Délmagyar logó

2017. 04. 28. péntek - Valéria 14°C | 23°C Még több cikk.

Mazsihisz: a hatóságok akadályozzák meg a Magyar Motoros Menet megtartását!

Az Élet Menete - ahol a meggyilkolt több százezer magyar zsidóra emlékeznek - idén egy napra esik a Magyar Motoros Menet elnevezésű rendezvénnyel.
A Mazsihisz felszólítja a hatóságokat, hogy minden rendelkezésükre álló eszközzel akadályozzák meg az Élet Menetével egy napra szervezett Magyar Motoros Menet megtartását, amelynek a szervezők az Adj gázt! címet adták.

A Mazsihisz honlapján vasárnap közzétett közleményben emlékeztetnek: évről-évre tízezrek vesznek részt az Élet Menetén, ahol a meggyilkolt több százezer magyar zsidóra emlékeznek. Az idén ugyanerre a napra hirdette meg egy csoport a Magyar Motoros Menet elnevezésű rendezvényt. A motorosok felvonulásukkal érinteni akarják a zsidó negyedet, a Dohány utcai zsinagóga környékét is.

A motoros rendezvénynek az Adj gázt! címet adták, amely a Mazsihisz szerint "félreérthetetlenül utal az Auschwitzban mérgesgázzal meggyilkolt több mint négyszázezer honfitársunk kínhalálára, s egyben felhívást jelent a rémtettek megismétlésére".

A Mazsihisz közleményében hangsúlyozza: világossá kell tenni, hogy "országunk földjén soha többé nem tűrjük büszkeségünk, becsületünk semmibevételét, legyünk bármilyen vallásúak, katolikusok, reformátusok, zsidók, izraeliták, tartozzunk a többséghez vagy a kisebbséghez, egyenként mutassuk meg, hogy az aljasság korának véget kell vetni".

Olvasóink írták

28 hozzászólás
12
  • 28. acidrain 2013. április 09. 00:13
    „Kedves Mazsihisz!

    A lányaimnak mit mondhatok, miért nem megyünk fel Pestre, hogy végre nyugodtan, az életünket nem féltve tudunk egyet kerülni és Anya miért kell lemondja a szállást a nagybátyjánál, miközben úgy várták, hogy együtt játszhassanak a rokongyerekekkel, miközben mi Anyával végre kicsit brümmöghetünk???

    Mondhatom, hogy a zsidó bácsik azt mondták a miniszterelnöknek, hogy mi tömegmészárlásra készülünk és át akarunk gázolni a tömegen?
    Ezért a belügyminisztert azonnali hatállyal utasította, hogyha felmegyünk VADÁSSZANAK ránk, mert apuék neonáci tömeggyilkosok akik mészárolni indulnak???

    Ha megkérdezi a gyermekem, hogy Apu, de titeket megkérdezett-e valaki, mielőtt a döntést hozták... megmondhatom, hogy nem... kislányom... senki nem kérdezett. A szervezőket se.

    Csak az egyik oldal hangját hallják odafent.”
  • 27. tucat 2013. április 08. 20:16
    „Milliomodszorra, még egyszer: a Mazsihisz (Magyarországi Zsidó Hitközségek Szövetsége) a zsidó vallású magyarok egyházi jellegű szervezete, nem pedig Izrael államé, s ekképpen az izraeli politikáért és diplomáciáért semmilyen felelősséget nem visel, mivel semmi befolyása nincs is rá.
    Még egy kis információ, könnyű, esti desszertnek: a Mazsihiszhez éppúgy nem tartozik minden hazai zsidó (nemcsak bankár, művész..., hanem az éhező, fázó családok sokasága sem), ahogyan nem minden magyar katolikus, református, unitárius, sőt, sokuk egyáltalán nem is keresztény (vallású), mert éppen ateista, vagy épp mohamedán, buddhista, vagy az ég tudja, miféle szerzet. Oszt´ mégis ember, lehet jó, de lehet alantasan gonosz is, világnézet és nem feledett felekezet, etnikai, nyelvi, kulturális identitás ide vagy oda.

    Nagyon hülye vagyok (tudom, ezzel boldogan egyetért a címzett), nem is tudom, miért csinálom ezt, hisz milliószor láthattam már az értelmét: semmi.
    Jó pihenést!”
  • 26. Apátfalvi** 2013. április 08. 18:06
    „19.

    "Az általad nagyrabecsült Ungvári csúfosan alulmaradt a tényekre vonatkozó kérdésekkel szemben."

    Ez egészen egyszerűen nem igaz.”
  • 25. SP 2013. április 08. 11:37
    „Természetesen
    a gázvezeték hálózat is kitiltandó
    a Dohány utcából. Szemtelenség, hogy a házakba, mi több a lakásokba is bevezették.

    Fűtés is le lesz állítva ezen a napon?”
  • 24. SP 2013. április 08. 11:23
    „Most akkor
    a Dohány utcából a gáz és benzin üzemű járműveket is ki kell tiltani? Provokatív, mert gyorsuláskor gázt adnak?

    Sirályban sem szabad a szervezkedőket ellenőrizni prevencióként, nehogy valami nagyobb bajt csináljanak?

    Táncsics díjat sem adni az életét kockáztató újságírónak?

    Mit nem szabad még itt a gyarmaton?

    Mi ez, ha nem terror?”
  • 23. SP 2013. április 08. 10:52
    „Maszihisz
    A nagyhatalmak Trianonnal körbemetélték a hazánkat. De ez attól még nem Izrael.

    ""Külön buszjáratokat indított Izrael palesztin munkások számára.
    A hivatalos magyarázat szerint a lépés célja az volt, hogy megkönnyítsék a munkába járók helyzetét, többen azonban úgy tartják, hogy az intézkedésre azért volt szükség, mert a zsidó telepesek nem akarnak egy buszon utazni a palesztinokkal.

    Emberi jogvédő szervezetek elítélik
    és rasszistának minősítik a lépést, a palesztinok pedig a buszok felgyújtásával tiltakoznak ellene.""

    http://kitekinto.hu/iszlam/2013/03/06/kulon_buszok_palesztinoknak_szegregacio_vagy_fejlesztes/”
  • 22. le-gott 2013. április 07. 21:54
    „A bev?ndorlók t?jékoztat?sa végett közöljük,hogy a magyar hat?ron l?tható SHALOM felirat nem üdvözlés.Eredetileg
    HEGYESHALOM volt csak kiégtek az izzók.”
  • 21. bánki 2013. április 07. 21:49
    „Nem is értem mi gondjuk ?

    Magyar menet már nem is létezhet ?

    Nyilván azért kapnak vissza az ízléstelen kiszólásaik miatt a ,,leszármazottak" ! ( Havas H. -Heller Á. és bandájának minapi kirohanása)

    Talán el kéne gondolkodni az együttélés játékszabályain !”
  • 20. Mozimasiniszta 2013. április 07. 21:19
    „16#-ra : ez a hozzád hasonló állatoknál , fajtajelleg ? (na most utoljára, ha már idáig süllyedtél !!!)”
  • 19. pachakuti 2013. április 07. 20:52
    „Apátfalvi!
    Sajnos elvakultságodban tévedsz, mint szinte mindig, ha a hitsorsosokat nem szuperlatívuszokban emlegetik.
    Az általad említett vita nem a kuruc és ungvári, hanem Perge Ottó és Ungvári között zajlott. Karsait, az első számú holokauszttörténészt is meghívták, de ő nem vállalta nyilvános vitát. Vajon miért? Érdemes lenne neked is elolvasni téves és rosszindulatú vádaskodás helyett. Az általad nagyrabecsült Ungvári csúfosan alulmaradt a tényekre vonatkozó kérdésekkel szemben. Hozzád hasonlóan hamisításokra és félrevezetésre hivatkozott, a konkrét kérdésekre kitérő válaszokat adott, vagy elsiklott fölöttük. A teljes vita a mai napig olvasható.
    A kurucos úgymond téves információk terjesztése nem került megvitatásra. Így arra se kellett válaszolnia, miért van a kezükben a parlament, az MTA, az MNB, az MSZOSZ, a sajtó és média, az LB, a Legfőbb Ügyészség, a bíróságok, a hazai építőipar, a szolgáltatók négyötöde stb. Kíváncsi lennék, egy erről szóló vitában Ungvári érveire.
    Shalom!”
  • 18. tucat 2013. április 07. 20:35
    „16. Apátfalvi**
    Nyugalom! Nem érdemes, ez csak kerozin a lángoló zsindelyre...

    15. xenopus
    Említette, hogy a Mazsihisz utasítgatja a hatóságokat... Nem, megnyugodhat, nincs ilyen jogköre, a szóhasználattal a felháborodásukat fejezik ki a tervezett demonstráció miatt, ezért lépnek fel erélyesen, követelve azt, amit a jogállamiság maradványai még garantáltan biztosítani kötelesek a számukra is. Nevezzük verbális nyomásgyakorlásnak inkább, ami a diplomáciában teljesen megszokott módszer, amikor nagyon felkavaró és veszélyes eseményekről kell beszélni. Ez pedig az, a számukra mindenképp, de nekem is, és sok, jobb érzésű embernek is. Nem kicsit, nagyon. Még hetven éve sincs, hogy... Vannak gyerekei? van családja? Nagyszülei, kedves rokonai, barátai? Remélem igen, és szívből kívánom, hogy sokáig éljenek békében, egészségben!

    Derűs éjt!”
  • 17. tucat 2013. április 07. 20:24
    „15. xenopus
    Mélyen egyetértek: valóban ideje lenne.
    Ehhez azonban nem ártana tekintettel lennünk azoknak az érzékenységére, akik a mai napig gyászolják a bestiálisan lemészárolt, ártatlan és védtelen rokonaikat és barátaikat, és akikben egy ilyen provokáció hatására nehezen meghatározható, de az iszonyattal rokonítható érzelmek indulnak el, ahogy bennem is. Nyilván Önnek sem esik nehezére összerakni a mozaikokból a képet: hol, mikor, milyen nevű akciót terveznek a derék, tán keresztény erkölcsű motorosok. Azért írtam "keresztény erkölcsűt", mert úgy tudom, van egy ehhez hasonló nevű szervezet is, és nem szeretnék senkivel szemben sem hibát elkövetni, nehogy bárki érzékeny, keresztény lelkén karcolást ejtsek...
    A mondanivalója lényegével tehát egyetértek, és sajnálom, hogy egyáltalán nem a kívánt irányba pörgetjük az imamalmainkat: "te igen értékes egyed ! fajod büszkesége ! még nem jöttél rá hogy az ajvékolásodból , nem is akarunk felfogni és hallani többet". Igaz, ezt nem Ön mondta, de sajnos sokan így gondolkodnak, beszélnek s félek, cselekednének is, ha lehetne, így pedig nehéz lesz. Hadd legyek őszinte: régóta látom, ahogyan romlik a helyzet, de nem gondoltam volna ekkora szellemi napfogyatkozásra. Van még mit tanulnom, és nehéz, keserves leckék ezek.

    A szegedi motorosfelvonulásnak ehhez a világon semmi köze, ez nyilvánvaló. Hogy a városlakók mennyire élvezték az ébresztőt, az más, de messze nem ilyen jellegű, és főleg nem ilyen súlyú kérdés...

    Jó éjt, békés álmokat!”
  • 16. Apátfalvi** 2013. április 07. 20:11
    „14.

    Te ne ugass az egész ország nevében, nyomorék!”
  • 15. xenopus 2013. április 07. 18:56
    „Először is tisztázzuk hogy semmi bajom a zsidókkal, azt ünnepelnek amit akarnak, sajnálatos a II. világháborúban történtek.
    Ha valaki rendez valamit egyből azzal jönnek hogy mi történt hetven éve. Görcsösek és sokszor Ők is generálják ezzel az esetleges feszültségeket!
    De azt is érdemes lenne tisztázni, hogy a MAZSIHISZ a hatóságoktól kérhet, a hatóságokat felszólíthatja vagy utasíthatja!?
    Sok cikkből az jön le, ha valaki nem azt csinálja amit ők akarnak akkor utasításokat adnak (Pl Szaniszló ügy).
    Komolyan, jó lenne egy olyan hírt is olvasni, hogy az emberek megbékéltek és megnyugodtak.
    Tényleg ideje lenne már megnyugodni, megbékélni és egymás mellett szépen élni!”
  • 14. Mozimasiniszta 2013. április 07. 18:49
    „9#-re ! te igen értékes egyed ! fajod büszkesége ! még nem jöttél rá hogy az ajvékolásodból , nem is akarunk felfogni és hallani többet, mert már az egész ország unja ! na indulj hogy le ne maradj a menetből !... és off !”
  • 13. Apátfalvi** 2013. április 07. 18:28
    „10.

    Igen, "Adj gázt!" szlogennel zsidó objektumok előtt elvonulni egy holokauszt megemlékezéssel egy időben valóban csak véletlen egybeesés, szó nincs itt provokációról és gyűlöletkeltésről, nyilván még csak véletlenül sem láthatunk szélsőjobboldali szimbólumokat felvarrva a derék motorosok bőrkabátjain.

    Van élet a Mazsihiszon túl is? Ezt nem nekem, hanem nektek kéne megjegyeznetek. Ungváry Krisztián történész a kuruc.infoval folytatott vitájában egyszer összegyűjtötte a holokausztról írt kuruc.info-s cikkek számát. Valami bődületesen magas szám jött ki, amire Ungváry (nagyon helyesen) megjegyezte, hogy a kuruc.info kreálja azt a hamis és igaztalan képet, miszerint ebben az országban minden és mindenki a holokauszt és a zsidók körül forog.

    Ti foglalkoztok annyit a holokauszttal és az áldozatok mocskolásával. Ha nem tennétek, szép csendben (mint ahogyan minden megemlékezésnek kellene történnie) lezajlanának ezek az események és kész. De nem, nektek okádnotok és uszítanotok kell, ahelyett, hogy ti is szerveznétek megemlékezéseket más tragédiákról. Ja, hogy ehhez elhivatottság és tudás is kell...?”
  • 12. szatyi 2013. április 07. 17:59
    „"10. papsajt 2013.04.07. 17:22 "

    Elárulnád, hogy miért mosod össze a szegedi felvonulást a cikkben említettel?
    Ha pedig nem provokációs céllal lett a motoros felvonulás megszervezve, akkor miért kell egyidőben rendezni, illetve miért nem lehet -az általad idézett- másik köszöntési mód a szlogen?”
  • 11. jozko 2013. április 07. 17:51
    „Úgy tűnik, a XXI. század egy "menetszázad" lesz.
    Békemenet, Életmenet, Éhségmenet , meleg menet, és a többi.
    Balmenet, jobbmenet...

    Ezekről a díszelgésekről jut eszembe a következő protokoll:
    Tábornokoknak: díszebéd.
    Tiszteknek: díszbeszéd.
    Bakáknak: díszmenet!

    Úgy vélem, a sok menetoszlop "tábornokai" a díszebéd asztala mellő nézik kényelmesen, hogyan koptatják lábukat
    /gumijukat/ a "bakáik".

    A "meneteléseket" törvény szabta feltétekhez kötik: ha szabályos, csak "szimpátia" alapján nem lehet ok a betiltásukra - viszont a hatályos törvények szerint lehet és kell elbírálni az esetleg előforduló atrocitásokat.
    Prejudikálni egyik oldalról sem tűnik szerencsésnek.
    Pnaszkodjanak a motorosok, hogy a "gázt", ami átmegy a karburátoraikon , hitelre veszik - és a hitelt kamatostól megfizettetik azok, akik a gázcsapokat nyitják/zárják, akik Bánki Donát találmányából /is/ nagyot kaszáltak ?!
    A társadalmi feszültségeket nem lehet egy egy rendezvény betiltásával, más útvonalra terelésével megoldani.
    Mélyebbre kellene ahhoz nyúlni - és ideje is lenne!
    Semmi dolgom velük, de a /hitelfelvételi/ ultimátumokat nem a motorosok adják.”
  • 10. papsajt 2013. április 07. 17:22
    „"Apátfalvi** 2013.04.07. 16:06

    Nyilvánvaló provokáció a szélsőjobboldali csürhe részéről."
    Gondolom szerinted a szegedi felvonulók is mind szélsőjobbos,náci,fasiszta.- "Több száz méteres konvojban vonultak a szegedi motorosok vasárnap a szezonnyitó jelmezes rendezvényen."

    Ne is zavarjon,hogy az "adj kázt" és a "gumid kopjon", régi motoros köszöntési mód.
    A világon semmi köze a holokasztozáshoz.
    Lehet furcsa neked, de van élet a mazsihisztin túl, és az élet nem csak a körülöttük forog.”
  • 9. Apátfalvi** 2013. április 07. 17:12
    „4.

    te értéktelen agyhalott, ha csak ennyit fogsz fel a szövegeimből, az szellemi silányságod ékes bizonyítéka, semmi több.

    amúgy meg neked mi lenne a véleményed azokról a vadbarmokról, akik mondjuk egy délvidéki mészárlásról megemlékező felvonulást provokálnának hasonló módon, az áldozatok emlékét mocskolva?! (Az már más kérdés, hogy sem tudásod, sem elhivatottságod nincs sem neked, sem a magadfajtáknak egy ilyen megemlékezés korrekt megszervezéséhez, így marad a holokauszt megemlékezések mocskolása és derék férfiemberhez méltóan a halott áldozatok rugdosása.)”
28 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

6 milliót gyűjtöttek az Ökumenikus Segélyszervezet adományvonalát hívók

A beérkező adományokból a rendkívüli időjárás károsultjait segíti, valamint részt vesz a belvíz… Tovább olvasom