Délmagyar logó

2017. 04. 25. kedd - Márk 6°C | 20°C Még több cikk.

MSZP: életszerűtlen az új alaptanterv

A NAT érzéketlen, nem veszi figyelembe a társadalmi különbségeket - mondta Kunhalmi Ágnes.
Az MSZP szerint életszerűtlen az új Nemzeti Alaptanterv (NAT), amelyet ezen a héten fogadott el a kormány.

Kunhalmi Ágnes, a szocialisták oktatáspolitikusa szombati sajtótájékoztatóján Budapesten azt mondta: a NAT érzéketlen, nem veszi figyelembe a társadalmi különbségeket, hogy nem feltétlenül ugyanazt, ugyanúgy és ugyanabban tempóban kell, illetve lehet megtanítani Kiskunmajsán és a II. kerületben. Szerinte az alaptanterv merev, mivel a pedagógusok csak a tananyag tíz százalékát igazíthatják a helyi sajátosságokhoz, tanulóik felkészültségéhez.

Az MSZP-s politikus arról is beszélt, hogy a NAT-ban meghatározott tananyag túlságosan nagy. És noha a kormány az ezzel kapcsolatos aggályok egy részét belátva végül szűkítette a tananyagot, az így is megtaníthatatlan és megtanulhatatlan, nem ad időt elmélyülésre, a képességek fejlesztésére, ebből adódóan csak felszínes tudást biztosít - tette hozzá.

A modern oktatáspolitika nagyobb teret enged a pedagógusi szabadságnak, a készségfejlesztésnek - hangsúlyozta, megjegyezve: szabályozni elsősorban azt szükséges, hogy bizonyos életkorban mekkora tudásuk legyen a diákoknak, nem pedig azt, hogy ezt pontosan milyen ütemezésben szerezzék meg. Szerinte ez utóbbi szemlélet korszerűtlen és életszerűtlen.

Bírálta az alaptanterv elfogadásának körülményeit, az egyeztetések hiányát, a szakmai szervezetek véleményének figyelmen kívül hagyását, és azt is, hogy a NAT végleges változatát még nem ismerhette meg a nyilvánosság, egyelőre ugyanis nem jelent meg a kormányzati honlapon.

Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere csütörtökön - egy nappal azután, hogy a kormány elfogadta a NAT-ot - azt mondta: a dokumentumban "a nemzeti tudás minimumát" határozták meg. Hoffmann Rózsa oktatási államtitkár pedig arról számolt be, hogy legalább tíz százalékkal csökkent a tananyag az eredetileg tervezetthez képest.

Olvasóink írták

  • 4. bánki 2012. május 20. 17:24
    „Kunhalmi Ágnes :
    Életrajz

    A számomra legfontosabb politikai terület az oktatási rendszer, az óvodai neveléstől az egyetemi képzéssel bezárólag. Ez az a struktúra, amely évtizedekre meghatározza egy társadalom életminőségét, amelyen keresztül a leghatékonyabb lehet a társadalmi egyenlőtlenségek elleni küzdelem.

    Tanulmányok

    2004-2009: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészettudományi Kar, kommunikáció szak

    2005-2011: ELTE - Állam és Jogtudományi Kar, politológia szak

    1998-2002:Vörösmarty Mihály Gimnázium, Budapest

    1989-1997: Arany János Általános Iskola, Kiskunmajsa"

    Mondtam, hogy hülye p-itiáner ..............a !”
  • 3. bánki 2012. május 20. 17:19
    „,,a szocialisták oktatáspolitikusa szombati sajtótájékoztatóján Budapesten azt mondta: a NAT érzéketlen, nem veszi figyelembe a társadalmi különbségeket, hogy nem feltétlenül ugyanazt, ugyanúgy és ugyanabban tempóban kell, illetve lehet megtanítani Kiskunmajsán és a II. kerületben.""

    Kikérem a Kiskunmajsaiak nevében ennek a belvárosi singlinek a véleményét !

    Büntető jogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a hölgy egy hülye ! Közeli ismerősöm falusi iskolában kezdte, majd lakótelepi gettó és ,,elit" iskolában ,,szolgált ! Hát a sorrend nem egyezik ! "”
  • 2. SP 2012. május 20. 12:28
    „Az egységesítés a nagy átlagra vonatkozik!

    A hírközlő
    és más kommunikációs eszközök
    az internet, számítástechnika fejlődésével, Kiskunmajsán és a II. kerületben is lehet azonos szinten tanítani, és főleg azonos eredményt elérni. A differenciáltság ezért elmosódik.

    Koreában
    az iskolákban, tanításban már előfordul, hogy a tanár és a diák több ezer kilométerre van, lakik egymástól.

    Ausztráliai nagy távolságok
    miatt régóta nem szokatlan a rádiós adó-vevős tanár diák kapcsolat.

    Akár a II. kerületi pedagógus is
    taníthat a székhelyétől távoli Kiskunmajsán együtt a II. kerületiekkel.

    Lehet egységes, a tananyag, tanterv is.

    A korábbi túlzott szabályozatlanság
    eredménye az lett, hogy minden tanár más tankönyvből kívánt tanítani.

    Teljes káoszt eredményezett
    a tankönyv gyártásban, ellátásban is. Ez okozott eltérő, szélsőséges tudáskülönbséget a diákokban.

    Természetesen léteznek + - képesség eltérések is az átlagtól.

    Erre vannak a szakkörök,
    önképzők, különórák, korrepetálások, speciális iskolák. De a tömeg, az átlag, a mag, azért az egységesíthető.”
  • 1. pirosmedence 2012. május 19. 12:53
    „Kunhalminak sajnos igaza van: a tíz százalék a nullával egyenlő. Egy dologban lehet reménykedni: talán megmarad az a szabadság, amit nekem egyszer egy negyven éve tanító, sok mindent - és annak az ellenkezőjét is megért - fantasztikus magyar-történelem szakos tanárnőm mondott:" Ha becsukom magamra a tanterem ajtaját és ott van 30 diák, akkor még mindig azt mondok és tanítok, amit jónak látok!!!!" Nagy igazság! Bízzunk a tanári szakma felkészültségében, objektivitásában, becsületében, hivatás-tudatában, emberségében, józanságában és a gyerekek iránti szeretetében! És akkor hallgatólagosan gond nélkül ki lehet hagyni Wass Albertet, Nyírő Józsefet meg a többi háborús bűnöst: lehet helyette több Radnóti meg József Attila!!!! Ha meg valakik számon kérik? Akkor meg: na bumm, mi van??? Nem nőnek a fák az égig, a percemberkék dáridója egyszer majd csak véget ér!!!!!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Csalóbandát fogott el a rendőrség

Orvostechnikai eszközöket, elsősorban légtisztítókat, légterápiás készülékeket, bioptron-lámpákat csalt ki tulajdonosaitól és adott el jóval ár alatt egy négytagú banda a fővárosban. Tovább olvasom