Délmagyar logó

2016. 12. 04. vasárnap - Borbála, Barbara -5°C | 4°C

Mr. Fehér és Mr. Barack marketingje

Nem lesznek érvek és ellenérvek, szimplán a tények. A jó tanácsok kora lejárt. Lehet, hogy eredményesebb, ha nem a megszokott marketinget használja.

Észrevette már, hogy a legtöbb cikk, ami azért született, hogy olvasóit meggyőzze valamiről, egy kérdéssel kezdődik, aztán jó tanácsok egész sorát zúdítja az emberre? Ennek most vége. A jó tanácsok kora lejárt. Ezúttal hagyatkozzon a megérzéseire! Nem lesznek érvek és ellenérvek, szimplán a tények. Lehet, hogy eredményesebb, ha nem a megszokott marketinget használja.

Mr. Fehér és Mr. Barack szinte egy napon határozták el, hogy könyvesboltot nyitnak a városban, ahol élnek. Igen ám, de a város új bevásárlóközpontjában már működik egy nagy könyváruház, ahol mindenki megtalálhatja a kedvére való olvasmányt. Mr. Fehért és Mr. Barackot azonban nem lehetett eltántorítani régóta dédelgetett álmától.

Mit árul Mr. Fehér és Mr. Barack?

Mr. Fehér úgy gondolta, csak akkor tudja felvenni a versenyt a könyváruházzal, ha megközelítőleg ugyanazokat a szolgáltatásokat nyújtja a vásárlóknak. Így az útikönyvektől a nyelvkönyveken át egészen a szépirodalmi művekig minden műfaj megtalálható volt a polcain.

Mr. Barack ezzel szemben egyik nagy vágyát próbálta megvalósítani azzal, hogy boltjában, elsősorban a gyerekekre gondolva, csak mesekönyveket kezdett el árulni. Gondolta, ha a könyvpiac egy szegmensére fordítja minden figyelmét, talán fel tudja venni a versenyt a nagy könyváruházzal.

Mit üzen Mr. Fehér és Mr. Barack?

Mr. Fehér marketingüzenetében megpróbálta azt az utat követni, amelyet a nagy könyváruház már előtte kitaposott, sikerre vitt. Később rájött: célcsoportja nem fogadja be marketingüzenetét, ezért később szegmensekre bontva kezdett el kommunikálni a vásárlókkal. Ez pluszkiadásokkal járt.

Mr. Baracknak könnyebb dolga volt marketingüzenetével, hiszen pontosan tudta, hogy kiket akar megszólítani. Ráadásul ezt az üzenetet szinte változtatások nélkül folyamatosan juttathatta el a célcsoportjához, ami nagymértékben csökkentette marketingje költségvetését.

Mit épít Mr. Fehér és Mr. Barack?

Mr. Fehér törte a fejét, hirdetéseiben mit emeljen ki. A széles választékot? A nagy könyváruházzal nem versenghetett e téren. Az alacsony árakat? Ám nem minden könyv nála volt olcsóbb.

Mr. Barack marketingjének egyedi ajánlatán nem kellett sokat rágódnia, hiszen adta magát, hogy mesekönyvekben nála a legszélesebb a választék.

Hol hirdessen Mr. Fehér és Mr. Barack?

Mr. Fehér úgy gondolta, hogy aki olvas, az hallgatja a rádiót is, nézi a tévét, szörfözik az interneten és olvassa az újságokat. Ezért aztán gondolkodás nélkül a lehető legtöbb médiumon keresztül kezdte el hirdetni könyvesboltját.

Mr. Barack tudta: a gyerekek még nem olvasnak napilapokat, néhányuk ugyan böngészik a világhálón, de kevesen hallgatnak rádiót. Viszont sokat járnak játékboltokba, képregényeket olvasnak. Így könnyedén leszűkíthette a médiumok számát.

Mi a célja Mr. Fehérnek és Mr. Baracknak?

Mr. Fehér már a kezdet kezdetén tudta: nem akar egy aprócska könyvesboltnál megállni. Később több üzletet szeretne nyitni, szerette volna, ha egyszer majd az ő boltját hívják nagy könyváruháznak.

Mr. Barack valamivel visszafogottabb volt. Ő megelégedett ezzel a kicsike üzlettel is. Persze némi bővítésre hajlandó lett volna, ha a vásárlói igényeket az eredeti helyén már nem tudta volna kielégíteni.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

SMS 04.27.

Tovább olvasom