Délmagyar logó

2017. 02. 27. hétfő - Ákos, Bátor 1°C | 13°C Még több cikk.

Megkezdték a Margit híd acél pályaelemeinek beemelését

Megkezdték a Margit híd új, acél pályalemezeinek beemelését csütörtökön a fővárosban, a munkálatok az északi hídfélen várhatóan májusig tartanak - közölte Honti Ferenc, a kivitelező Mh 2009 konzorciumot vezető Közgép Zrt. vezérigazgató-helyettese a hídon tartott sajtótájékoztatón.
Január elején kezdődött meg az elöregedett vasbeton pályaelemek cseréje; Európa legnagyobb bakdarui háromszáz, egyenként négytonnás és két méter széles elemeket távolítanak el. Ezek helyére kerülnek az új, 16 méter hosszúságú és 4-14 tonna súlyú acél pályalemezek, amelyeket milliméteres pontossággal kell a helyükre illeszteni - fejtette ki a vezérigazgató-helyettes.

A munkálatokat a margitszigeti szárnyhídnál kezdik és egyszerre Buda és Pest irányába is folyamatosan végzik a rövid határidő miatt. Azért, hogy a beemelést a déli hídfélen fenntartott közösségi közlekedés ne zavarja, korábban a hidat hosszában kettévágták - tette hozzá.

Egy pályaelem beemelése 4-5 napig tart, az északi hídpályán az összes elem beemelése várhatóan május végén fejeződik be. Ezt követően kerül rá a szigetelő anyag, illetve az aszfalt, majd erre helyezik át a most a déli hídfélen futó villamosvágányokat. A déli hídfél bontása, illetve a pályaelemek cseréje csak ez után kezdődhet el.

Tóth Kata, az Mh 2009 konzorcium szóvivője az MTI-nek azt mondta: továbbra is tárgyalnak az önkormányzattal a határidőkről. A konzorcium azt kéri, hogy az eredeti, 2009. augusztus 21-i határidő decemberre módosuljon, ekkortól lehetne használni a hidat, de a teljes felújítás 2011 márciusa helyett 2011 nyarán fejeződne be, így a kivitelezés 74 napot csúszna.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Rendőrök, tűzoltók számára épült orvosi rendelő

Több mint 800 dél-zalai rendőr, tűzoltó és nyugdíjas rendészeti dolgozó foglalkozás-egészségügyi,… Tovább olvasom