Délmagyar logó

2017. 02. 22. szerda - Gerzson 2°C | 13°C Még több cikk.

Megyeszerte folytatódik a roncsderbi

Folytatás az 1. oldalról.

Ez persze hosszú folyamat vége: mindez azzal kezdődik, hogy a közterület-felügyelet észleli a magára maradt kocsikat. Tavaly csak Győrben 400 ilyen gépjármqvet vettek jegyzékbe, harminc-hatvan nap után aztán figyelmeztető cédulát raktak ki azokra, amelyek még mindig ott parkoltak – ilyenből 181 darab volt. Felszólítást 75 kocsitulajdonosnak küldtek, közülük 15-tel helyszíni bírságot fizettettek, 19 ellen pedig feljelentést tettek. Még ezek után is maradt 25 olyan jármq, amellyel (pontosabban a tulajdonosával) nem volt mit kezdeni, ezek a kocsik kerültek az Alcufer telephelyére. Jó esetben a tárolási és egyéb költségeket be lehet hajtani a tulajdonoson, rossz esetben (s ez a gyakoribb), nem, ilyenkor – mint írtuk a cikk elején – az önkormányzat, közvetve pedig az adózó állampolgár fizeti a számlát.
Az autókat leginkább a lakótelepeken hagyják magukra, Marcalváros II., illetve Adyváros gyqjtőparkolóiba kis túlzással már hazajárnak a közterület-felügyelet munkatársai. Ezzel együtt valamelyest csökkent a (roncs)autók száma Győrben – ez az elszállítások számából is látszik. Míg ugyanis néhány éve még 50 volt az átlag, most már „csak” 25.
Az anyagiakat illetően soproni példát vettünk: a használhatatlanná vált roncs elhelyezéséért a tulajdonosnak tízezer forintot kell fizetni, ami fedezi a bontási igazolás kiállítását és a veszélyes hulladék ártalmatlanítását.
Vigasz vagy sem, de ez külföldhöz képest még jutányos ár: Ausztriában jóval magasabb a roncsautó elhelyezési díja. A bontási igazolás a forgalomból kivonáshoz szükséges, ehhez azonban az autóra és annak papírjaira is szükség van. Gyakran előfordul, hogy a tulajdonos hulladékvas-gyqjtőknek adja oda az autót, így azonban már nem állítható ki igazolás.
A veszélyes hulladék kezelése a másik költség, ami a roncsautóval kapcsolatban felmerül. Az uniós normák fő szempontja az újrahasznosítás, így a vas és gumi alkatrészeket és az olajat külön-külön szállítják el és kezelik. Az autó gazdájától a forgalmi engedélyt, a kocsi törzskönyvét és a személyi igazolványt vagy a meghatalmazást is kérik.
Az okmányirodában kérelemre, a bontási igazolás birtokában lehet véglegesen kivonni a jármqvet a forgalomból. Vinni kell a forgalmi engedélyt, a törzskönyvet és a rendszámtáblákat is, ezeket végleg bevonják. A forgalomból kivonás tényét rögzítő határozatot, 1500 forintos díj ellenében állítja ki az okmányiroda. Ezzel a tulajdonos bemehet a biztosítóhoz és töröltetheti a jármqvet a regisztrációból.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Béres Alexandra egyénre szabott fogyókúrája

Egyedi életmód- és fogyókúrás programot kínáló kötettel rukkolt elő Béres Alexandra… Tovább olvasom