Délmagyar logó

2016. 09. 29. csütörtök - Mihály 12°C | 24°C

Mindössze néhány személyvonat jár országszerte

Gyakorlatilag megbénult a vonatközlekedés: országszerte a kisebb és nagyobb vonalakon csak egy-egy szerelvény tud elindul és az is kérdéses, hogy meddig jut el.
A MÁV hétfő kora reggeli közlése szerint a távolsági és InterCity szerelvények nem járnak, csakúgy, ahogy a nemzetközi vonatok sem. A vasárnap életbe lépett új menetrendet tehát egyáltalán nem tudják tartani, a vasúttársaság így mindenkinek azt javasolja, hogy tájékozódjon a pályaudvarokon vagy a MÁV-Direkt telefonszámán, mielőtt elindul.

Budapesten már egyik központi pályaudvar sem fogad és nem is indít vonatokat. Már korábban teljesen megbénult a Keleti és a Déli pályaudvar és bár a Nyugati pályaudvaron éjjel még volt forgalom, a kora reggeli órákra az is leállt.

A nagyobb vidéki állomások közül Miskolcról csak néhány Bz motorvonat indul el, tehát az észak-magyarországi környéken teljesen kiszámíthatatlan a vonatközlekedés. Ugyanez igaz a nyíregyházi és debreceni térségre, tehát a keleti országrész középső területeire. Az Alföldön is gyakorlatilag leálltak a vonatok, Szegedről nem indulnak szerelvények, mindössze a közeli Szatymazról fut ki pár járat. A nyugati országrészben is hasonlóan akadozik a közlekedés: Szombathely, Zalaegerszeg és Pécs közelében is mindössze egy-egy vonat tud elindulni és az is kérdéses, hogy meddig jut el.

Az InterCity és távolsági szerelvények egyáltalán nem járnak, a nemzetközi vonatokat pedig már külföldről sem indítják el. Egyedül a Belgrádból érkező gyorsvonat jött el Magyarországig, a MÁV reményei szerint Budapestig el fog érni.

A vasárnap életbe lépett menetrend tehát egyelőre nem tartható - közölte Kavalecz Imre, a MÁV sajtófőnöke. Az utasoknak ezért azt javasolják, hogy a pályaudvarokon vagy a MÁV-Direkt információs vonalán (06/40-49-49-49) érdeklődjenek az aktuális helyzetről. A sztrájk ideje alatt a Volán társaságok elfogadják az érvényes vasúti bérleteket, az előre megvett jegyeket pedig ingyen vissza lehet váltani.

A pályaudvarokon a nappalos műszak reggel 7 órakor kezdi meg a szolgálatot, akkor fog kiderülni, hogy napközben mekkora lesz a sztrájk támogatottsága, azaz mennyi vonat fog közlekedni az országban.

A gördülő sztrájkot vasárnap 0 órakor folytatta a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSzSz). Akkor azonban csak a keleti országrészre hirdették meg a munkabeszüntetést, majd délután hat órakor kiterjesztették az egész országra. Az érdekképviselet követelései változatlanok: egyrészt minden vasutasnak 250 ezer forintos összeg a MÁV Cargo privatizációjából, másrészt pedig 10 százalékos kiszervezési pótlék a MÁV leányvállalatainál dolgozó munkavállalóknak. Legközelebb hétfőn ülnek tárgyalóasztalhoz a szakszervezet és a MÁV képviselői.

Olvasóink írták

  • 4. Gaben07 2008. december 15. 11:41
    „140, nekem nem kell magyaráznod. Faterom vasúti végzettséggel rendelkezik, most meg nem mondom, hogy konkrétan mi, azt hiszem pályakezelő de nem 100%. Viszont nem akar a MÁV-nál dolgozni, helyette kiment külföldre, hogy évente 3-szor jöjjön haza. Tehát biztos olyan rohadt sokat keresnek a vasutasok amiből egy családot már el lehet tartani. Egyébként apai ágon az egész család a MÁV-nál dolgozott, kb. az 50-es évek óta. Úgyhogy nekem aztán igazán nem kell megmondani, hogy mi a helyzet.

    Amiket te leírsz azok egyéni hibák, amíg ilyen vezetők vannak, addig ilyen munkások is lesznek. A MÁV-nál egyébként nincs takarító személyzet, alvállalkozónak adják ki a munkát. Ha figyelmes voltál akkor nyáron pl. láttad azt a hirdetést itt Szegeden, hogy alkalmi munkásokat kerestek vagonmosásra.

    Azon csodálkozol, hogy nincs kalauz vagy keveset takarítanak? Leépítették a vasutat, elküldtek egy csomó embert, várható volt, hogy a szolgáltatás színvonala is csökkenni fog.”
  • 3. 140 2008. december 15. 10:37
    „Gaben, mondd már el nekem, mennyit kellene keresni annak a MÁV takarítónak, aki a WC-ket takarítja, vagy annak a kalauznak, aki egy másfél órás út alatt nem kerül elő, akkor sem, amikor részeg srácok vagdossák fel az üléseket és botránkoztatják, félemlítik meg az utasokat. Vagy annak a mozdonyvezetőnek, aki figyelmen kívül hagyva a jelzéseket, belerohan az előtte lévő vonatba, vagy annak a forgalmistának, aki elengedi a vonatot, miközben nem győződik meg arról, hogy lehet-e?
    Én nemigen járok vonattal, de vasutas ismerőseim vannak, tudom, kb. mennyit keresnek, és azt kell mondanom, hogy nem keresnek az átlag alatt, sőt!!!!
    Abban egyetértek, hogy ameddig a MÁV így teljesít, addig a vezetőket páros lábbal rúgnám ki, mert ők felelnek a takarítók, mozdonyvezetők és forgalmisták munkájáért is.”
  • 2. Gaben07 2008. december 15. 07:39
    „A vezetőség kap nagy pénzeket, nem az átlag MÁV melós.”
  • 1. fapapucs 2008. december 15. 07:22
    „Pofátlanságnak tartom a mávnál "tevékenykedők" (tisztelet a kivételnek aki dolgoznak is) már szokásos sztrájkát.
    Még a munkabeszüntetés elött beszélgettem egy vasutassal és igen csak meglepödtem,hogy milyen juttatásokat kapnak.Nem csodálom,hogy a máv veszteséges.És még ezeknek az embereknek jár a szájuk..???
    A sztrájkolokat ki kell rugni a fenébe és dolgozni akaro embereket felvenni a helyükre.
    Most úgyis olyan nagy a munkanélküliség..lenne aki helyettesítse ezeket.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ismét szavaz az SZDSZ a frakcióvezetőről

Ismét szavaz az SZDSZ az új frakcióvezetőről hétfőn, miután az egy héttel ezelőtti frakcióülésen… Tovább olvasom