Délmagyar logó

2017. 03. 23. csütörtök - Emőke 11°C | 21°C Még több cikk.

Nagy forgalmat hozhat a netes jelenlét

Saját környezetében komoly versenyelőnyhöz juthat bármilyen cég, amely hajlandó versenytársainál nagyobb energiát fordítani internetes megjelenésére, ez különösen most, a válság okozta óhatatlan újrarendezési folyamatokban fontos - állapítja meg a Publicus Research által a Pont ez Holding Kft. megrendelésére az idén készített kutatás összegzése.
A hazai kis- és középvállalati (kkv) körben a megkérdezettek 87 százaléka rendelkezik internet-hozzáféréssel. (A helyzet persze ennyire azért nem jó, hiszen az adatokat alaposan torzítja, hogy a megkérdezés részben eleve online módon történt. Ezt figyelembe kell venni az összességében azért elég biztató egyéb arányok értékelésénél is.) A megkérdezett cégek 68 százaléka rendelkezik saját honlappal, Budapesten ez az arány eléri a 85 százalékot. Hasonlóan látványosak a különbségek az árbevétel szerinti megosztás mentén. Míg a 10 millió forintnál kevesebb éves bevétellel rendelkező cégek közül 38 százalék rendelkezik honlappal, addig a 10 és 25 millió forint közötti árbevételű cégek esetében 63 százalékos ez az arány, ami az árbevétel növekedésével azután egyenletesen nő.

A lapunk által megkérdezett kisebb vállalkozások tapasztalatai szerint a netes jelenlét jelentős forgalmat is generálhat. Érdeklődésünkre Koródiné Antal Krisztina elmondta: bizsuáruháza kizárólag online működik, a karácsonyi időszakban így is meglepően élénk volt az üzletmenet. Koródiné tulajdonában egyébként egy lakáskultúrával foglalkozó üzlet is van, amely - mint megtudtuk - felfutását jelentős részben a netes jelenlétnek köszönheti. Itt nem lehet online rendelni, de úgy látszik, a termékismertetők is igen kedvező hatásúak. Az 57 négyzetméteres boltnak már kialakult a saját vevőköre, de mint az üzletasszony elmondta, az utcáról először nem jönnek be a vevők. Az egyik kerti bútort és különböző berendezéseket árusító, Budapest külvárosában található vállalkozásnál egyenesen tízszeresére emelkedő forgalomról beszéltek a saját honlap (és annak a keresőkbe történő felvétele) kapcsán. A pécsi Baranya Solarnál elmondták: a világháló sokkal hatékonyabb bármilyen egyéb hirdetésnél.

A Publicus Research elemzésében kiemeli, hogy az internetes megjelenés kifejezetten olyan terület, ahol nem a méret a lényeg. A nagyokhoz képest rugalmasabb, sokszor kreatívabb és nagyobb innovációkra képes kis cégek ebben lekörözhetnék a nagyokat, mint azt számtalan példa mutatja. Mint megállapítják: a céges honlap léte önmagában tíz évvel ezelőtt még elegendő lehetett a piaci előnyhöz, ma már azonban kevés. A cégek négyötöde (84 százalék) mégis leginkább tájékoztatásra használja vállalati site-ját, ebben a szegmensben csak minden harmadik (38 százalék) piaci szereplő igyekszik új ügyfeleket szerezni a világhálón. A kutatók úgy látták, hogy a hazai kkv-szektorban tevékenykedő cégek túlnyomó többsége statikus honlapot tart fenn, amely elsősorban általános információkat közöl és ritkán frissül. Mindössze a honlapok egyötöde kereskedési vagy szolgáltatási folyamat integrált része, azaz rendelhető segítségével termék vagy szolgáltatás. A fejlődés irányát pedig - állapítja meg az elemzés - egyértelműen a dinamikus, az általános információkon túlmutató tartalmat nyújtó céges honlapok jelentik.

Olvasóink írták

  • 1. flexsnake 2009. április 12. 12:31
    „A legtöbb céges honlapot idióták készítik idiótáknak. Ezért nem naprakész, ezért nem alakítható és ezért nem versenyképes.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Jégkrémes autóból csapolta a szeszt

Szerencs - Egy speciálisan átalakított jégkrémes autóval terítette az illegális szeszt az a bajai… Tovább olvasom