Délmagyar logó

2017. 04. 27. csütörtök - Zita 10°C | 24°C Még több cikk.

Megrongálták a hortobágyi tankcsata emlékművét - galéria

Az ismeretlenek "nemzeti ellenállás" aláírással táblát helyezték el a talapzaton.

Rongálás megalapozott gyanúja miatt eljárást indítottak a hortobágyi páncélos emlékmű szövegének "átírása" ügyében; a rendőrség eltávolította az új feliratot - közölte Kovács Károly, a Hajdú-Bihar Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivője hétfő este.

Az emlékmű talapzatán a fasizmus felett aratott győzelemre emlékeztető emléktábla helyett a magyar királyi honvédségre, a náci Németország katonáira, a Wehrmachtra és a Waffen SS-re emlékező táblát helyeztek el ismeretlenek - tapasztalta a helyszínen korábban az MTI tudósítója.

Az emlékművet - amely a Honvédelmi Minisztérium tulajdona - 1978. május 9-én állította a Hajdú-Bihar Megyei Tanács és Hortobágy község lakossága "A fasizmus felett aratott győzelem és az 1944. október 14-19. között vívott hortobágyi tankcsata emlékére".

Megrongálták a hortobágyi tankcsata emlékművét. Fotó: MTI (galéria)

Az ismeretlenek "Nemzeti ellenállás" aláírással "A magyar királyi honvédség, a Wehrmacht és a Waffen SS hős katonáinak emlékére, akik életüket áldozták a vörös hódítók elleni küzdelemben, 1944 októberében, az alföldi páncélos csatában" feliratú táblát helyezték el a talapzaton.

Vincze Andrásné, Hortobágy független polgármestere az MTI-től értesült az emlékmű megrongálásáról, majd a helyszínre érkezve elítélte a rongálást, a táblán olvasható sorokat, és értesítette a rendőrséget.

Kovács Károly az MTI-nek elmondta: a rendőrség azonnal megkezdte az elsődleges intézkedéseket az ismeretlen elkövetők azonosítása és felkutatása érdekében. A rendőröknek a nyomrögzítés után sikerült eltávolítaniuk az eredeti táblát elfedő feliratot; a rendőrség rongálás bűncselekményének megalapozott gyanúja miatt indított vizsgálatot az ügyben - ismertette.

Korábban írtuk:

Ismeretlenek megrongálták a hortobágyi páncélos emlékművet, a fasizmus felett aratott győzelemre emlékeztető emléktábla helyett a magyar királyi honvédségre, a náci Németország katonáira, a Wehrmachtra és a Waffen SS-re emlékező táblát helyeztek el az emlékmű talapzatán - tapasztalta a helyszínen az MTI tudósítója.

Az emlékművet - amely a Honvédelmi Minisztérium tulajdona - 1978. május 9-én állította a Hajdú-Bihar Megyei Tanács és Hortobágy község lakossága "A fasizmus felett aratott győzelem és az 1944. október 14-19. között vívott hortobágyi tankcsata emlékére".

Megrongálták a hortobágyi tankcsata emlékművét. Fotó: MTI (galéria)

Az ismeretlenek "nemzeti ellenállás" aláírással "A magyar királyi honvédség, a Wehrmacht és a Waffen SS hős katonáinak emlékére, akik életüket áldozták a vörös hódítók elleni küzdelemben, 1944 októberében, az alföldi páncélos csatában" feliratú táblát helyezték el a talapzaton.

Vincze Andrásné, Hortobágy független polgármestere az MTI-től értesült az emlékmű megrongálásáról, s azonnal a helyszínre sietett. A település vezetője elítélte a rongálást, a táblán olvasható sorokat, és értesítette a rendőrséget.

Kovács Károly rendőr százados az MTI-nek elmondta: még hétfő este helyszíni szemlén vizsgálják meg az emlékművet, majd döntenek a további lépésekről.

Vincze Andrásné a rendőrségi helyszínelés eredményének ismeretében kedden tájékoztatja majd az emlékmű tulajdonosát, a Honvédelmi Minisztériumot.

Olvasóink írták

  • 14. Apátfalvi** 2012. szeptember 19. 20:04
    „11.

    "Megjegyezném, hogy abban a szituációban a megszálló német csapatok Magyarországot is védték az oroszoktól, ha tetszik neked, ha nem."

    Ettől a mondattól valószínűleg mind Számvéber Norbert, mind Ungváry Krisztián haja is kihullana, már ami a kitépésből megmaradt...

    Hiába dobálózol itt adatokkal (amelyeket egyáltalán nem cáfoltam meg, nem is értem, hogy mi köze az emlékmű MEGÍTÉLÉSÉNEK témájához a hadtörténeti számoknak...), nem csinálsz mást, mint lehülyézel engem meg komcsinak titulálsz, holott annyit jegyzetem meg, hogy a náci nagyhatalmi, expanzív politikát magyarbarátnak és pozitívnak beállítani óriási műveletlenség, naivitás vagy ha úgy tetszik, ökörség. Az a baj, hogy nincs is igazán kedvem oldalakat leírni neked a náci megszállás tömérdek káráról, mivel ha nem akarod felfogni, nem akarod belátni, úgysem fogod, hiába írok megható történeteket a gestapo által kivert fogú Karády Katalinról vagy a szétlőtt, szétbombázott, katonailag teljesen esélytelen fővárosról és annak harcairól... nincs értelme.

    mozimasiniszta, veled nem nagyon vitatkoztam eddig, mivel a vitához a másik félnek is fel kell mutatnia valamit. ez nálad eddig sosem történt meg, nyilván semmiféle ismerettel nem rendelkezel az általad gyakran véleményezett témákról, csak csuklóból befirkantasz valami baromságot...

    Amúgy meg hogy lennék megélhetési sivalkodó, te nagyon marha? Ki fizetne engem ezért? a szocik, akik ellen milliószor felszólaltam vagy a fidesz, amelyet ha nem is olyan durván, de nem egyszer kritizáltam már itt ?

    éjsötét fellegek a dm online-on...”
  • 13. velesz 2012. szeptember 19. 13:02
    „Az az egészben a legszánalmasabb, hogy mind a mai napig vannak olyan alacsony iskolázottságú neonácik, akik beveszik az olyan sztorikat, hogy hősi náci birodalom, meg stb...
    Olvassátok csak el, hogy mit csinált a magyarral a német például Szudzsa városka orthodox templomában, amit először berendeztek korháznak a magyarok ápolására, majd a 3 napon felgyújtották az egész bagászt, magyarostól, szalmástól, és ehhez hogyan viszonyultak az ottani orosz nők és ottmaradt gyerekek!!!
    Kommunista, fasiszta. Az a baj, hogy nagyon sok honfitársamnak a fejében nem tudni, hogy mi van.
    Ők amúgy mire számítottak, hogy majd több ezer falvat, várost, templomot megsemmisítenek, aztán majd az orosz, ukrán stb... amikor idejön nem fogja számon kérni???
    Ha bemászok a kertetekbe lopni, ölni, nem érdemlek büntetést, vagy erről nem én tehetek, hanem a Pityu, aki belevitt a gyilkosságba. Együttesen fogunk felelni a tettekért.

    Magyarország még örülhet, hogy nem 150 évig voltak itt!
    Ja az más volt?!

    Pökhendi, és hibáit el nem ismerő ember a magyar, azonkívül, hogy kicseszik a saját honfitársával külföldön!!!

    Azt gondoljátok, hogy kopaszra nyírjátok a fejeteket meg megnövesztitek a bajszotokat azt színmagyarok lesztek???
    Mi??
    Hidd el Radnóti nagyobb magyar volt, mint ez a csőcselék, a fedett arccal meg a futballhuligán pulcsikban !!!

    Szánalmas csőcselék, aki csak rombol, de nem épít.
    Nagyon jól minősíti az adott nemzet erkölcsét az, hogy a saját elkövetett hibáihoz hogyan viszonyul.
    A németek magasabb szinten vannak.
    Ők megbánták, fizettek, meg még most is fizetnek.

    Mi meg akik állandóan rinyálunk, hogy a németek kevertek bele, meg stb...
    Nem vagyunk képesek beismerni a hibákat.
    Ez a része a mentalitásnak nem jön be. Csak tudnám, hogy ilyenkor a magyar emberben milyen gén játszik nagyobb szerepet. A szláv, a sváb, az avar vagy az oszét (jász), esetleg palóc??

    Kik vagyunk mi Árják???”
  • 12. Mozimasiniszta 2012. szeptember 18. 21:10
    „Mindenkinek: a megélhetési sivalkodó Apátfalvival kár vitatkozni, bármi is legyen a téma, úgyis Radnóti jut az eszébe...szegény Radnóti ! ha sejtette volna hogy Jolly-joker lesz belőle !”
  • 11. Lacusch69 2012. szeptember 18. 20:29
    „10. Figyu pátfalusi, qrva gyorsan vegyél vissza a pökhendi stílusodból!

    Te keverted ide Radnótit, nem én. Arra válaszul jött a lakhelyemhez közeli eset.

    Mit is írtam eredetileg?
    "A történelmet a győztesek írják, de az igazságot csak a vesztesek ismerik..."

    Erre mondtam, hogy olvass Számvéber Norbit erről a témáról. Teljesen apolitikus, igen száraz, tényszerű könyvek, minden egyes adat forrásokkal alátámasztva.
    A komcsi történelmen felnőtt emberek számára meglepő dolgokat ír, mint mondtam, forrásokkal alátámasztva.

    Te pl. tudtad, hogy az alföldi páncéloscsatában a szovjet emberveszteség számszerűen közel hatszorosa, veszteségi aránya duplája volt a németnek?
    Tudtad, hogy a német tankok fele, az oroszok kétharmada veszteséglistára került?
    Tudtad a fenét. Csak sokat beszélsz, de keveset tudsz. Akár politikus is lehetnél.

    Megjegyezném, hogy abban a szituációban a megszálló német csapatok Magyarországot is védték az oroszoktól, ha tetszik neked, ha nem.
    Érdemes lenne képeket nézegetned, amiken a szovjet csapatokat kiűző németeket virággal fogadja a magyar lakosság.

    Ja, ha ilyen művelt vagy: mi történt Laubannál 1945. márc. második felében?”
  • 10. Apátfalvi** 2012. szeptember 18. 18:12
    „Ebben a kérdésben egyébként most mind mozimasinisztával, mind bánkival és gondaistvánnal egyetértek, legyen akkor egyfajta "fifti-fifti" emlékmű de ne ez a múlt rendszerbeli propagandafogás...

    7.
    Te már megint terelsz, mint sok barátod amikor ilyen kérdésekről van szó.
    Ha nem olvastad volna kellő alapossággal előző hozzászólásomat, akkor egy kis kivonat: elismerem és elítélem a vörös hadsereg barbár kegyetlenségeit, háborús bűneit! DE! Ez nem menti fel a nácikat bűneik alól és ami még fontosabb: felejtsük már el ezt a hős nácik harcban európáért marhaságot, hiszen a Wermacht és a Waffen-SS megszálló csapatokkal volt jelen magyar földön, a hitleri vezetés pedig 1944. március 19-től Sztójay majd október 15-től, puccs segítségével Szálasi vezetésével hozott létre marionettbábuként rángatható bábkormányt. szabadságról, hősiességről, európai értékekről a vidéki zsidóság (400 ezer fő) deportálása, a pengőmilliókat kitevő, elrablott gyáralkatrészek és nyersanyagok óriási tömege illetve a másként gondolkodók (köztük a nemzeti konzervativizmus legnagyobb alakjai!) kegyetlen és brutális üldözése, irtása mellett nemigen beszélhetünk.

    csupán "csak" erre akartam kilyukadni, de úgy látszik, túlbecsültem a hozzászólók értelmi képességeit...”
  • 9. GondaIstván 2012. szeptember 18. 16:03
    „Közben már vissza is állították a régi táblát!
    Az azért mégis csak durva, hogy Hende Csabánák a "fasizmus felett aratott győzelem" a menő szöveg. Ráadásul nem is fasizmusról van szó, hanem nemzeti szocializmusról. Persze arról se, mert egy ideológiát nem lehet csatában legyőzni. Tehát akárhogy csűrjük-csavarjuk, mégis csak a magyar katonák hősiességének kellene szerepelnie a magát "Honvédelmi Minisztérium"-nak nevező szervezet emlékművén és nem az ellenségünkének.
    De pl. lehetne semleges táblát is állítani, már az is jobb volna, mint az eredeti: "1944. október 9-26. között itt zajlott az alföldi páncélos csata, melyben 35 ezer magyar és német, valamint 117 ezer orosz és román katona halt hősi halált."”
  • 8. bánki 2012. szeptember 18. 13:00
    „5. Mozimasiniszta 2012.09.18. 09:52

    Igazad van !

    Spanyolországban van egy emlékhely, két oldala van bal és jobb !”
  • 7. Lacusch69 2012. szeptember 18. 12:40
    „3. Te sok mindent nem ismersz, úgy látom...

    Olvasgass Számvéber könyveket, és rájössz, hogy miért írtam.

    (De magyarázd már el nekem, hogy az oroszok miért lőtték agyon a gyerekeket is a kiszombori kanyarban levő ún. kilenc háznál? Vagy az ő életük nem volt olyan értékes, mint Radnótié?)”
  • 6. GondaIstván 2012. szeptember 18. 09:55
    „Nekem az új tábla szövege jobban tetszik.”
  • 5. Mozimasiniszta 2012. szeptember 18. 09:52
    „elég lett volna egy rövidebb szövegű táblára már régen kicserélni, valami ehhez hasonló szöveggel: az 1944.októberi tankcsata hősi halottainak emlékére....és lett volna békesség !”
  • 4. Emberségetavilágnak 2012. szeptember 18. 07:19
    „A katona parancsot teljesít. Oda megy, ahová küldik, azt teszi, amit mondanak neki. Akár repülővel, akár tankkal, akár gyalog.
    Az életét adja.
    Az ifjú, akit otthon hiába vár anya, testvér, a családapa, akit otthon hiába vár feleség, gyermekek, unoka.
    Derékba tört életek, hatalmi tébolyultak áldozatai.
    Minden kultúrában emléket állítanak az elesetteknek, a táblán a neveikkel, vagy egyszerűen csak a történelmi esemény megnevezésével és a dátummal, "merrőlmerrenyaljak" sallang nélkül.
    Mélységesen megalázó mindkét tábla felirata.”
  • 3. Apátfalvi** 2012. szeptember 18. 02:04
    „2.

    Ezt a kuruc.info-n olvastad? Akkor megmagyarázhatnád, hogy például Radnótinak miért kellett meghalnia, mert én úgy látszik nem ismerem az igazságot.

    Egyébiránt meg az eredeti felirat is ugyanolyan üres propagandafogás, mint a szélsőjobbosok által felhelyezett. A nácik sem Magyarország szabadságáért, jólétéért harcoltak (előbbit 1944. március 19-én ők maguk szüntették be végleg, utóbbit meg a háborújukkal, tonnaszámra kihordott nyersanyagaink elrablásával, rekvirálásával ásták alá igen masszívan), pusztán csak saját magukért. A Vörös Hadsereg sem a "dolgozó magyar nép" szabadságáért és hasonló baromságokért küzdött, hanem a Szovjetunió nagyhatalmi érdekeiért. A szovjet katonai iratokban sem ´felszabadítás´ hanem ´megszállás´ szóhasználat szerepel, amelyet a bestiális és primitív háborús bűneik támasztanak alá.

    Egyik sem felszabadító és hős, hanem mindkettő hódító, rabló, magyarfaló - persze nem az egyszerű kiskatonára kell ilyenkor gondolni. Mindkettő híveit ki kell pusztítani!”
  • 2. Lacusch69 2012. szeptember 17. 20:39
    „"A történelmet a győztesek írják, de az igazságot csak a vesztesek ismerik..."”
  • 1. StencilAtya 2012. szeptember 17. 20:36
    „döbbenet. a fajvédők és a fidesz legalább már elhatárolódott?? mi az hogy nem?!!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mégsem lehet az államé a negyedik mobilfrekvencia

A Fővárosi Törvényszék hatályon kívül helyezte az NMHH januári határozatait. Tovább olvasom