Délmagyar logó

2017. 05. 30. kedd - Janka, Zsanett 14°C | 29°C Még több cikk.

Mutasd magad! – A cégbemutatók

Sok ember számára a cégedet bemutató néhány nyomtatott lap lesz az első benyomása a vállalkozásodról.

Csak szép legyen, vagy el is adja a termékeimet? Elég, ha pontról pontra bemutatom a vállalkozásom, vagy tegyem egy kicsit olvashatóbbá az egészet? Használjak illusztrációt, vagy hagyatkozzam csak a szavak erejére? A legfontosabb kérdés mégis az, hogy mi ezeknek a bemutatóknak a célja. Mivel nem készül belőle ezerszámra, így gondolhatnád, nagy bevételt nem hozhat. De ne felejtsd el, hogy sok embernek ez a pár lap lesz cégedről az első benyomása.
 
...kik veszik kézbe?

Természetesen azok, akik rád várnak. És kik várnak rád? Például az ügyfeleid, akik éppen azon hezitálnak, hogy másik terméket, vagy szolgáltatót választanak. Esetleg leendő ügyfeleid, akik most készülnek a bizalmukat beléd fektetni. Vagy csak egy olyan valaki, akinek véletlenül a kezébe került a cégbemutatód.

És itt jön képbe az...

Idő. Mert bizony az idő pénz. Így nem teheted meg sem az ügyfeleiddel, sem a leendő ügyfeleiddel, hogy megvárakoztatod Őket. Ezért aztán cégbemutatód legyen rövid, szellemes, tartalmas és lényegre törő. Olyan, amit 5-6 perc alatt át lehet olvasni, de ennyi idő is legyen elegendő, ahhoz, hogy az emberben valami megragadjon belőle.
Ne felejtsd el, hogy a cégbemutatód célja nem az, hogy eladd a termékeidet, hanem, hogy felkeltsd a céged iránti érdeklődést.

15 perc hírnév

Andy Warhol óta tudjuk, hogy ennyi idő mindenkinek jár, hogy híres legyen. De mi van akkor, ha neked csak 5-6 perced van?
•  Ezért aztán legyen rövid...
•  ...de tartalmas.
•  Legyen elegáns...
•  ...és illeszkedjen céged arculatába.
Sokan gondolják úgy, hogy a személyes megszólítás felesleges, és inkább egy egyszerű alakult: 1984; székhelye: Budapest; profil: filmnyomás felsorolással elintézik az egészet. Pedig mennyivel bizalomébresztőbb pár szellemes mondatba beleültetni ezeket a száraz adatokat. Például így:
500 évvel Amerika felfedezése, 100 évvel Kossuth halála és 10 évvel az orwelli jövőkép után 1994-ben alakultunk azzal a céllal, hogy a filmnyomás területén maradandót alkossunk.
A referencia lista a legtöbbször egy cégbemutatóról sem marad le, így erre talán már nem kell külön felhívnom a figyelmedet. Arra viszont igen, hogy hogyan helyezd el ügyfeleidet a bemutatódon. Teheted úgy, ahogyan a legtöbben: apró betűkkel az utolsó oldalon, de teheted úgy is, hogy leendő ügyfeleid úgy érezzék, törődsz velük.
Jó megoldás lehet, ha kiemelt ügyfeleid pár sorban leírják a cégeddel kapcsolatos gondolataikat. Hidd el, ez mindenkiben bizalmat fog ébreszteni.

Képtelenség?

Egy cégbemutató fontos elemei lehetnek a különböző illusztrációk.
Két hibát sose kövess el, ha a bemutatódról van szó:
• Ne tedd tele képekkel!
• És ne hagyd ki a képeket!
Hiszen nem egy Superman képregényt és nem is egy kisregényt készítesz.
Az illusztrációk kiválasztásánál fontos szerepe van az érzelmeknek. Ha képtelenek arra, hogy érzelmeket váltsanak ki bárkiből is, akkor felesleges felhasználnod őket.
Tegyük fel, hogy céged csöveket gyárt. Mi az első gondolatod? Természetesen az, hogy ezeket a kiváló minőségű csöveket minden fórumon bemutasd. De mint már korábban is említettem, egy cégbemutatónak nem feladata eladni a termékedet. Érzelmeket, és ezáltal bizalmat pedig nem olyan képekkel fogsz kiváltani, amin csövek sorakoznak egymás mellett.

Amit ki ne hagyj!

Tedd világossá olvasóid számára, hogy miben tudsz többet nyújtani konkurenciádnál. Ha minőségben? Akkor hangsúlyozd azt. Ha árakban? Ha gyorsaságban? Ha biztonságban? Akkor pedig ezeket emeld ki!
És a végére hagytam talán a legfontosabbat:
Akár 1000, akár csak fél tucat készül a cégbemutatódból, sohase elégedj meg a középszerűséggel, hisz ki tudja, lehet, hogy pont ezzel szerzed meg életed legfontosabb ügyfelét.
Ha ezek után úgy érzed, hogy cégbemutatódból többet is ki lehetne hozni, akkor szólj nekünk, és Mi megoldjuk ezt a problémádat is.

Jagodics Rita
Programház-Unió
www.programhaz.hu
hasznos tanács a marketingben

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hogyan lesz

Győr fürdőváros?

„ Nem vagyok tősgyökeres szigeti, 1987 januárja óta élek itt, de úgy gondolom, ez az idő már… Tovább olvasom