Délmagyar logó

2017. 07. 26. szerda - Anna, Anikó 16°C | 26°C Még több cikk.

Mindössze hat névtelen utas

A minap hat utassal és kéttagú személyzettel indult el a csornai vasútállomásról a Pápa felé közlekedő személyvonat. Az utasok azt szeretnék, ha nem szűnne meg a vonal.
Csornai vasútállomás, hétköznap délelőtt. Ma már nem áll három gőzös a negyedik vágányon – amint a népdal mondja –, helyettük villany- és dízelmozdonyok járnak.
Tíz óra – az időmérés nem hivatalos –, amikor felbúg a Csorna és Pápa között közlekedő motorvonat motorja és kéttagú személyzettel, valamint hat utassal a „fedélzeten” elindul. Kellemes tempóban haladunk, miközben az egyik ülésen két korosabb férfiember beszélget. Mint kiderül, szanyi nyugdíjasok. Mindketten Csornán jártak szakorvosi vizsgálaton és a délelőtti járattal tartanak hazafelé. „Csak akkor utazunk, ha muszáj” – mondják egybehangzóan. De mi azt is szeretnénk megtudni, miként vélekednek a személyszállítás tervezett megszüntetéséről a Csorna–Pápa vonalon.
„ Nem lenne jó, ha ez az elképzelés valóra válna, bár az is igaz, hogy kevés az utas manapság” – hangzik a válasz. A nevüket viszont nem árulják el. Odébb egy fiatal hölgy fogalmazza meg ragaszkodását a vonathoz, ugyancsak név nélkül.
Közben az első megálló Rábapordány; se le-, se felszálló. Kivétel a kalauz, aki odasiet az állomás kopott épületén lévő szürke dobozhoz és telefonál. Vélhetően bejelentkezik és engedélyt kér a továbbhaladáshoz. Azért a „vélhetően” kifejezés, mert a személyzet nem nyilatkozhat semmiről. Azt viszont elintézte a segítőkész jegyvizsgáló, hogy fotózhassunk a vonaton, ha az utasok is úgy gondolják. Pk azonban a fényképezőgép láttán nyomban fedezékbe húzódnak. Tehetik, mert vígan elférnek az ülések között. Aztán újabb véleménykérés a kormányzati tervről: „Felháborítónak tartom, de a nevemet és a munkahelyemet ne kérdezze” – így egy középkorú férfi utas, majd megismétli: „felháborítónak tartom”. Ebben maradunk és máris újabb megálló, Egyed–Rábacsanak, ahol megint csak a kalauz az egyetlen leszálló. Ismét a szürke dobozhoz siet és telefonál. Aztán gyorsan el is hagyjuk az enyészetnek indult állomást. A vasút mentén búza-, kukorica- és répatáblák, amott a kaptárak között a méhész serénykedik.
Következik Szany. Öten leszállunk, hatan helyet foglalnak a vonaton. A jegyvizsgáló meg a szürke doboznál ténykedik és megy minden a maga rendje szerint.
Mi pedig gépkocsival indulunk vissza a szerkesztőségbe.
Érkezésünk után épp az élményeinket összegezzük, amikor telefonhívást kapunk Szanyból. A vonal másik végén Novák László, aki többek nevében is a „Vonatsirató a Dél-Rábaközben” című cikkünkre kíván reagálni.
– Azért utaznak kevesen vasúton Csorna és Pápa között, mert Csornán nincs megfelelő csatlakozás a GYSEV-vonatokhoz, vagy útközben elveszik az idő a gyakori várakozás miatt – jelentette ki.

– Ezért képtelenek vagyunk időben megérkezni győri munkahelyünkre. Idegesítő a helyzet, hisz szerettünk ezen a kisvonaton utazni, sajnos azonban le kellett mondani róla. Tehát nem igaz, hogy nem akarunk vonatozni, de mit tegyünk, ha a GYSEV nem hajlandó alkalmazkodni az utasok igényeihez. Mi most hárman-négyen összefogva saját gépkocsival járunk munkába: pontosan kell érkezni, különben elküldenek bennünket. Ezért inkább vállaljuk a nagyobb anyagi terhet, csak dolgozhassunk.
Arra a kérdésre, szerinte mi az oka, hogy a vonaton senki sem adta nevét a véleményéhez, Novák László ekképpen válaszolt:
– Úgy tűnik, félnek az emberek. Különben meg hiába beszélünk, semmi sem változik.
Lacsnyi Csaba, a GYSEV-személyszállítás részéről érdeklődésünkre elmondta: a Pápa–Csorna vonalon közlekedő vonatok darabszámát a MÁV határozza meg. Ezeknek a vonatoknak a közlekedése úgy van kialakítva, hogy a GYSEV vonataihoz és vonataitól a csatlakozások biztosítva legyenek.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Londonban utcát neveztek el Kapuvárról

Folytatás az 1. oldalról. Tovább olvasom