Délmagyar logó

2017. 08. 20. vasárnap - István 17°C | 34°C Még több cikk.

Mercedes–Rába szövetség

Bemutatkozott az a busz, melyet Rába-futóművel és akár Mercedes-motorral tudnának forgalomba helyezni. A bizakodó hangulatú Horváth Edét, a Rába Futómű Kft. jármű-értékesítési teamjének vezetőjét kérdeztük a jövőről és a szenzációnak számító Rába – Mercedes frigy is.
A Rába együttműködést köt a Mercedes motorgyártóval, hogy katonai járműveikbe a világ egyik legjobb, legismertebb motorját építsék be. Ezután szinte törvényszerűen következett, hogy a Rába buszalvázaihoz is a Mercedes-hajtásláncot kapcsolják – mondta el Horváth Ede.
– Stratégiai szövetséget kötöt-
tünk a DC-vel (DaimlerChrys-
lerrel), amelynek vannak már
alapjai, hiszen Rigában jelen pillanatban is 56 olyan busz fut, amelynek mi készítettük az alvázát, Mercedes-motorok hajtják őket és Ikarus felépítménybe szállhatnak be az utasok. Reisz György a Volán Társulástól azt mondta, éves szinten hatszáz buszra lenne szükségük, de csupán négyszázat tudnak megvásárolni.
– Ebből szeretnének az új közös „gyerekre" néhány megrendelést megszerezni?
– Úgy indulunk neki, hogy ha tíz megrendelést kapunk, már elkezdjük a közös munkát. Erre minden esélyünk megvan, bár nem szeretném elkiabálni, de három Volán-társasággal már nagyon jól haladnak a tárgyalások.
– Gondolom, ezek egyike a Kisalföld Volán.
– Igen, de a másik kettőt még nem szívesen nevezném meg.Utoljára két évvel ezelőtt írtak ki busztendert. Eljött az ideje egy újabbnak. Ilyenkor
azonban sok esetben nem számít, hogy valami magyar áru vagy sem, a költségek és – valljuk be – a háttérlobbi is fontos. Legutoljára a török líra mélyrepülése olyan árakat eredményezett, hogy Magyarországra Törökországból vettek buszokat. Persze fontos az is, mennyire jók a kapcsolataink a felhasználókkal, s a pénzügyi hátteret jelentő ÁPV Rt.-vel. Bízom benne, hogy a múlt hetihez hasonló partnertalálkozók segítségével kapcsolataink erősödnek, jótékonyan befolyásolva a megrendeléseinket.
– A konkurenciától nem tartanak?
– Dehogynem. Ám hozzá kell tennem, figyeljük őket, és ők is minket. Nyugodt szívvel állíthatom, vagyunk olyan jók, ha nem jobbak, mint bármelyikük.

 Az Ikarus Egyedi Autóbuszgyártó Kft. megalakulásától kezdve nagyon fontos partnernek tekinti a Rába Holdingot. Mint azt már többször kifejtették, a magyar piac által igényelt, 100 százalékig hazai termékeket csak a két cég
együttműködése kapcsán lehet biztosítani.
Erre az együttműködési alapra építette fel az évek során a cég a teljes típusválaszték sorát a 7,8 méteres midi kategóriától a 18 méteres csuklós autóbuszig, a luxus kategóriában pedig a midi, a
távolsági és az emeletes autóbusz is megjelent a
Rába-alvázakon. Az eddigi közös fejlesztések eddigi legnagyobb eredménye az E91-es városi midibusz, mely az exportpiacokon eddig több mint 70 darabos eladást ért el. Ennek a típusnak a jövőbeni eladását a lett, görög, norvég és dán érdeklődések, illetve konkrét üzletkötések tovább
bővíthetik.

 

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Első költőnőnkről

A Sopronhoz több szállal is kötődő Dukai Takács Juditról, hazánk első költőnőjéről jelentetett meg… Tovább olvasom