Délmagyar logó

2017. 06. 23. péntek - Zoltán 21°C | 35°C Még több cikk.

Milliós büntetés a Tesconak, a Sparnak és a Corának

Három kiskereskedelmi láncra összesen 14 millió forint bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A Tesco és a Spar reklámújságjaiban a fogyasztók megtévesztésére alkalmas információk jelentek meg, a Cora pedig azért kapott büntetést, mert nem tartotta be korábban a GVH előtt vállalt kötelezettségeit. A Tesco 10, a Spar 1, a Cora három milliós bírságot kapott.
A Tesco Zrt 10 millió forintos bírságot kapott a GVH-tól, mert tavaly év elején a reklámújságokban megjelent egyes akciós termékek nem voltak elérhetőek a fogyasztók számára, más termékek esetében viszont nem volt valós a meghirdetett árkedvezmény. A GVH enyhítő körülményként értékelte, hogy a kiskereskedelmi lánc az induló készlet hiányát vagy a készletfogyást számos esetben utánszállítással, vagy helyettesítő termék biztosításával orvosolta.

A GVH vizsgálata szerint ugyancsak még tavaly év elején a SPAR esetében is egyes akciósnak hirdetett termékek nem voltak elérhetők, egy tálas mixer esetében pedig az áruházlánc nem valós tájékoztatást adott a fogyasztók által elérhető kedvezmény mértékéről. A GVH enyhítő körülménynek tekintette, hogy a hiányzó kedvezményes árú termékek a szállító hibájából nem érkeztek meg az áruházakba. A versenyhivatal szerint a Spar esetében kicsi az esélye annak, hogy a megtévesztő hirdetések alkalmasak lettek volna a fogyasztók becsalogatására, hiszen az Interspar áruházak a települések belső részén, a fogyasztókhoz közel helyezkednek el, így a hoppon maradt vevők könnyen választhatnak más üzletet bevásárlásukhoz. Az egymilliós bírság így tulajdonképpen a feltüntetett árkedvezménnyel kapcsolatos.

A GVH utóvizsgálatot indított annak kapcsán, hogy a Cora áruházakat működtető magyar Hipermarket Kft. teljesíti-e kötelezettségvállalását. Korábban amiatt indult eljárás ellene, mert a vállalkozás hirdetéseiben elhallgatta, hogy az általa forgalmazott kerékpárokra csak akkor érvényes a jótállás, ha külön díj fejében a Magyar Hipermarket Kft. által kijelölt szakszervízben helyezik azt üzembe. A vizsgálat lezárult, mert a vállalkozás megígérte, hogy erről a körülményről tájékoztatja a fogyasztókat reklámjaiban az eladás helyén és a vevőszolgálatnál is. A tavaly októberben indított utóvizsgálat megállapította, hogy az áruházlánc katalógusaiban a kerékpárokra vonatkozóan szerepelt a tájékoztatás, de az eladási helyeken és a vevőszolgálaton nem. Mivel a vállalkozás kötelezettségét nem teljesítette maradéktalanul, a GVH 3 millió forint bírságot szabott ki rá.

Olvasóink írták

  • 9. ametiszt51 2009. január 19. 21:35
    „Nem beszélve arról, hogy ennek a sok szemét reklámújságnak a költsége mind bele van építve a termékek árába. Ennyivel drágábban vesszük.”
  • 8. tüsök 2009. január 19. 18:21
    „A büntetést majd a minimálbérért dolgozó alkalmazottak /ki nem fizetett túlóra stb/fizetik meg és természetesen a vásárlók.A Tesco évente többször kap büntetést, ami azt jelenti kicsit sem riadnak vissza efajta üzleti fogásoktól.”
  • 7. dred 2009. január 19. 17:57
    „Az említett multik le sem sz.rják az összeget. Majd ha milliárdokról (amennyi a heti bevételük) beszélnek akkor számítani fog és lesz következménye is !”
  • 6. varadipal 2009. január 19. 17:56
    „A CBA magyar érdekeltségű, de a tisztességes kereskedelmet még nekik is tanulniuk kell.
    Az akciós csokoládét azonos néven csak más szinnel beteszik egy óriási faládába, együtt a nem akciós, más színű/ízesítésű/ termékkel. A pénztárnál a blokkon veszi észere az ember, ha odafigyel, hogy az akciós ár másfélszereséért vette meg.Az akciós tábla hátoldalán ugyan fel van tüntetve a másik ár is, de mutassanak egy olyan vevőt, aki körbejárja az akciós ártáblát, megnézni, hogy a másik oldalán van-e valami.
    Több alkalommal vettem előző napi újságot, mert a remittenda kifejezést nem ismerik, és másnap is kint hagyják a gondolában az előző napit./blokk ellenében kicserélték, de a kilométer mennyiségemet és a séta helyét magam szeretném beosztani. Az újságjukban megjelenő akciós termékek az első napon véletlenül sem kaphatóak, mindíg azt mondják, hogy majd délután hozza a szállító. Ma a többmagos kenyér akciós táblája volt kinn, de az akciónak már vége. Morgás ellenében hajlandóak voltak akciós áron is kiadni, mert megmutattam az ártáblát.
    Sorolhatnám, de minek. A büntetést egyébként a vevő fizeti meg!!!!Üdv: varadipal”
  • 5. gardista33 2009. január 19. 17:56
    „hát elég hüje egy cég :P”
  • 4. Mathiasking 2009. január 19. 16:53
    „A legkisebb is számít! :-)”
  • 3. gardista33 2009. január 19. 15:10
    „végre egy jo hir! :) medimarkot meg bezáratni azonnal!ott hogy-hogy nem találtak hibákat?”
  • 2. kekeczke 2009. január 19. 14:50
    „addig, amíg a sok marha oda jár vásárolni, és csak ennyi büntit kapnak . . .”
  • 1. joy 2009. január 19. 14:39
    „A Spar estetében súlyosbító körülményként kellett volna értékeln, hogy az én tapasztalatom szerint az elmúlt évben nem volt olyan hónap, amikor zavartalanul, áruhiány nélkül zajlott volna le az akciójuk. Szegeden többször forult elő, hogy a boltok mindegyikében, azonos akcióban ne lett volna áruhiány!
    Egyik 50%-os Karácsony előtti Baccardi rum akciójuknak szépséghibája csupán annyi volt, hogy egyetlen, az üzletek polcain levő üveg Baccardi-ra sem vonatkozott!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Gyurcsány hadat üzent a kilóknak!

Gyurcsány Ferenc felszedett egypár kilót az ünnepek alatt, s most megpróbál leadni a túlsúlyból. Íme, a Gyurcsány-módszer! Tovább olvasom