Délmagyar logó

2017. 01. 17. kedd - Antal, Antónia -5°C | 1°C

Minden az e-mail marketingről

Ez az új marketingeszköz a hagyományos direkt marketing kampánynál jóval olcsóbb, de tudni kell használni.

Gyorsabban, olcsóbban, hatékonyabban. Ez az a három fogalom, amelyre minden cégvezető törekszik marketingjében. Most nézzünk egy példát, amelyet Te is könnyedén használhatsz, és mindhárom fent említett kritériumnak megfelel.

Először is felteszek most neked pár kérdést, és ha legalább az egyikre igennel válaszolsz, akkor érdemes lesz továbbolvasnod ezt a cikket. Akkor nézzük:

• Szeretnéd, ha ügyfeleid száma növekedne?
• Szeretnéd nevedet, termékedet még jobban megerősíteni?
• Szeretnél egy olyan marketingeszközzel megismerkedni, amelyik a hagyományos direkt marketing kampánynál jóval olcsóbb?
• Szeretnéd, ha termékeidet, szolgáltatásaidat nemcsak az üzletedben vagy üzletkötőiden keresztül tudnád értékesíteni?

Ha minden igaz, akkor még most is a monitor előtt ülsz, és kíváncsian várod a megfejtést. A megfejtést pedig ott találod, ahol ezt a levelet megnyitottad: az e-mail postafiókodban.

Az Internet elterjedésével életünk sokkal egyszerűbbé vált. Újságot olvasunk, számlákat fizetünk, ételt rendelünk, színházjegyet foglalunk és levelezünk a Világháló segítségével.

A több millió elektronikus levélből, ami a Világhálón kering, elég sok végzi a kukákban olvasatlanul. Hogy a Te leveleid túl éljék legalább az első átolvasást, ahhoz most néhány jó tanáccsal szolgálunk neked.

Miért lehet szükséged erre az új marketingeszközre?

• Mert szeretnéd, ha ügyfeleid száma növekedne.
• Mert szeretnéd nevedet, termékedet még jobban megerősíteni.
• Mert szeretnéd a hagyományos direkt marketing költségedet lecsökkenteni.
• És nem utolsósorban azért, mert szeretnéd, termékeidet, szolgáltatásaidat járulékos költségek (raktározás, bérleti díj, fizetések) nélkül az interneten is értékesíteni.

Kiket győzhetsz meg vele?

Nézzük sorban:

1, Megerősítheted jelenlegi ügyfeleid beléd vetett bizalmát.
2, Visszaszerezheted egykori ügyfeleid bizalmát.
3, És megszerezheted leendő ügyfeleid bizalmát.

Jelenlegi és egykori ügyfeleid címlistája valószínűleg a rendelkezésedre áll. Ezt a címlistát többféleképpen bővítheted: gyűjtheted a címeket az üzletedben kihelyezett űrlapok segítségével, a hírleveledre feliratkozottak is kerüljenek bele ebbe a körbe, keresheted őket különböző cégregiszterekben, vagy fordulhatsz címlistákat árusító ügynökökhöz, akik szegmensekre lebontott listákkal rendelkeznek.

Hogyan győzheted meg őket?

Kérdésre kérdéssel válaszolnék:

Mit látsz legelőször egy beérkező levélen, mielőtt megnyitnád?

A címsort.

És mi a dolga a címsornak?

Semmi.

Rossz válasz. A címsorodnak kell eladni a leveled. A levelednek pedig a termékedet. Lehet tökéletes a leveled, ha a címsorod pocsék. És lehet pazar a címsorod, ha leveled tartalma úszik a közhelyekben.

Akkor kezdjük a címsornál:

  info@programhaz.hu             (782K)    Hihetetlen ajánlat!


  jagodics.rita@programhaz.hu    (4.6K)    Mitől lesz marketingje négyszer olyan hatásos?

Szerinted melyik címsor mögé rejtett levélnek van nagyobb esélye arra, hogy megnyissák?

Valószínűleg az első kerül a virtuális szemetesládába, a második pedig a célszemélyed szeme elé. A legtöbb ember ugyanis sokkal nagyobb bizalommal van a konkrét személyektől kapott levelek iránt, mint az info@-cal kezdődő feladóktól származó írások iránt. És nem szívesen olvasnak kisregény terjedelmű leveleket sem. De a leglényegesebb dolog az üzenet tárgya. Ha túl reklám ízű, akkor valószínűleg hamarabb landol a kukában (persze a leveleddel együtt), mint amennyi idő alatt a címsorba bepötyögted.

Ezért inkább próbálkozzunk olyan kifejezésekkel, amelyek felkelthetik az emberek érdeklődését. Adjuk fel a magas labdát a subject lineban (Mitől lesz marketingje négyszer olyan hatásos?), majd üssük le levelünk első sorában (Mert fele annyiért kétszer több ügyfelet szerzünk Önnek – ez egyébként igaz az e-mail marketingre is). Persze megoldás lehet az is, ha reklámunkat már a téma megnevezésénél egy átlagos levélnek álcázzuk, és semmitmondó címet választunk levelünknek (érdeklődés, jó hír, stb.).

Levelet kaptam, life!

Ha nevünkkel, méretünkkel, témánk címével sikerült elérni, hogy a címzett megnyissa üzenetünket, akkor már minden a levelünk tartalmán múlik, hiszen eddig az üzenetünket próbáltuk eladni, most pedig a termékünket.

Legyen rövid, lényegre törő, és legyen benne valami olyan, amire azonnal le lehet csapni (kedvezmény, pluszszolgáltatás, ajándék).

Soha ne beszéljünk általánosságokról a levelünkben, hanem próbáljuk meg megkeresni cégünk azon szegmensét, amely éppen a legnagyobb érdeklődést gerjesztheti az emberekben. Például, ha van egy virágüzleted, és közeledik a karácsony, akkor próbáld az ünnephez illő virágokra (ádventi koszorú, stb.) kihegyezni üzeneted lényegét.

Az emberek napi több tucat levelet olvasnak el az Interneten, ezért fontos, hogy ne terheljük le őket olvashatatlan betűtípusokkal, és a háttértől alig elütő betűkkel. 
A szövegrészt fekete betűkkel, a megszokott betűtípussal (courier, times), fehér háttérre írjuk. A fontosabb szavakat, gondolatokat emeljük ki, hogy még hangsúlyosabbak legyenek.
Ha levelünket különböző illusztrációkkal, grafikai megoldásokkal színesítjük, akkor figyeljünk arra, hogy a képi megoldás logikailag kapcsolódjon a szövegben leírtakhoz.

Újra és újra

Ne felejtsd el, hogy egy új médiában egy új marketing típussal próbálkozol, ezért ne keseredj el, ha elsőre kevesebben jelentkeznek nálad, mint számítottad. Hidd el, idővel bőven megtérül ez a nem túl nagy befektetés, és új címekkel bővült címlistádra újra és újra elküldheted hirdetésedet.

Ha érdekel...

...akkor írj egy e-mailt nekünk a rita@programhaz.hu címre, és küldünk neked egy ingyenes tanulmányt a saját e-mail marketing levelünkről.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Milánóban a hó miatt 1500 fa dőlt ki

Egész Észak-Olaszország hó alatt van, néhol a közlekedés is megbénult, a hólánc kötelező. Délebbre a… Tovább olvasom