Délmagyar logó

2017. 09. 26. kedd - Jusztina 13°C | 23°C Még több cikk.

Nemzetközi divatgála győri szervezőkkel

A jövő év divatját láthatta a közönség a Jövő Házában a közelmúltban megrendezett divatgálán, Budapesten.

Az ezer négyzetméteres Teátrum Terem zsúfolásig megtelt azokkal, akik 2007 ruha-, táska- és cipődivatjára voltak kíváncsiak. A siker Győrből gyökerezett. A program házigazdája ugyanis a Valentine Model Management – Nemzetközi Modellügynökség volt, amelyet egy győri testvérpár, Pethő Bence és Pethő Bálint alapított. Úgy gondolták, hogy miután modellek sokaságát juttatták el a világ divatszínpadaira, itt az ideje, hogy a tehetséges magyarok Budapesten is bemutatkozzanak.

A világ nagy divatfővárosaival – Párizs, London, Milánó, New York, Tokió – egy időben Budapesten is lássák az érdeklődők, mit kínálnak 2007-re.
Az ügynökség nemcsak az első divatbemutatókat szervezte Győrben, ez a város adta a legtöbb felfedezettet is.

– Kezdetben győri, majd országos válogatásokon kerestük a szép formákat, arcokat – mondja Pethő Bálint. – De rá kellett jönnünk, hogy az emberek, különösen a fiatalok önértékelése nem mindig pontos. Vannak, akik szépnek képzelik magukat, vagy a környezetük szerint gyönyörűek, de jó modellnek lenni nem ezt jelenti. A legtöbb igazán nagy felfedezés véletlen találkozások műve. Sokszor az utcán jön szembe az ígéretes jelölt, úgy kell leszólítani és rábeszélni, hogy próbálja ki magát a kifutón.
Ahogy például Mihnya Anikóval is történt. Az autókkal játszó, állatorvosnak készülő, folyton nadrágban járó lány ma sorra hódítja a divat színpadait. Ahhoz persze, hogy a fiatalok oda eljussanak, az ügynökségnek hatalmas munkát kell végeznie.

– A folyamatos levelezés, a modellek menedzselése mellett a legfontosabb a személyes kapcsolatok kiépítése – mondja Pethő Bence. – Ehhez menni kell, tapasztalatokat kell szerezni a divatfővárosokban, megfigyelni, hol, milyen típusú modellt látnak szívesen, vagy éppen mi az, ami ott még nincs. A modelleknek úgy csináltunk utat, hogy nyakunkba vettük a világot és végigjártuk a nagy ügynökségeket. A Valentin Model Management távol-keleti népszerűsége nem véletlen, volt olyan hónap, hogy többet aludtam a levegőben valamelyik repülőn, úton Ázsiába, mint a földön.

A napi munka közben azonban az ügynökségnek szüksége van arra is, hogy egy kicsit megálljon, számba vegye, mit is ért el. Erre szolgált többek között a budapesti divatshow, amely – szinte jelképesen – egy távol-keleti származású tervező, Anh Tuan ruhakölteményeinek bemutatásával kezdődött. A tervező tizenhét éve Magyarországon él, utolsó éves a budapesti Moholy-Nagy Művészeti Egyetem bőr szakán. Ahogy a kivetítőn látható animációban, úgy a modelleken is a fekete dominált. És persze a geometria és sok-sok fekete csipke, feketén csillogó díszítőelem. Egyszerre viselték magukon a Távol-Kelet érdekes ellentmondását: a végtelen fegyelmet és visszafogottságot, valamint az emögül előtörő szárnyaló érzelmeket, csapongó fantáziát.    

Az est sztárja a bécsi Anna Aichinger: 2007-es nyári kollekcióját mutatta be, amely az „Éljen a Romantikus Forradalom" nevet viseli. Ő is szereti a fekete színt, de ezt időnként finom, világos színekkel párosította, olyanokkal, amelyek nem ellentétet, inkább finom harmóniát jelentettek. Ez a forradalom romantikus, de nem „véres", inkább békés a kifutón. 

A gála szervezői mindenben a maximumra, a külföldön látott divatgálák minőségére törekedtek, melynek része a látványos fény- és hangtechnika, az ötletes styling, a profi smink és haj, valamint a szórakoztató műsorvezetés.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Felfüggesztheti az EU a török csatlakozási tárgyalásokat

Az Európai Unió a török csatlakozási tárgyalások részleges felfüggesztését fogja javasolni amiatt,… Tovább olvasom