Délmagyar logó

2017. 08. 22. kedd - Menyhért, Mirjam 14°C | 24°C Még több cikk.

Nem engedték be a magyar zászlót a stadionba

Pécs - Nem engedték be a magyar zászlóval érkező szurkolókat a pécsi stadionba - a nemzeti lobogót belépéskor le kellett adniuk - írja a Pécsi Újság.
Az egyik törzsdrukker, Nagy Viktor szerint, akit hétfőn sikerült elérnünk „a motozásnál minden zászló fennakadt, nyilván a szlovákiai atrocitások miatt - a biztonságiak meg sem nézték a lobogókat, mindre nemet mondtak". Nagy Viktor úgy tudja, nem újkeletű intézkedésről van szó, azt azonban felettébb furcsállja, hogy a meccs előtt a Piccola Perla étterem mellett négy rendőr megállította őt és társait az iránt érdeklődve, milyen zászló van náluk.

Hozzátette, a szurkolók azóta sem tudják, ki adhatta ki az utasítást. A rendezők ugyanis nekik azt mondták, hogy a klub vezetőségének kérésére cselekednek, Rabi Csaba klubigazgató viszont a félidőben a szurkolóktól maga is azt tudakolta, miért nincsenek kint megszokott transzparenseik.

Egy másik drukker, Kovács Roland szerint a rendezők és a rendőrök közösen fellépve akadályozták meg a nemzeti zászló bevitelét, s mivel nála is volt egy piros-fehér-zöld lobogó, ő már be sem ment a mérkőzésre. Mások is így tettek, mondja, ezért volt félig üres a lelátó.

Csak azt nem értik, teszi fel a kérdést, hogy a Paks-Debrecen meccsen például miért lehettek kint a magyar lobogók, s nevetségesnek tartja, hogy az NB II.-ben egyáltalán megtörténhet ilyesmi. Mint mondja, korábban is szó volt arról, hogy a klubnak hitelesítenie kell a szurkolók transzparenseit, akkor meg is próbálkoztak néhányan ezzel, de a klubnál senki sem tudta, ki az illetékes ez ügyben.

A hétvégén történteket Rabi Csaba sajnálatosnak tartja, hiszen elmondása szerint az NB I-es és NB II-es klubokkal sem a rendőrség, sem az MLSZ nem egyeztetett. A szövetség egy - Elbert Gábor főtitkár által szignózott - értesítést küldött csak nekik, amelyben leírja, hogy az ORFK milyen intézkedéseket foganatosít. E szerint a klubok csak olyan zászlókat engedhetnek be a stadionokba, amelyeket előtte lepecsételtek.

Pécsett a rendező gárdának a technikai igazgató adta ki, hogy semmilyen lobogót ne engedjenek be, erre azonban nem volt jogosultsága - mondja Rabi, majd hozzáfűzi: „miután észrevettem, hogy egyetlen egy transzparens sincs kint, és, hogy a B-közép sem buzdítja a csapatot, a félidőben egyeztettem a drukkerekkel, így tőlük tudtam meg, hogy valójában mi is történt a meccs előtt."

A klubvezető azonnal intézkedett, s kiadta, hogy minden olyan zászlót és molinót, amelyen nem szerepel bántó felirat, ki lehet tenni - ám a drukkerek erre akkor már nem voltak hajlandóak.

Mint mondta, így utólag, az MLSZ-értesítésnek megfelelően, arra kérik a szurkolókat, hogy minden molinót és drapériát vigyenek be a klubhoz hitelesítésre, ez azonban a magyar zászlóra nem vonatkozik: a nemzeti lobogót továbbra is bárki hitelesítés nélkül beviheti az újmecsekaljai stadionba - amennyiben nincs rajta logo, vagy felirat.

A történtekkel kapcsolatban megkerestük a megyei rendőr-főkapitányságot is, ott azonban azt az információt kaptuk, hogy az ügyben a pécsi kapitányság szóvivője, Murai Ágnes az illetékes - vele viszont a többszöri próbálkozás ellenére sem sikerült beszélni kedden délelőtt.

Az MLSZ és az ORFK körlevelet küldött az eset kapcsán. Itt olvasható.

Olvasóink írták

28 hozzászólás
12
  • 28. E.K. 2008. november 20. 19:38
    „Nem jó! Szerintem nincs ember, aki megmondhatná, hogy pontosan hol lehet használni magyar jelképeinket és hol nem! Kivéve persze a jelképgyalázás minden formáját: na az már kérem főbenjáró bűn! Amit mostanában tettek, én zászlógyalázásnak tartom, mivel előítéletet mondtak róla, pontosabban hogy--nem lehet bevinni a meccsre. Addig jó, amíg lelkesedéssel lobogtatják a zászlót! Szerintem az öhm..."részeg drukkerek" akik csak "inni" és "vandálkodni" tudnak, igenis és lelkesen cipelik a piros-fehér-zöldet. Lengessék csak tovább...de ne csak ők! Ne kössünk már mindent szabályokhoz! Elég egyet tudni: magyar jelképeink magyar tesvéreink tulajdonát képezi. Ennyi!”
  • 27. jozicsenko 2008. november 20. 10:53
    „aranka: általánosítasz és összemosol

    nem minden drukker részeg
    nem minden drukker hőzöng
    nem minden drukker náci

    és a legfontosabb, amit logaritmus állandóan sugall: magyarország nem nácifölde

    ha meg nem tetszik hogy védjük a zászlót, magyarságunk utolsó jelképét, el lehet menni innen”
  • 26. 751510 2008. november 20. 10:43
    „aranka2

    "Ehhez mérten megalázó, ha részeg drukkerek lobogtatják olyan más részeg drukkerekkel szemben, akik éppen olyan joggal használhatnák, hiszen ők is magyarok."

    Ha szurkoló, akkor részeg? Észre sem veszed, hogy tele vagy előítéletekkel!? Hiteltelenné válsz.”
  • 25. aranka2 2008. november 20. 10:20
    „Logaritmus, itt nem sok szépet mondtak rólad, pedig igazad van.
    A magyar zászlót az itt ungorkodó uraknál én sokkal szentebbnek tartom, felemelő dolog nemzetünk lobogóját kézben, vagy házunk homlokzatán tartani. Ez a(z egyik) jelkép, ami megkülönböztet bennünket más nemzetek tagjaitól. Ehhez mérten megalázó, ha részeg drukkerek lobogtatják olyan más részeg drukkerekkel szemben, akik éppen olyan joggal használhatnák, hiszen ők is magyarok. Az meg egyenesen felháborít, amikor némely barmok "zászlóba tekerik magukat", magyarul: seggüket is nemzetünk lobogójába takarják. Ne fingjon abba senki kurafi! - mondhatná valamely 17. századi ősünk. Más a helyzet politikai tüntetésen, ott természetesen minden magyar, legyen az a szélsőjobbtól a szélsőbalig bárki, jogosan emeli magasba a nemzeti zászlót (akár pártzászlója mellett), hiszen magyar, és emellett valamelyik párt szimpatizánsa is.”
  • 24. achilleus 2008. november 20. 09:44
    „Egy komment a Jobbklikkről (egy logaritmusszerűnek adott válasz részlete, rövidítve) A kommentelő nem azonos velem.
    Rabban | 2008. november 17. | 10:50
    (...) , hanem a 3 millió határon túli (erdélyi, felvidéki, kárpátaljai, újvidéki stb.) magyarra. Gyurcsány őket köpte le, nekik adott újabb pofont 2004. december 5-én, amikor a népszavazáson azt propagálta, hogy "ne adjunk a határon túliaknak magyar állampolgárságot, mert akkor mind ideözönlenek, itt fognak letelepedni, és mi fizetjük majd a nyugdíjukat, az orvosi ellátásukat, és milyen sokba fog ez majd nekünk kerülni, hány havi családi pótlékba, hány havi nyugdíjba stb." Magyarul HAZUDTAK, szemérmetlenül hazudtak, és riogatták a kispénzű embereket, hogy azok féljenek attól, hogy ha majd a határon túliak is megkapják a magyar állampolgárságot, akkor majd az itthoniaknak lesz még rosszabb! Ezzel szembeállították az itthoni és a külhoni magyarokat. Érted?! Nem riadtak vissza ilyen aljas, mocskos hazugságtól sem!!! (...)

    De ennek a senkiházi haszonlesőnek nem számítottak ezek a dolgok, a nemzeti kérdések, csak a pillanatnyi győzelem, az elvtelen hazugságokkal kicsikart kétes diadal. Mit érdekelte őt, hogy 84 év után újra szembeköp 3 millió magyar embert! A sebet, amit anno Clemenceau és a többi antant vezető kihasított, és még mindig nem hegedt be, azt épp ő, Magyarország miniszterelnöke tépte fel újra. Szégyen ennek az országnak, hogy ilyen vezetője van! Szóval gondold meg ezek után, amikor ilyeneket írsz, hogy "Aki letud győzni, aki erősebb nálam, aki okosabb nálam, aki agyafúrtabb nálam csak annak érdemes átadnom ennek az országnak az irányítását, csak nála lesz biztonságban a Nemzet, csak akkor lesz egységes. Igaza van. Hajrá Magyarok!"

    Mert a "Hajrá Magyarok" és a "Hajrá Gyurcsány" kizárja egymást."”
  • 23. cyt 2008. november 20. 09:00
    „Logaritmus, meg minden "felresiklott" magyar! Felhivnam a szives figyelmeteket egy-ket "mintakep-orszag" szurkoloi gyakorlatara. Ezekben az orszagokban SEHOL nem tilis a hazai (nemzeti) lobogo "hasznalata" sportrendezvenyeken. Ez az emeletes marhasag CSAK a mi kis magyar MSZP-SZDSZ-es kormanyunk egyik ujabb szornyszulott agyreme, a "szocialista-liberalis" diktatura egy ujabb ferdehajtasa, a rendorallamisag ujabb megnyilatkozasa. Idiotasag - mint minden, ami a mai magyar kormanytol kiindul a mai magyar tobbseg "jelzeseinek" megtorlasara, megfekezesere, kirekesytesere. Mondjatok, kedves szoclibesek, ti tenyleg addig akartok elmenni a HULYESEGBEN, a PROVOKALASBAN, a KETTOS MERCE gyakorlasaban, amig vegleg elszakad a hur...??? Ki a fene all mogottetek, hogy ilyen aljasok tudtok lenni? Mennyit kellett ezert fizetni (penzben vagy mas "tokeben") nektek, hogy ilyen fokon kiszolgaljatok idegen erdekeket??? A mai naptol fogva a berhazra, amelyikben lakom KI FOGOM TENNI a magyar zaszlot - igen, igen, ugy mint a nagy USA-ban van minden haz udvaran !!! - es kivancsi leszek arra, hogy a ti rendszeretek mikor fog emiatt szolni a "hazmesternek". Tovabba arra kerek mindenkit, akit elegendoen felpaprikazott ez a pecsi rendor-terror esemeny, hogy valami ilyen zaszlos jelzessel mutassa meg, hogy ebben az orszagban azert sok mindenbol mar elegunk van, de leginkabb az idiotak vezette kormanybol, az MSZP-SZDSZ-MDF "csendes-koaliciobol".”
  • 22. papsajt 2008. november 20. 08:50
    „Régen a Szeol meccsekre mi is zászlóval jártunk. Most is lehet, csak izraeli vagy Mszp-s legyen:)”
  • 21. jozicsenko 2008. november 20. 08:39
    „Logaritmus szimplán hungarofób

    szerintem énekeld el az internacionálét és költözz vietnámba vagy észak koreába

    csak kubába ne, mert ott várható egy rendszerváltás az elköv 10 évben és jenkik lesznek az urak”
  • 20. E.K. 2008. november 20. 08:12
    „Igenis és helye van a -pártgyűlésen, tüntetésen, focimeccsen-, de ez ritka vérszegény felsorolás. Van helye a magyar emberek lakásában-környezetében, lenne helye rendezvényeken, előadásokon, közintézményekben. Egy a baj: hiába figyelem, keresem, nagyon kevés helyen bukkanok magyar nemzeti jelképre. (Tisztelet a kivételnek). Vannak helyek, ahol külföldi zászlóka, jelképekett raknak fel és ki, azt sem tudván mit jelenthet---de ezt nem részletezném tovább.
    Akkor miért nincs helye egy megye II-es mérkőzésen? Ha ott nem lenne, szint már sehol nem találkozhatnánk vele, SAJNOS. Nem tudom ki hogy van vele, de a jelképeinket szent dolognak tartom, persze minden túlkapás, erőltetés nélkül. Az a zászló mindenkié aki magyar, és lengetni kívánja teljes szívéből, magyar érzelmekkel--legyen az bárhol, bármikor. És én felbőszültem a történteken. Kérdem én: ki az, aki úgy érzi, van hatalma felülbírálni? Kinek képzeli magát? Szerintem nincs ember, sem törvény ami jogosan korlátozhatja.”
  • 19. samu 2008. november 20. 07:06
    „Abszurdánia”
  • 18. netuddki 2008. november 20. 05:45
    „Logaritmus!Kérlek ha elgurult keresd meg és vedd be!”
  • 17. mugri 2008. november 19. 23:48
    „Be kék mán tílltanni eztetött a magyarrzászlaut, mer őnkénnyessurami jekép. Oszt jónappott.”
  • 16. Logaritmus 2008. november 19. 20:14
    „Mondom: ezek szerint ti nem vagytok igazi magyarok és attól nem is lesztek, hogy piros-fehér-zöld színekkel kenitek le magatokat. Vagy legalábbis nem tisztelitek a magyar nemzetet, hagyományt, jelképeket.

    Szerintetek a nemzeti jelképek méltó helyen vannak egy tüntetésen, focimeccsen, pártgyűlésen?! Ezt KOMOLYAN gondoljátok? Természetesen marhaságnak tartom, hogy valaki TILTANI próbálja az ilyesmit de az is ugyanekkora baj, hogy nektek természetes ha egy zászlót össze-vissza hurcolhatnak megye II-es focimeccsen.

    Ám legyen! Akkor a Szent Koronát is másoljátok le, lehessen belőle 499,- ért kapni egy műanyag másolatot, rakjátok fel sapka helyett és képzeljétek azt, hogy ettől MÉG NAGYOBB HAZAFIAK lesztek!”
  • 15. homer 2008. november 19. 19:39
    „Ultra, ő nem magyar.. lehet nem is állampolgár!”
  • 14. homer 2008. november 19. 19:36
    „Zejko, ő nem ember csak egy végbéllény aki az mszp szarát eszi..”
  • 13. Zejko 2008. november 19. 19:28
    „Logaritmus milyen ember lehetsz te? Döbbenet! Berugok egy olcso bortol és nincs jogom nemzeti trikolorral szurkolni te teljesen idiota vagy!!!”
  • 12. E.K. 2008. november 19. 18:48
    „Komolyan mondom én nem értem miért történik az, ami most folyik itt. Nálunk. De csak nálunk! Ez már nem az urbánus-népi vita, aminek talán még volt kulturális alapja. Az, hogy valaki magyar jászlót vagy a magyarság múltjával-jelenével kapcsolatos jelképet visz olyan helyre, ahol eleve érvényesül a közösség ereje (leszámítva a szurkoloók-csapatok közti rivalizálást), úgy helyes. A saját tudatom legalábbis ezt sugallja. Na de hogy be sem engedik a MAGYAR zászlót? És van, aki helyesli is? Ez azért már egy határon túlmegy, ami elfogadható!”
  • 11. 751510 2008. november 19. 18:39
    „Logaritmus

    Te vagy az, aki megmondja, kinek a kezébe illik magyar zászló?”
  • 10. 751510 2008. november 19. 18:36
    „El ne merjétek énekelni a Himnuszt, mert nektek annyi...”
  • 9. vau 2008. november 19. 18:06
    „A zászlónak helye van a stadionban és lengetheti minden magyar, és nem magyar. felgyújtani, taposni és hasonlókat nem szabad.”
28 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Éljen Fico, öld a magyart?

"Éljen Fico, öld a magyart!" - ezt a feliratot festették - feltehetően éjjel - ismeretlenek a… Tovább olvasom