Délmagyar logó

2017. 12. 12. kedd - Gabriella 7°C | 16°C Még több cikk.

Nemcsak fekete-, „fehérlista” is lesz

A tavaly augusztus óta nyilvános megyei fogyasztóvédelmi feketelista mellett hama-

rosan annak ellenkezőjét is figyelembe vehetik a lakosok vásárlás, szolgáltató vá-

lasztása előtt. A példamutató, fogyasztó-

barát gazdálkodó szervezetek neveit is közzéteszik a civil fogyasztóvédők.
A fogyasztóvédelem szempontjából követendő magatartást tanúsító gazdálkodó szervezetek neveit tartalmazó pozitív listát közöl honlapján (www.feosz.hu) a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége április 1-jétől. Azoknak a vállalkozásoknak közli a nevét, amelyek az egyéni panaszokat fogyasztóbarát módon kezelték. A kezdetkor várhatóan csak egy-két cég kerül fel a listára, de lakossági jelzések alapján folyamatosan bővítik.
A megyénkbeli fogyasztóvédőknél is lehet bejelentést tenni az új lista bővítése végett a 96/520-217-es számon, tudtuk meg Horváth Lászlótól, aki a megyei békéltető testületnek és a megyei fogyasztóvédelmi egyesületnek is elnöke. Úgy véli, ha már van feketelista, illik, hogy az ellenkezője is legyen. Mindkettőnek ugyanaz a szerepe, a megelőzés. Az új kezdeményezés is ösztönzi a gazdálkodókat a jogkövető magatartásra, hiszen növelhetik vele jó hírnevüket, a fogyasztók pedig tudatosabban, több információhoz jutva dönthetnek vásárláskor, szolgáltató választásakor.
A feketelista már részben beváltotta a hozzá fqzött reményeket. Hatására ugrásszerqen megnőtt azoknak a panaszoknak a száma, amelyek egyezséggel zárulnak a békéltető testületnél. Az ilyen vállalkozók is megérdemlik a nyilvánosságot, hogy követendő példájukat közzétegyék. Akárcsak a megyei feketelista, a „fehérlista” is a www.tudatosfogyaszto.hu weblapra kerül fel.
Példát mutatott például az az autóforgalmazó, aki vállalta a javítást, pedig a szavatossági idő már lejárt, de felmerült a gyártási hiba lehetősége. Akárcsak az áruház, amely kicserélte a rossz rádiót, annak ellenére, hogy a garanciafüzet kitöltése hibás volt. Azon törvény szellemében járt el, mely szerint emiatt nem érheti kár a fogyasztót. Méltányosságot gyakorolt a ruhatisztító is, amely egy blézer mosását másodszor ingyenesen vállalta, pedig a szakvélemény a szolgáltatást kérőt marasztalta el. „Így is lehet” – állítja Horváth László és szerinte a vállalkozások még akkor is jól járnak, ha a kompromisszum miatt némi engedményt tesznek, mert akkor hqek maradnak hozzájuk vevőik.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

fontos mérkőzések a hétvégén

Kiesési rangadónak is titulálható összecsapást rendeznek Sopronban. Az ETO Pakson legalább egy… Tovább olvasom