és még ingyen is utazhat.....”
  • 26. radic 2011. október 08. 18:45
    „Szerintem senki sem akarja, hogy a nyugdíjasok teljes árú jeggyel utazzanak. De az azért szerintem eléggé kiegyensúlyozatlan, hogy míg a rendszeres havi jövedelemmel rendelkező nyugdíjas ingyen utazik, addig a jövedelem nélküli diáknak félárú jegyet kell vennie. Illetve nem is neki, hanem a szüleinek. Manapság, amikor dobálják az utcára az embereket, nyirbálják a béreket, szerintem egyáltalán nem ördögtől való gondolat, hogy azok is járuljanak hozzá a közösségi közlekedéshez, akik eddig ingyenesen vették azt igénybe. Egyébként pedig aki szerint a tömegközlekedésben csak elvétve vesznek részt a nyugdíjasok, az még nem utazott a szegedi járatokon.”
  • 25. zoltanszabo 2011. október 08. 18:41
    „Nagyon ritkán utazom buszon. vonaton talán 25 éve --mikor a gyerekek kicsik voltak.
    A buszon 9óráson már diákok nem voltak --csak nyugdíjasok. Rajtam és pár felszálló közápkorún kívül --senki sem fizetett csak üres jegyet kapott. Pedig tele volt a busz.
    Igen is fizessen a nyugdíjas --min.50 % ot ha utazni akar !”
  • 24. DMagóg 2011. október 08. 18:20
    „A közösségi közlekedés nem tartható fenn a menetdíjak állami kiegészítése nélkül. E kiegészítés ellenében el kell vinniük (viselniük) néhány nyugdíjast. Megvonhatják az állami kiegészítést és ezzel együtt a nyugdíjasok kedvezményét. A kieső állami kiegészítést a fizetős utasokkal kell megfizettetni, ezek között már csak elvétve lenne nyugdíjas. Győzelem!”
  • 23. Vörcsi 2011. október 08. 18:12
    „A kedvezménnyel mindig gond van, és nagyon sok visszaélés történik vele. PL: A kísérőnek járó 90% kedvezményt pénzzért árulják egyesek, beszállás előtt megbeszélik, 3500 Ft a teljes árú jegy 2000 Ft a kísérői minőség, és fizet még a jegyért 350 Ft-ot. Hát nem megéri megvenni? Az adónk meg hadd follyon! Más! A közalkalmazotti kedvezmény évi 12 retur utazást tartalmaz, ám, az utalvánnyal járnak munkába, vásárolni, autóbuszvezetők mondják, ha betelt az utalvány, másnap az orra alá dugja az új, üreset. Az adónk meg hadd follyon! A Magyar, és Magyar Hozzátartozói Igazolvánnyal 6 és 65 év közöttieknek évi 4 alkalommal 90%-os menetjegy váltható, de Ők is csak villantják az igazolványt, és rendszeresen váltják a 90= kedvezményt tartalmazó menetjegyet. Sokkal többet mint évi 8 utazás, az adónk, meg hadd follyon! Ennek még az is hibája, hogy a Magyar magyar állampolgárnak nem jár 90% ekedvezményű jegy, egyetlen alkalommal sem, ez pedig diszkrimináció.
    Én megszüntetnék minden féle kedvezményt, és az eddig támogatásként kifizetett pénzt oda adnám az egyénnek. Viszont, ha fogyaszt, fizessen abból. Ez vonatkozna kivétel nélkül minden kedvezményes korosztályra.”
42 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Baleset Nagykáta közelében

Két ember meghalt, három súlyosan megsérült péntek este, miután három személyautó ütközött a 31-es… Tovább olvasom