Délmagyar logó

2016. 12. 08. csütörtök - Mária -5°C | 3°C

Másként interneteznek a nők

A nőket az egészség, a divat, a kultúra és a továbbtanulási lehetőségek érdeklik, ezzel szemben a férfiak a technikai vagy a tudományos információkról olvasnak legszívesebben.
A férfiak és a nők közötti, az érdeklődési területekben meglévő különbségek jól kimutathatók a világhálón is. Míg a nők szívesebben vásárolnak az interneten, addig a férfiak előszeretettel veszik igénybe az online banki szolgáltatásokat.

Ez derült ki a most nyilvánosságra hozott Acta 2005 tanulmányból. Eszerint a gyengébbik nem képviselőinek 74 százaléka használja rendszeresen az e-mail szolgáltatást, 69 százalékuk érdeklődik a világhálón fellelhető utazási ajánlatok iránt, és 62 százalékuk szereti az online keresőket. Az online vásárlás a megkérdezett nők felét hozza lázba, kevesen érdeklődnek viszont a sport, a politikai vagy a tőzsdei tranzakciók iránt.

Cornelia Lins, egy bielefeldi egyesület tagja egyike azoknak a szakembereknek, akik segíteni próbálnak a nőknek, hogy minél jobban megismerjék az internet világát. Szerinte sok nő először túlzott mértékben idegenkedik a világhálótól, az elektronikus levelek küldésétől vagy a böngészésétől. Ám miután felfedezik, hogy a web gyakorlatilag az adatok kimeríthetetlen tárháza, és kedvükre válogathatnak az őket érdeklő információk között, nagyon hamar megbarátkoznak az új helyzettel.

Németországhoz hasonlóan az EU is igyekszik kiemelten kezelni a nők és az internet témakört. A nők jelenleg még nagyon keveset, az Európai Unióban 9,3 órát interneteznek hetente – derült ki az
European Interactive Advertising Association (EIAA) londoni székhelyű szakmai szervezet felméréséből.

Azt sok kutató találgatja, hogy miért szörfözik ilyen kevés nő a világhálón. A legnagyobb problémát minden bizonnyal az jelentheti, hogy átlagosan még mindig kevés a szélessávú internethozzáférések száma. A másik ok az lehet, hogy a legtöbb nő dolgozik, este pedig általában barátja, vagy férje és gyerekei veszik el előle az internetezés lehetőségét, de az is előfordul, hogy a házimunka, illetve a főzés mellett egyszerűen már nem jut rá idő. Ezt támasztják alá a TNS Infratest müncheni piackutató intézet és a berlini D21 Kezdeményezés nevű szervezet által évente kiadott N(Onliner-Atlas) adatai is. Ebből világosan kiderül, hogy a 14 és a 19 éves korosztály körében szinte ugyanannyi lány internetezik, mint fiú (84 kontra 85 százalék).
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megmentenék a tűzoltólaktanyát

Civil kezdeményezés indulhat a soproni tűzoltólaktanya megmentéséért. Emellett az örökségvédelmi… Tovább olvasom