Délmagyar logó

2017. 10. 21. szombat - Orsolya 10°C | 20°C Még több cikk.

Megkérdőjelezni az evidenciákat

Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom amerikai elnök-vezérigazgatója az egyik legnagyobb hazai vállalatot irányítja, mégis szakít időt arra, hogy körbejárja cége vidéki bástyáit. Mindemellett közvetlen ember, és tökéletesen beszél magyarul. Vele beszélgettünk a kommunikáció, a számítógépek, a média jelenéről és jövőjéről.
Nem jellemző, hogy magyarul tudunk interjút készíteni egy
multinacionális cég vezetőjével.


– Lassan tizenhét éve ismerem Magyarországot. Nagyon tetszik nekem, a feleségem is magyar, lelkesedem az országért. Magyarország második, választott hazám. Gyermekeim is magyar–angol anyanyelvűek, érthető talán, hogy miért tanultam meg én is a nyelvet. Tudom, sok külföldi azt mondja, képtelenség megtanulni, szerintem azonban szorgalommal és kitartással sikerülhet. Mint nekem. Büszke vagyok arra, hogy beszélek magyarul.

Mi tagadás, mi, magyarok is büszkék vagyunk azokra, akik megtanulják kacskaringós nyelvünket, pedig sejtjük, nehéz munka lehet. Egyébként tartott a gazdasági körülményektől, ha tetszik, a nehézségektől, melyek itt várták, amikor kinevezték vezetőnek?

– Minden országban vannak nehezebb helyzetek, nehezebb időszakok. Magyarország ebben a pillanatban nincs túl könnyű helyzetben, de vannak jelek, melyek reményt adhatnak. Fontos, hogy stabil a gazdaság, mert ez mindennek az alapja. Nagyon bízom benne, felfelé megyünk.

Optimistának tűnik.

– Alapvetően az vagyok az élet minden területén.

Üzleti ügyekben is?

– Természetesen. Ha sikeres szeretnél lenni, elengedhetetlen a pozitív hozzáállás.

Elnök-vezérigazgatóként 2006 decemberében vette át a Telekom-csoport irányítását. Jól ismeri a céget, korábban vezette a T-Com-üzletágat a már említett optimista szemlélettel, úgy tűnik, sikerrel.

– Az erős verseny ellenére tavaly eredményes évet zártunk. 2006-ban a Magyar Telekom Csoport árbevétele a legmagasabb elemzői várakozásokat is meghaladva 671 milliárd forint volt. Vállalatunk a régió egyik vezető multinacionális cége. 2006 végén mintegy 3,4 millió vezetékes vonalunk és több mint 5,7 millió mobiltelefon-ügyfelünk volt 3 országban (Magyarország, Macedónia, Montenegró). Emellett alternatív szolgáltatóként jelen vagyunk Románia és Bulgária távközlési piacain is.

Nyilván sokan szeretnék megfejteni a sikerük titkát.

– Egyszerű. Hiszek az emberi kapcsolatok erejében. Meggyőződésem, hogy cégünket nyitottabbá kell tenni, bátrabbnak kell lennünk és késznek arra, hogy megkérdőjelezzük a létező üzleti feltételezéseket, elgondolásokat. A munkatársak alkotó energiáit fel kell szabadítani. A nyitottság és a közvetlenség ezt segíti elő. Ez azonban nem jelent kapkodást, átgondolatlan lépéseket. Fokozatosan kívánjuk bevezetni az ügyfeleknek vonzó újdonságokat. Nagyon fontosnak tartom, hogy időben összekapcsolhassuk a különböző technológiákat. A Magyar Telekomnál ugyanis van vezetékes széles sáv, mobil széles sáv, kábeltévé, online tévé és mobiltévé. Pozitív példaként említeném a tavaly felvásárolt Iwiw közösségi portált, amelyet körülbelül 2 millióan használnak. Ezzel megmutathatjuk cégcsoportunk értékét. De utalhatnék az IPTV bevezetésére is. Magyarországon adottak a műszaki feltételek az IPTV elterjedésére.

Ez a jövő útja? Összefonódnak a kommunikációs szálak?

– Minél hatékonyabban ki szeretnénk használni a vezetékes és mobilszolgáltatások integrálásából fakadó előnyöket. A széles sávú összeköttetések és az internethasználat tömegessé válása nyomán a Magyar Telekom távközlési vállalatból tartalomszolgáltató és multimédiás, szakmai kifejezéssel élve infokommunikációs céggé válik.

Önök világcég, amelyik sok lábon, sok vidéki lábon is áll. Elég talán az Integrist említeni, amelyik győri vállalkozás.

Minden országban vannak nehezebb helyzetek, nehezebb időszakok. Magyarország ebben a pillanatban nincs túl könnyű helyzetben, de vannak jelek, melyek reményt adhatnak.
– A Rába Holdingot is kiszolgáló Integris Rendszerház helyi outsourcing kompetencia-központtá fejlődött. A 2003-ban megvásárolt Integris (korábbi nevén Rába Szolgáltatóház Kft.) jelentős fejlesztéseket hajtott végre az elmúlt 3 évben. Ennek eredményeképp a Rába Holding teljes körű informatikai, pénzügyi-számviteli és bérszámfejtési feladatain túl már számos regionális és országos ügyfélnek nyújt szolgáltatásokat az informatika és az ügyviteli outsourcing területén. A cég fejlődését az ügyfelek bizalmán túl a nagy szállítók is elismerik, így például nemrégiben Microsoft Gold Partneri minősítést ért el az Integris. Más gyártókkal is széles körű együttműködés indult meg, amit például a HP Software Partner of the Year 2006 díja bizonyít. Talán ez is jól példázza, ma már nem egy telefonos társaság a Telekom.

Jellemző önre, hogy személyesen utazik el vidéki városokba, ahol érdekeltségük van?

– Nagyon fontosnak tartom, hogy a lehető legtöbb helyre személyesen is eljuthassak, ahol cégünk munkatársai dolgoznak. Győr az egyik jelentős vidéki központunk, több mint háromszáz munkatárssal, jelentős üzleti és műszaki szolgáltatói tevékenységgel. Vezérigazgatóként első alkalommal járok Győrben. Fontosnak tartom a közvetlen kapcsolatfelvételt a kiemelkedő teljesítményt nyújtó városok intézményi és egyetemi vezetőivel is. Meggyőződésem, hogy a személyes, közvetlen munkakapcsolatra épülő találkozók ösztönzést adhatnak a napi feladatok hatékonyabb elvégzéséhez.

Egy személyes kérdéssel hadd zárjuk a beszélgetést, mennyi időt fordít naponta a kommunikációra és milyen eszközöket használ ehhez?

– Hogyan is mondják magyarul? Kütyüfüggő vagyok. Amint megjelenik egy új kommunikációs modell, azonnal szeretném kipróbálni, játszani vele, beszélni rajta, természetesen szakmai szempontból. Egyébként pedig szerintem pont annyit telefonálok a mobilomon, mint egy átlag magyar. Rengeteget.

Az egyetemi kapcsolat

A Magyar Telekom vezérigazgatója dr. Koren Csabával, a Széchenyi István Egyetem rektorhelyettesével tárgyalt a Magyar Telekom és az egyetem együttműködésének lehetőségéről. A Magyar Telekom (elsősorban a T-Systems és a T-Mobile) szolgálja ki a nagy ügyfeleket, így az egyetemet, a nagyvállalatokat, az önkormányzatokat és az intézményeiket is. Az egyetem a jelenleg ismert Pólus-projekt több alprojektjében is részt vesz. Cél, hogy a Magyar Telekom mint beszállító bekapcsolódjon ezen alprojektekbe. Továbbá együtt kívánnak működni az Egyetemi Tudásmenedzsment Központ regionális hálózatának kialakításában, lehetővé téve a regionális társintézmények hozzáférését.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Elmarad a mozdonyvezetők hétfőre tervezett sztrájkja

Nem sztrájkolnak hétfő reggel a mozdonyvezetők. Megállapodott a szaktárca és a Mozdonyvezetők… Tovább olvasom