Délmagyar logó

2017. 02. 24. péntek - Mátyás 5°C | 12°C Még több cikk.

Mától változnak a gyorshajtási bírságok

Lakott területen belül - 50-es táblánál - például akkor jár a legmagasabb, 300 ezer forintos bírság, ha az autós legalább 125-tel hajtott.
Változnak a gyorshajtás miatt kiszabott bírságok május elsejétől. Eddig ugyanis attól függött a büntetés, hogy az autós hány százalékkal lépi túl a megengedett sebességet, ezentúl pedig az számít majd, hogy kilométer per órában számolva mennyivel ment gyorsabban.

A Magyar Közlönyben már kihirdetett táblázat szerint ez azt jelenti, hogyha valaki egy 50-es táblánál 75-tel megy, akkor 30 ezer forintos bírságra számíthat, míg ha 125-tel, akkor a legmagasabb 300 ezer forintos büntetéssel számolhat. A sztrádán, 130-as tábla mellett pedig akkor szabják ki a legnagyobb büntetést, hogyha valaki 240-nel száguld. Más is változik ugyanakkor péntektől. Ezután ugyanis a törvény szerint nem lehet majd méltányossági kérelem útján az objektív felelősség alá tartozó bírságokat elengedni. Tavaly a 400 ezer ügyből minden tizedik megbüntetett pedig éppen méltányosság alapján szerette volna, ha nem kell fizetnie. Jövő januártól is lesznek még változások. Míg jelenleg 7 regionális szervezet foglalkozik az objektív felelősség alá tartozó ügyekkel, addig a következő évtől egy helyen intézik majd ezeket.

Jelenleg is zajlik új sebességmérők beszerzése. A rendőrség tervei szerint még az idén 50 mobil és minimum 200 telepített berendezés méri majd az autósokat. A következő évben is folytatódnak a vásárlások, így három évben belül országszerte 700 új sebességmérő eszköz lesz majd az utakon. Ez viszont csak a rendőrségi berendezésekre vonatkozik. Lehetőség van ugyanis már arra, hogy az önkormányzatok az általuk fenntartott utakon is mérjék az autósokat, miután a rendőrséggel együttműködési megállapodást kötöttek. Úgy tudni, a fővárosban például félszáz eszköz beszerzését tervezik.

Olvasóink írták

  • 7. FűzfaVessző 2009. május 01. 22:57
    „"Minden sebességtúllépésért el kellene venni a jogosítványt."
    Ez hatalmas tolerancia , hiszen fejbe is lőhetnék őket.
    F.V.”
  • 6. libero 2009. május 01. 18:42
    „Inkább sokkal kevesebb személygépkocsi kellene az utakra, ha már a légszennyezésről beszélünk! Bezzeg nálunk autóversenyt és bemutatót tartanak a városban (én is kiváncsi vagyok rá).”
  • 5. flexsnake 2009. május 01. 14:05
    „3. Még lassan sem tudnak biztonságosan vezetni, gyorsabban még több balesetet okoznának. Ha nem volna közlekedési lámpa akkor még kevesebb káros anyag összpontosulna egy pontban.... Meg persze több lenne a baleset. De ugye fontosabb hogy hülye gyerek száguldozzon. Zéró tolerancia kellene. Minden sebességtúllépésért el kellene venni a jogosítványt.”
  • 4. flexsnake 2009. május 01. 14:05
    „3. Még lassan sem tudnak biztonságosan vezetni, gyorsabban még több balesetet okoznának. Ha nem volna közlekedési lámpa akkor még kevesebb káros anyag összpontosulna egy pontban.... Meg persze több lenne a baleset. De ugye fontosabb hogy hülye gyerek száguldozzon. Zéró tolerancia kellene. Minden sebességtúllépésért el kellene venni a jogosítványt.”
  • 3. sima 2009. május 01. 13:10
    „Ezzel csak az a baj , hogy igy is folyamatosan közlekedési dugók vannak. Ha még félszáz sebességmérőt is felszerelnek , akkor garantáltan állandósulni fog a szmog. Ezen kívül , az összes modern személygépkocsi 70 - 90Km/h között égeti el a legjobban az üzemanyagot , ebben a tartományban szennyezi legkevésbé a környezetet. Tehát , nem fékezni kellene a forgalmat , hanem éppen hogy gyorsítani. Ezt egyébként az USA-ban felismerték és ahol a legsúlyosabb volt a légszennyezetség , ott 55-ről 70 mérföldre emelték a sebességhatárt.
    Azt a sok térfigyelő kamerát nem arra kellene használni hogy a gyorshajtókat buzerálják , hanem arra hogy kiemeljék a forgalomból azokat akik indokolatlanul feltartják a forgalmat azzal , hogy a belső sávban 20km/h-val zötyögnek és közben telefonálnak.
    Már igy is volt kisérlet arra hogy csökkentsék a légszennyezetség mértékét azzal hogy néhány lámpánál kiegészítő lámpákat helyeztek ki , amik figyelmeztetnek hogy MOST KAPCSOLJUK LE a motort. Végül kiderült ezekről a szerezetekről, hogy amikor az autós újra beindítja a kocsiját , akkor háromszorosára növekszik a károsanyag kibocsájtás.
    Kíváncsi vagyok , most miért nem tiltakozik a Levegő Munkacsoport és az Autós Klub ?? Ilyenkor hol vannak a természedvédők ?????”
  • 2. NTK 2009. május 01. 12:57
    „Érdemes lett volna a cikkben megemlíteni, hogy melyik kormányrendeletben is vannak benne az új szabályok.
    Hátha érdekelt volna valakit.
    Én előkerestem: 69/2009. (IV.2.) Kormányrendelet. A Magyar Közlöny 2009/42. számában, a 13566. oldalon van a táblázat.
    A link:
    http://www.kozlonyok.hu/nkonline/MKPDF/hiteles/mk09042.pdf”
  • 1. faQtya 2009. május 01. 12:43
    „Üdv!
    Ahogy tájékozódtam, minimum 15 km/h-ás sebességtúllépéstől indul a 30.000 Ft-os bírság.
    Tehát lakott területen belül 65-től.
    Arról sehol nem találtam adatokat, hogy 51-64-ig mi alapján büntethetnek? Szabálysértés, vagy "egyéni" rendőri mérlegelés?

    fQ”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mától drágul a négynapos autópálya-matrica

Az emelésre azért van szükség, mert ebben az időszakban lényegesen több autós használja a… Tovább olvasom