Délmagyar logó

2017. 06. 27. kedd - László 17°C | 33°C Még több cikk.

Mire figyeljünk használt autó vásárlásakor?

Ha úgy dönt, hogy vállalja az autóvásárlás hagyományos módjának minden nyűgét és kockázatát, s egyedül vág neki a használtautó kereskedők és a használtautó-piacnak, akkor indulás előtt érdemes átolvasnia az alábbi jótanácsokat!

Ha átnéztük az autót, tegyük fel a kérdéseinket a kereskedőnek:

- Bizományban van nála az autó vagy az övé?
- Honnan származik az autó? – vessük össze a szervizkönyv első oldalának márkakereskedői bejegyzésével!
- Mennyit futott az autó?
- Van-e szervizkönyve az autónak?
- Volt-e sérülve, és ha igen melyik részén az autónak? (az elmondottak megegyeznek-e a tapasztalatainkkal? )
- Minden olyan dologra kérdezzünk rá, amit gyanúsnak találtunk a megnézéskor, és ha a kereskedőtől konkrétumok helyett mesedélutánt kapunk, akkor valószínűleg jók a feltételezéseink. Pl.: miért van eltérés a különböző karosszériaelemek színében? Miért nem egyformák a karosszéria illesztési hézagai?

Mit ellenőrizzünk?

Forgalmi engedély

- Kinek a nevére szól?
- Nincs-e korlátozó bejegyzés (VPOP, Lízing cég stb.)
- Meddig érvényes a műszaki vizsga.
- Egyezik-e az első forgalomba-helyezés időpontja a kiállítás időpontjával? – Ha nem, akkor már új forgalmit kapott az autó (ennek nézzünk utána)
- Egyezik-e az első forgalomba-helyezés időpontja a gyártás évével? – Ha nem, akkor általában külföldről jött az autó.
- Egyezik-e a tulajdonos és az üzembentartó? – Ha nem, akkor valószínűleg finanszírozott az autó.
- Az autó azonosító adatait
- Meg kell nézni, hogy az autóban lévő alváz- és motorszám egyezik-e a forgalmiban és a szervizkönyvben található számokkal.
- AF-fel kezdődő alvázszámú autót legfeljebb csak szakértői vizsgálat után vásároljunk, mert annak az autónak az előélete igen zűrös is lehet (Lopottból lett visszaminősítve, nagy karambolja volt stb.)
- Ellenőrizzük a jármű típustábláját, a rajta lévő adatokat és annak tényét, hogy nem volt-e eltávolítva. Ez általában a motortérben található: fém táblán a karosszériához szegecselve vagy ragasztott műanyag fólián. Ezeket az adatokat össze kell majd vetni az adásvételi szerződés adataival is.

Szervizkönyv

- Kinek a nevére lett eredetileg kiállítva? – az eladó, vagy valaki más nevére, magánszemély, cég, vagy finanszírozó cég nevére
- Ellenőrizzük, hogy az ottani tulajdonos megegyezik-e a forgalmiban lévő tulajdonossal? – Nem kell, hogy egyezzen.
Mikor volt az utolsó szervizbejegyzés és/vagy mikor kellett volna lenni? – a szervizkönyv tartalmazza
- Meg kell nézni, hogy az egyes szervizek között átlagosan hány km-t tett meg az autó, és azt mennyi idő alatt? Ebből ki tudjuk számolni az átlagos futásteljesítményt. Ha ez az eladás környékén teljesen más értéket mutat, akkor ott érdemes utánajárni, hogy ennek mi az oka?
-  Vannak-e különleges bejegyzések: fődarab cserék, stb.
- Ha megnézzük, hogy melyik márkakereskedő helyezte forgalomba az autót, vagy melyik szerviz javította az autót, akkor ezeknél a szervizeknél utána lehet járni, hogy a bejegyzések mögött van-e valódi javítás-karbantartás, vagy csak pecsételve lett-e a szervizkönyv.
- Külföldről került be az országba vagy magyarországi forgalomba-helyezésű?
- Sajnos ma már a magyarországi forgalomba helyezés semmire sem garancia, tehát érdemes odafigyelni mindenre.

Törzskönyv

- Megegyezik-e a törzskönyvön szereplő név a forgalmiban található névvel?
- Megegyeznek-e a törzskönyvben lévő azonosító adatok, a forgalmiban található adatokkal?
- Megegyezik-e a törzskönyv kiállításának kelte a forgalmi kiállításának időpontjával?
- Az eredetvizsgálatot igazoló okmányt
- Nem járt-e le az érvényessége?(60 nap)
- Megegyeznek-e az ottani adatok az autó adataival?
- Méressük meg körben a rétegvastagságot
- Ha kereskedésben találtunk használt autót, akkor kérjük meg a kereskedőt, hogy ha van rétegvastagság-mérője, akkor mérje végig a karosszéria elemeit. Általában van rétegvastagság mérője, de nem biztos, hogy szeretné nekünk megmutatni.

80-150 mikron között gyári a fényezés, vagy annak megfelelő javítás
150-250 mikron között: rendben javított
250- mikron felett: ezzel gondok lesznek

- Nézzük meg, hogy volt-e finanszírozva az autó és meg vannak-e az elidegenítéshez szükséges papírok: törzskönyv, forgalmi engedély, finanszírozó által kiállított kérelem az okmányiroda felé, amelyben kérik az okmányirodát, hogy a finanszírozót töröljék, mint tulajdonost, igazolás a tulajdonosnak, hogy nincs tartozása a finanszírozó felé, eredetvizsgálat

Próbáljuk ki az autót! Ha nincs rá lehetőség, akkor mindenképpen álljunk tovább!!! 

MIRE FIGYELJÜNK A PRÓBAÚT SORÁN?>>  

ÁRULKODÓ JELEK AZ AUTÓN>> 

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Felvételi katalógus az interneten

Mivel minden felvételire készülő diák nem tudott részt venni a Központi… Tovább olvasom