Délmagyar logó

2017. 12. 14. csütörtök - Szilárda -1°C | 8°C Még több cikk.

Mit tanácsol terhesség alatt a gyógytornász?

A terhesség alatt fontos a helyes testtartás! A hátfájdalmak elkerülése végett mindig figyeljünk arra, hogyan végezzük a mindennapi munkánkat, például kertészkedés, gyermekemelés, nehéz tárgy tartós cipelése.
Ha terhesség során minden helyzetben figyelünk a testtartásunkra, számos későbbi, fájdalmas mozgásszervi panaszt megelőzhetünk
Az alacsonyan végzendő munkánkat lehajolás helyett inkább ülve vagy térdelve csináljuk, pl. takarítás, ágyazás, kerti munka. Ha fekvésből állunk fel, először forduljunk az oldalunkra, azután térdeljünk fel, használjuk a combunk erejét a felnyomáshoz, közben pedig a hátunkat tartsuk egyenesen!

Emelésnél mindig hajlítsuk be térdünket, a hátunk legyen egyenes, a tárgyat pedig tartsuk magunkhoz olyan közel, amennyire lehet! Ne vegyünk le magasról nehéz tárgyat, mert könnyen elveszíthetjük az egyensúlyunkat!

Ha nehéz táskát kell cipelni, két oldalon egyenlően osszuk el a súlyt!
Egyenesítsük ki a hátunkat, így a magzat súlya a comb-, csípő-, hasizmokra nehezedik. Így megelőzhetjük a hátfájást, a hasizmok megfeszítése megkönnyíti alakunk visszanyerését a szülés után.

Vincze Anita gyógytornász

 

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Emelné vagy csökkentené a nyugdíjkorhatárt?

Tovább olvasom