Délmagyar logó

2017. 10. 19. csütörtök - Nándor 10°C | 24°C Még több cikk.

Megújul az Altavista kereső

Az egykor első számú keresőmotornak számító, de mára már sokadig helyre visszaszorult AltaVista arculat-váltással szeretné bevételi csökkenését megállítani. A kedden induló megújult kereső javított navigációt és hirdetésmentes honlapot ígér.
"A globális keresésben betöltött vezető szerepünk visszaszerzésére törekszünk", foglalja össze törekvéseik célját Jim Barnett, az AltaVista elnöke. A 2000 októberében még mintegy 15.6 millió havi látogatással rendelkező oldal az elmúlt két év alatt rengeteg felhasználót vesztett el, és így elmúlt hónapban már csak 5.6 millió látogatót regisztrálhatott. Az Internet-boom idején számos portál-jellegű szolgáltatást és ingyenes Internet-elérést is bevezető cég a dotcom-lufi kipukkanása után sorra kénytelen volt leépíteni e bővítéseit.
A megújult AltaVista a Google a közelmúltban indított hasonló szolgáltatásához hasonlóan egy külön hírkeresőt is felvonultat majd, amely mintegy 3 ezer különböző forrásból gyűjti majd össze negyedóránként a legfrissebb szalagcímeket. A keresést ezen kívül a jövőben egy "more precision" gomb is segíti majd, amely természetes nyelveken feltett kérdések alapján fogja a releváns lapokat kigyűjteni. "A keresés precizitására fókuszálunk - a megfelelő találatok megkeresésére a végtelen weben belül", mondja Barett.
Az AltaVista visszafog majd a hirdetések területén is, és a már nyáron száműzött felbukkanó hirdetések után a címlapján éktelenkedő óriásbannert is egy kisebbre fogja lecserélni. Ezek helyett a Google-hoz hasonlóan elsősorban a találati lista mellett megjelenő, a kereséshez kapcsolódó fizetett reklámokat fogja előnyben részesíteni.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A kárhozat útja

Minden apa hős a fia szemében. Michael Sullivan (Tom Hanks) tisztességes polgár és jó családapa; de… Tovább olvasom