Délmagyar logó

2017. 06. 26. hétfő - János, Pál 20°C | 31°C Még több cikk.

Minden 7. mobil elromlik 1 éven belül

Minden hét, frissen vásárolt mobiltelefon közül egy már a használat első évében hibás lesz.

A Which? című népszerű brit magazin közlése szerint a vásárlást követően tizenkét hónapon belül elromló készülékek több mint 70 százaléka már az első félévben felmondja a szolgálatot, ami nem túl fényes eredmény. Ezenkívül a vásárlók 27 százaléka elégedetlen azzal a segítséggel, melyet a vásárlás helyén a hibás telefon leadásakor a számukra nyújtanak.

A jelentésből többek közt az is kiderül, hogy a ˝3˝ nevezetű harmadik generációs mobil operátor ˝büszkélkedhet˝ a legnagyobb meghibásodási aránnyal: a vásárlók mintegy 32 százaléka panaszkodott arra, hogy alig egy éven belül meghibásodott a mobilja. Második a sorban az Orange, mintegy 16 százalékos meghibásodási aránnyal, a harmadik pedig a 15 százalékos hibaarányú T-Mobile. Ezt követően a Vodafone, a BT Mobile, az O2, a Virgin, majd pedig a Tesco következik a sorban.

Szakértők szerint nem meglepő, hogy pont a ˝3˝ szolgáltatónál a legrosszabb a helyzet, ugyanis a harmadik generációs készülékek még relatíve újak a piacon, és mivel jelentősen többet tudnak egyszerű 2-2,5G társaiknál, sokkal nagyobb a hibalehetőség esélye. Mint ismeretes, ezekkel a telefonokkal többek közt videótelefonálni, illetve akár internetezni is lehet, ráadásul nem is akármilyen (ADSL) sebességgel.

A mintegy 5 ezer mobilos adataira építkező tanulmány szerint a Motorola és a Sony Ericsson telefonok romlanak el a legtöbbször (20 százalék), a Nokia és a Samsung készülékek viszont már sokkal jobban (10 százalék) bírják a strapát.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Győri ETO FC

REAC

Győr, Borsodi Liga-mérkőzés, 19 óra. V.: Saskőy (Székely, Heibl) Tovább olvasom