Délmagyar logó

2017. 05. 28. vasárnap - Emil, Csanád 13°C | 25°C Még több cikk.

Megyei fejlesztésű csuklós autóbusz

A győri cégcsoport elkészítette a saját fejlesztésű, alacsony padlós, csuklósbuszát, a Credo BN 18-at.

Megyénk újra meghonosította a csuklós autóbusz gyártását. A Kravtex- Kühne-Credo Invest cégcsoport három évvel azután, hogy a Rába rt. Győrben beszüntette a csuklósok gyártását, elkészítette a saját fejlesztésű, alacsony padlós, csuklós autóbuszát, a Credo BN 18-at. Csúcsjármű: minősítette csütörtöki győri bemutatóján a gyártó cég ügyvezetője.

A Kravtex-Kühne cégcsoport legújabb autóbusza alacsony padlójú, a járdáról be lehet szállni a járműbe, külön is gondoltak a konstruktőrök a mozgássérültekre, ezenkívül 18 méter hosszú és 170 vagy annál is több utast szállíthat. A ma legkorszerűbbnek tartott megoldást alkalmazva nem elölről „húzza" nagyon könnyű motorja, hanem a jármű végéről adja számára az erőt. A buszhoz olyan hidraulikus szerkezetet alkalmaztak, ami a járművet egyenesben tartja, és megakadályozza, hogy „becsuklózzon". A Credo BN 18 típusú járművet – a 18-as szám a hosszúságot jelzi – csütörtökön mutatták be gyártói.

Krankovics István, a cég ügyvezető igazgatója emlékeztetett rá, hogy a Rába rt. Győrben 227 autóbuszt gyártott, ennek mintegy fele csuklós autóbusz volt, ám a társaság három éve abbahagyta a buszgyártást. A Volán-társaságok – s köztük a győri központtal működő Kisalföld Volán Rt., amely nemcsak használója a Kravtex által 6 éve gyártott Credóknak, hanem készítésükben is közreműködik – arra biztatták a társaságot, hogy városi, elővárosi, helyközi és távolsági autóbuszai után készítsen csuklós autóbuszokat is.

A Kravtex a mai legkorszerűbb anyagokat tervezte be autóbuszába – alumíniumból, műanyagból –, és végül a jármű egészének tömege jóval kisebb, mint a hasonló konstrukciók. Ezért, míg vetélytársainak hasonló járművei 150–160 utast vihetnek, a Credóé 170-nél többet. A motornak 100 kilométerenként 7–8 literrel kevesebb az üzemanyag-felhasználása, mint más típusoké. A hazai részesedés az új járműben 60 százalékos. A szűkebb hazából a Kühne rt., a Grabo Kft., a Győri Műanyagipari Kft., a Rába Járműipari Alkatrészgyártó Kft., a Rába Futómű Kft. és a Kisalföld Volán Rt. adja hozzá munkáját.

Az új járművet öt Volán-társaság szakemberei már tanulmányozták, tőlük elismerést kaptak a gyártók. A Credo BN 18 ötvenmillió forintba kerül majd, 15–20 millióval kevesebbe, mint a vetélytársak azonos típusai.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tovább olvasom