Délmagyar logó

2017. 09. 20. szerda - Friderika 10°C | 19°C Még több cikk.

Még mindig alacsony az itthoni Internet felhasználás

Már minden harmadik magyar állampolgár hozzáfér az internethez, de csak a népesség negyede használja rendszeresen.
Magyarországon a 15 éven felüli népesség - azaz 8,5 millió állampolgár - 33,2 százaléka fér hozzá a világhálóhoz, ezzel az ország a 29. helyet foglalja el Európában az internet-hozzáférési rangsorban - közölte a GfK Hungária csütörtökön. A közlemény szerint a magyaroknak mindössze 23,8 százaléka tekinthető tényleges internet-felhasználónak, azaz csatlakozik havonta legalább egyszer a hálóra.

Az osztrák Fessel-GfK felméréséből kiderül, hogy Európán belül a fejlett skandináv országokban használják legtöbben az internetet, míg a sereghajtó Albánia. A 37 országot felölelő kutatás szerint az internet elterjedtségében erős észak-déli, illetve nyugat-keleti megosztottság figyelhető meg: a 15 évnél idősebb lakosság körében a skandináv országokban 70 százalék feletti azok aránya, akik rendszeresen használják a világhálót - Albániában ez a szám alig éri el az 1 százalékot.

A közlemény szerint az internet magyarországi elterjedtsége és kihasználtsága messze elmarad az európai átlagtól, a vizsgált országokban ugyanis összességében 41,8 százalék az internet-használók aránya, míg az USA-ban mintegy 70 százalék. A magyar adatok gyakorlatilag megegyeznek a csupán három százalékkal lemaradó Romániáéval. A Visegrádi Négyek mindegyike megelőzi Magyarországot.

A GfK Hungária legfrissebb magyar kutatási adatai szerint hazánkban a legalább havi rendszerességgel internetezők 14 százaléka használja az internetet vásárlásra, 53 százalékuk pedig információt keres a világhálón. Az információt keresők többsége, 79 százaléka kulcsszavas keresőoldalakon kutat termékek után, 62 százalékuk közvetlenül ellátogat a termék, vagy a gyártó honlapjára, míg 49 százalékuk szakoldalakat és teszteket hív segítségül a vásárláshoz.

Az online információszerzés szempontjából a műszaki cikkek a legnépszerűbbek, 68 százalékos aránnyal, Igaz, sokan kutatnak könyvek, zenei kiadványok, utazási szolgáltatások vagy számítógépes hardvereszközök után. A közlemény szerint az online vásárlók alacsony, 14 százalékos aránya valószínűleg nem indul növekedésnek a közeljövőben sem, ugyanis a havi rendszerességgel internetezők mindössze egynegyede mutat hajlandóságot a netes vásárlásra.

Az online vásárlás iránti távolságtartást mutatja Magyarországon az is, hogy a vásárlók elsősorban megrendelni szeretik a kívánt terméket, illetve szolgáltatást, fizetni jellemzően nem az interneten keresztül szoktak. A vásárlók a készpénzes utánvételt részesítik előnyben, 64 százalékukra jellemző ez a fizetési forma. A vásárlóknak csak töredéke, kevesebb mint egyötöde használ bankkártyát a fizetéshez, a kuponos, mobiltelefonos fizetés használatának aránya pedig elenyésző.

Forrás: MTI

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Fordítottunk a receptversenyen

A Győr és Mosonmagyaróvár Régió Szakácsklub már a novemberi szakácsolimpiára készül. Tovább olvasom