Délmagyar logó

2017. 11. 23. csütörtök - Kelemen, Klementina 3°C | 13°C Még több cikk.

Megfojtották egyéves gyermeküket, majd búcsúlevelet írtak

A rendőrség vádemelési javaslattal zárta le a nyomozást, a szülők elismerték tettüket. Gyerekük megölése után öngyilkosak akartak lenni, de nem sikerült.
A szülők elleni vádemelési javaslattal zárta le a rendőrség a tavalyi szombathelyi gyermekgyilkosság ügyében a nyomozást - derül ki a Vas Megyei Rendőr-főkapitányság csütörtöki közleményéből.

A szülőket egyéves gyermekük megölésével vádolják. Tettükért 10-től 15 évig terjedő, de akár életfogytig tartó szabadságvesztésre is ítélhetik őket.

A nyomozás során beszerzett adatok alapján tavaly július végén a szülők több gyógyszert kevertek össze és adtak be kisfiúknak, majd egy párnával közösen megfojtották. Ez után búcsúlevelet hátrahagyva ők is öngyilkosságot kíséreltek meg, gyógyszert vettek be. A rendőrség szerint a szülők már legalább két-három hónapja készültek tettükre, amit rossz anyagi körülményükkel és eladósodásukkal indokoltak.

A mentősök akkor riasztották a rendőröket, amikor egy férfi kiugrott második emeleti lakása erkélyéről Szombathelyen. A kiérkező rendőrök a lakásban egy egyéves, halott kisfiút találtak, valamint 27 éves édesanyját, aki gyógyszereket vett be és életveszélyes állapotban volt. A 31 éves férfi - a gyermek apja - szintén életveszélyes sérüléseket szenvedett.

A szülők az eset után nem sokkal elismerték tettüket, azóta előzetes letartóztatásban vannak. A vádemelési javaslatról a Vas Megyei Főügyészség dönt.

Olvasóink írták

22 hozzászólás
12
  • 22. flower 2009. március 22. 17:37
    „ó, a kis pukkancs... " veled nem tárgyalok "- fú, de rá...sztam.”
  • 21. bambinaXX 2009. március 22. 16:16
    „flower, te nem vagy normális. a SORSSAL meg menj a picsába. a szülök a gyerek beleegyezését kérték tán a "sorsához"??? Miről hadoválsz te?! Mind1, veled többet "nem tárgyalok".
    DE
    ajánlom figyelmedbe ezt: http://www.youtube.com/watch?v=Ob0yN2gBA4I
    Na neki, Larának és az anyukájának nincs választása. Szerencséje reméljük lesz. Kívánom nekik.”
  • 20. Lutetia 2009. március 22. 12:20
    „Veled ellentétben én speciel nem a magyar mentalitásról, hozzáállásról beszéltem. Hanem arról az általános emberi problémáról, hogy az egyik ember mindent megtesz azért, hogy felszínen maradjon a nehéz helyzetben, és gyermekeit is ebben a szellemben neveli, míg a másik ember nem így viselkedik. Amikor két szerény körülmények között élő család közül az egyiknek van igénye arra, hogy latrinát csináljon a háza mellé, hogy abba végezze a dolgát a család, a másikban pedig fel sem merül ez az igény, az bizony mentalitásbeli probléma. Akárhogy is állunk hozzá. És az utóbbi családot nem úgy kell elképzelni, hogy bénultan ül és mereng a saját balsorsa felett. Amit én feszegetek itt, az nem a fenti cikkben szereplő család problémája, ezt nem is akarom állandóan ismételgetni.
    És ebből senki nem csinált cigánykérdést. Magam is azt mondom, azt mondtam eddig is, hogy ez az egész teljesen független az etnikai hovatartozástól.”
  • 19. flower 2009. március 22. 11:11
    „Az igényesség kérdése pszihikai eredetű. Amikor már nincs miért élned, amikor nincs miért csinálnod, amikor már kilátástalannak érzed a sorsod, amikor nincs kiút,-akkor már csak ülsz, és megmozdulni sincs erőd. Nem fizikai, hanem lelki erőről beszélünk.Abban a helyzetben már nincs " tartás ", igényesség, méltóság.
    Amikor ez a házaspár megölte gyermekét, az általuk látott helyzetben egyetlen kivezető útnak ezt találták.
    Tudod mekkora lelki erő kellett e döntés meghozatalához? Mekkora elkeseredés kell ehhez? Benned volt valaha ilyen hatalmas erő ? Ő a gyermekének,- a számára lehetséges alternatívák között a létezhető legjobbat választotta. Úgy is mondhatjuk , hogy felelősségteljes döntést hoztak. Természetesen mindenki tudja ( rajtuk kívül ), hogy rosszat.Valószínű az ítélet megszületik a jogi és az erkölcsi világban is.Nekünk a segítség a feladatunk, és nem a véleménynyilvánítás.
    VásárheyliÁgi-nak ereje volt, nem tartása. De sajnos nem mindenki ilyen erős.
    Ne csináljunk ebből is cigány kérdést. Azok között is vannak ilyenek is, meg olyanok is. Itt a magyar MENTALITÁSRÓL beszélünk, hozzáállásról.
    És még valami: "mi az ítélkezést illeti, hát abban Te jársz élen, amikor a vélemény-nyilvánítók felett mondasz ítéletet."- Köszönöm, ezt bóknak veszem.”
  • 18. Lutetia 2009. március 22. 10:03
    „Flower, ami az ítélkezést illeti, hát abban Te jársz élen, amikor a vélemény-nyilvánítók felett mondasz ítéletet. Mi éppen arra akartuk felhívni a figyelmet, hogy egy ilyen tragédiáért (akár a cikkben szereplő esetről beszélünk, akár a halálra éheztetett kisgyerekről) nagyon sok mindenki felelős, beleértve a szülőket is. Ha felnőtt emberként elkövetek valamit, akkor bizony felelnem kell a tetteimért, még ha felhozható is mellettem egy sor mentő körülmény. Ez nem ítélkezés szerintem, hanem a realitás.
    Azt pedig továbbra is fenntartom, hogy számomra érthetetlen, hogy a nehéz körülmények között élő emberek egy része megőrzi emberi tartását, igényességét (lásd VásárhelyiÁgit), és küzd, más része pedig belesüllyed az igénytelenségbe, magával rántva gyermekeit is (nem a fenti cikk szereplőiről beszélek, az övék egy egészen más probléma). Lehet, hogy én "magyar" vagyok (vajon milyen értelemben?), de ebben a kérdésben nem kívánok különbséget tenni cigány és nem cigány között. Nézd meg a hajléktalanokat: hány cigány van köztük? Az igényesség nem faji kérdés. De akkor min múlik? Őszintén szeretném tudni.”
  • 17. flower 2009. március 21. 21:15
    „Sziasztok !

    Több kapcsolódó cikkben is említést tettem már szociális nézeteimről- sokak ellenvéleménye ellenére.
    Most is azt mondom, NE ÍTÉLKEZZÜNK. Igaz, szörnyű dolog amit tettek, és meg is kapják a sorstól / A SORSTÓL, ÉS NEM A MAGYAR BÍRÓSÁGTÓL / , a méltó büntetésüket, de nekünk, nincs jogunk sem ítélni, sem bírálni.
    Ők egy " megoldást " választottak. Sajnos. Talán, ha van lelki segítségük, talán ha valakinek elmondhatták volna a problémájukat, és nem kellett volna a környezetükben szégyenkezni, a sajnálatoktól, ítélkezésektől, bírálatoktól tartaniuk, ha őszinték lennénk egymással, akkor elkerülhető lett volna. De mi magyarok sütünk a rosszindulattól, bíráskodásoktól, pletykáktól. Itt a hozzászólások is erről tanuskodnak. ( VásárhelyiÁgi,bambinaXX,Lutetia) Ebben az országban szégyen felvállalni egy rossz döntést, és az ezzel járó következményeket.Tehát a probléma nem csak az állam, nem csak a szülők, hanem mi is...Mert nem lehetünk őszinték.Gratulálok az életedhez VásárhelyiÁgi! És szép példa a túlélésre.Szívből mondom. DE.
    Ha. Ezt összekötöd véleménynyilvánítással, akkor ez csak egy szimpla dicsekvés.”
  • 16. bambinaXX 2009. március 21. 17:37
    „Lutetia! egyetértek-úgy kellene. De megfeledkezel arról, hogy a mai embereket meghülyíti a média "celebekkel"(ezt is hogy találták ki?!) teli szánalmas, agyhalott világa; győzike, mónikasó, miegymás..”
  • 15. bambinaXX 2009. március 21. 17:15
    „VásárhelyiÁgi! Gratulálok a kitartásodhoz, jó egészséget kívánok és könyebb körülményeket. Én is azt gondolom, hogy csak egészség legyen, a többit megoldjuk. valahogy mindíg lesz.. ha máshogy nem, hát háztájival - akinek van. Olvastam a NőkL.ban anno egy 7(?) gyerekes asszonyról a,i egyedül neveli őket, m a férje öngyilkos lett. A nő megszervezi az életüket, vett kocsit, h tuja hordani a gyerekeket(amelyik még nem tud buszozni), úszni is tanítatta őket, tart állatokat, termeszt növényeket. szval le a kalappal..
    COMET: nem értünk 1et. igenis tudomásul kell venni, hogy a gyereknevelés felelősség. ha bírsz, dolgozni kell, nem siránkozni.. Olvastam,h sokan nem vállalják azt a munkát, amit az Önkorm. felajánl. azért ez nonsens..
    egyébként meg nemcsak szegényeké a turi, hanem igencsak úrimuri.. (némelyik 1ált. nem olcsó!!!)”
  • 14. SZEMOKA 2009. március 21. 16:25
    „Palogyai”
  • 13. VásárhelyiÁgi 2009. március 21. 11:50
    „comet!
    Szívesen elmesélném egy személyes találkozáskor, hány éven keresztül voltam munkanélküli, a férjem pedig 50%-os rokkant, aki a téli-tavaszi hónapokban szinte képtelen mozogni.
    Azért lakunk tanyán, mert ma sem túl nagy a jövedelmünk és itt mindent meg tudunk termelni. És megtanultam úgy beosztani a pénzt, hogy mindenre fussa, ami létszükséglet.Van saját tapasztalatom ebben a témában! (És valóban nem nézek ki az ablakon, mert a szomszéd trágyadombjára látok.)
    Igaz, a gyerekek szinte sosem jutottak új ruhához, de mindig tisztán és ápoltan jártak, mert munkát mindig talál az, aki keres.
    Festettem kerítést, szedtem kézzel a más kertjében a tarackot, nagyon sokat takarítottam másnál és volt még rengeteg mezőgazdasági alkalmi munkám is. Jobban kerestem, mint most, egy jól menő cég alkalmazottjaként.”
  • 12. Power 2009. március 20. 22:55
    „A banánköztársaságban végignézzük mások halálát.”
  • 11. comet 2009. március 20. 20:21
    „- nem lehet átlépne ezt a tragédiát a szülők szidalmazásával, mert itt lényegesen többről van szó - a növekvő létbizonytalanságról, a kilátástalanságról, a lelket és tudatot deformáló szegénységről. Ez a tragédia sajnos közel sem egyedi eset.
    "A szegény sorsú, gyermekes családokat nézve minden negyedik összkomfort nélküli háztartásban tengődik: nincs vécé, fürdőszoba, sokszor folyóvíz sem. .. a kisfalvak 97 százalékában nem lehet gyermekorvoshoz fordulni ... ha minden szociális támogatást kivonnának a rendszerből (a nyugdíj nem tartozik ide), akkor a felnőttek 30, a gyermekek 44 százaléka jutna szegénysorba."
    "Egyre több gyerek vinné magával testvéreit a halálba. Ez a tapasztalata a telefonos lelkisegély-szolgálatoknak. A fiatalok félnek a szegénységtől, nyűgnek érzik magukat szüleik nyakán."
    Magyarországon évente hatvan-száz gyerek követ el öngyilkosságot. A kísérletek száma ennek tízszerese lehet. Telefonos lelkisegély-szolgálatok tavaly 128 ezer hívást fogadtak, közülük 7500 krízishelyzetet tárt fel.
    "Baloldali" kormányunk fosztogató és pazarló vezetése alatt a szegénység tovább terebélyesedett, és az elkövetkező időben ugrásszerűen nőhet. Ezért a felelősség elsősorban őket terheli. Látnunk kell mi történik körülöttünk.”
  • 10. Lutetia 2009. március 20. 16:53
    „Az előbb a 7. sz. hozzászólásnak adtam igazat.”
  • 9. Lutetia 2009. március 20. 16:52
    „Egyetértek Veled. Nehéz ügy ez, és sokan felelősek érte. Van egy ismerősöm, aki ilyen hátrányos helyzetűek iskolájában tanított. Ő mesélte, hogy megtanították a gyerekeket arra, hogy mi mindent lehet venni napi X forintért, úgy, hogy tisztességesen táplálkozzanak belőle, és ne verjék el kólára meg Chipsre, esetleg cigarettára. Mert ezek közül a gyerekek közül sokan otthon azt látják, hogy a szülők azt a keveset is, ami van, képtelenek ésszerűen beosztani, mert nincs meg hozzá a kultúrájuk. Aztán jó esetben a tanultakat megosztják a gyerekek otthon a családdal, és így ők is fejlődnek ezen a téren. De kérdem én, azt, hogy a kevés pénzünket ne piára meg cigarettára költsük el, hanem fegyelmezetten osszuk be, hogy jusson ennivaló a családnak, mindezt úgy kell megtanítani valakinek?? Ez tudatlanság kérdése?? Hát régen is voltak szegények, és ők hihetetlen fegyelmezettséggel próbálták meg (és tudták) beosztani, amilyük volt. Ők hogy csinálták? Nem akarok általánosítani, tudom, hogy ma is vannak szegények (cigányok és nem cigányok egyaránt), akik igényesek magukra és felelősséget éreznek a családjukért, de sajnos nem mindenki ilyen.”
  • 8. magyarok 2009. március 20. 16:43
    „ezt tudják :)”
  • 7. bambinaXX 2009. március 20. 14:37
    „6. borzasztó amit írtál.. én sem a kormányt hibáztatom-egyértelmű, h a védőnőt is felelősségre kell vonni, h megtett e mindent. gyerekorvosnak is látnia kellett (volna) rendszeresen:havonta! egy ilyen pici gyereket. anyatej ingyen jár fél éves korig és lehet kérni még 8(v 10) hónapos korig..
    A többi gyerek mit eszik? És miért nem veszik el őket a szülőktől? És miért nem ivartalanítják már őket?! Vagy kényszergyógykezelik... azért ehhez a sötétség nagyon mélly foka szükséges.. Mármint: 7!? gyereket nemzeni, szülni a semmire???????????
    Van, aki nagyon hátrányos körülmények közül származik és nyilván nem tehet róla - uh. én ezért az oktatást is felelőssé teszem, mert legalább ott hallanának(oszt.főnöki óra) róla, még általánosban, hogy a családtervezés, felelős életvezetés mit is jelent. Igenis fel lehet vázolni, hogy mennyiből lehet megélni egyedül vagy párban; és hamár véletlen vagy nem, de jön a baba, akkor mit lehet tenni-segítséget kitől, stb..
    Egyébként nálunk az is a baj, hogy az emberek nem elég mobilisak, nem hajlandóak elköltözni oda, ahol munka van. Jellemző, hogy nyomorognak, háborognak - de maradnak..”
  • 6. Lutetia 2009. március 20. 13:54
    „Comet, bambinax, a tévében elnhangzott hírek szerint nem egy éves, hanem 6 hónapos volt a gyermek, akit a szülei éhen halasztottak. Legalább hét nagyobb testvére volt, és egy koszos viskóban élt a család. Amikor letelt a 6 hónap, és nem járt már ingyen a tápszer, egyszerűen abbahagyták a gyermek táplálását. A gyermek csontsoványra fogyott, végül meghalt. "Mellesleg" a védőnő egy héttel a kisgyerek halála előtt járt náluk, és látta a leromlott állapotú gyermeket, de nem tett semmit. Azért én ezért nem a kormányt tenném felelőssé.”
  • 5. bambinaXX 2009. március 20. 12:23
    „Comet: tudom, felháborító, de 1évesnek már nem tápszeren kell élnie, nyugodtan kaphatott volna felnőttkaját. Nem az ingyentápszeren múlt, hanem a szülők hülyeségén.. és ha szól a család a védőnőnek, akkor az biztos ajánlja, h vigyék állami bölcsibe és szociális alapon fizetni sem kell, és ott kap enni..
    Ezek is borzasztó szerencsétlenek - miért nem kértek ideiglenes nevelőt, egyéb segítséget a gyereknek, egy épeszű, a gyerekét igazán szerető anya nem öli meg, inkább (átmenetileg) másnak adja, csak a gyereknek jobb legyen. mindenki kerülhet kilátástalan helyzetbe - de könyörgöm: Miért kell a gyereken megtorolni??!
    csatlakozom demeterkornélhoz. erre nincs mentség.”
  • 4. comet 2009. március 20. 10:34
    „ha egy családban két munkanélküli szülő van mondjuk mert bezárt a gyár és nem tudnak elhelyezkedni, akkor azok miből tartsák fenn a családot? A munkanélküli segély, bocsánat álláskereső vagy minek hívják újabban, pár hónap múlva 30 ezer forint körül van, azt 9 hónap múlva annak is annyi. Nem mindenki elág erős ahhoz hogy betörjön, meg gondolom az se megoldás. A napokban halt éhen egy 1 éves kisfiú mert nem kapta a család az ingyen tápszert.
    VásárhelyiÁgi lehet hogy te még nem tudod, de Magyarország nem dél-amerika hanem afrika szegényebb országai felé tendál. Lehet hogy nem tudod, de az éhezés és turbekolózis már évek óta növekedőben van.
    Ez a csak akarni kell típusu kommunita duma meg soha nem volt igaz.
    Annak csak örülhetsz, hogy bizonyos dolgok nem látszanak az ablakodból, de ha részese is akarsz lenni a hazádnak nem csak ´élvezője´ akkor messzebre illik látni.
    A szülőkre meg valóban lehet haragudni, hogy nem adták nevelő otthonba a gyereket hanem inkáb magukkal akarták vinni a halálba. Nem mindenki olyan erős mint mi.”
  • 3. VásárhelyiÁgi 2009. március 20. 10:14
    „A gyerekekért élni kell, nem meghalni.
    Szerintem nem börtönben a helyük, ahol a mi pénzünkön jól elvannak 10-15 évig ( és a gondjuk is megszűnik!), hanem ivartalanítani őket és a homlokukra tetoválni: megöltem a gyermekem!
    Na akkor volna kilátástalan a helyzetük!
    Nincs igazad comet!
    Aki nem is akar kinézni a szorult helyzetéből, csak az van kilátástalan helyzetben.”
22 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bejelenthetik az adócsomag elleni sztrájkot

Országos demonstrációt szervezhetnek a szakszervezetek, ha a kormány nem vonja vissza az adóterveit, amelyek szerintük aránytalanul nagy terhet jelentenek. Tovább olvasom