Délmagyar logó

2017. 03. 26. vasárnap - Emánuel 4°C | 11°C Még több cikk.

Mi legyen a kulacsban?

Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy sportolás előtt, közben és után is inni kell.

Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy sportolás előtt, közben és után is inni kell. Azonban az sem mindegy, hogy csapvízzel, izotóniás itallal vagy szénsavas üdítővel próbálod oltani a szomjadat.

Jó megoldás

– Ásványvíz: Könnyen hasznosítható formában tartalmazza az edzés során izzadással elveszített ásványi anyagokat. Rövidebb, egy-két órás edzésre ajánljuk.

– Sportoláshoz kifejlesztett pezsgőtabletta: Vízben feloldva pótolhatod vele a fontos ásványi sókat. Rövidebb edzések során megfelelő folyadék- és tápanyagpótlást biztosít.

– Izotóniás ital: Optimális arányban tartalmazza a sportolás során kiválasztott ásványi anyagokat, emellett az energiapótlásról is gondoskodik a benne lévő egyszerű szénhidrátoknak köszönhetően. Hosszú távú, 2–4 órás edzésekre ajánljuk.

Rossz megoldás

– Csapvíz: Túlságosan híg, nem pótolja az elveszített ásványi anyagokat, és a vércukorszint stabilizálására sem alkalmas.

– Szénsavas üdítő: Nem megfelelő folyadékpótlásra, a benne lévő cukor miatt ráadásul kifejezetten a hizlaló kategóriába tartozik. A szénsav telíti a gyomrot és puffadást okoz.

– Energiaital: szénsav- és koffeintartalma megterheli a szervezetet, vízhajtó hatása miatt folyadékot von el a sejtektől és megnöveli a vérnyomást.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

SMS 05.12.

Tovább olvasom