Délmagyar logó

2017. 06. 27. kedd - László 19°C | 33°C Még több cikk.

Népszerű a pálinka - a szilva a nyerő

A magyar fiatalok leginkább társas összejövetelek alkalmával fogyasztanak pálinkát. A családi események, egy vendégség, baráti koccintások és a disznótor a leginspirálóbb helyzetek.
A 18-39 éves magyar lakosság körében reprezentatív felmérés eredményei azért sem elhanyagolhatóak, mivel a korosztály 45 százaléka fogyaszt legalább alkalmanként pálinkát – derül ki az NRC Piackutató legújabb kutatásából, amelyet a magyarországi pálinkafogyasztási szokások megismerése céljából végzett.

A pálinkát kedvelő fiatalok többségét leginkább egy jó baráti társaság, és az azzal párosuló kellemes légkör ösztönzi az ital fogyasztására.

Különleges gyümölcsös aromája mellett többen érvként említik a szervezetre gyakorolt kedvező hatását is. A pálinkát legalább alkalmanként fogyasztók 37 százaléka gondolja úgy, hogy kis mennyiségben jót tesz az egészségünknek, további 28 százalékuk pedig alkalmasnak találja a fogfájás, gyomorfájás és torokfájás csillapítására.


A felmérés eredményei a pálinkafogyasztás motivációján túl arra is rámutatnak, hogy a 18-39 éves lakosság több mint 60 százaléka szerint a pálinka napjainkban nem csak az idősebb korosztály, de a fiatalabbak körében is egyre nagyobb népszerűségnek örvend.

A mind nagyobb választék között a hagyományos ízek kedvelői és az ínyencek is megtalálják a számukra legmegfelelőbb aromát. A különleges gyümölcspálinkák elterjedése mellett a tradicionális ízek közül a szilvapálinka az abszolút favorit, amit a fogyasztók 56 százaléka fogyaszt szívesen. Az ízek versenyét a mézes és a vilmoskörte vezetik, előbbi 65, utóbbi 63 százalékos kedveltséggel. Bár az érvényben lévő szabályozás szerint csak a tiszta gyümölcspárlatot lehet pálinkának nevezni, a fogyasztói köztudatban a mézes-pálinka elnevezés él a mézes-likőr helyett.

Akár fogyasztjuk a pálinkát, akár nem, a fiatalok csaknem 90 százaléka ért egyet azzal az állítással, miszerint a pálinka hungarikum.

Olvasóink írták

  • 3. Dew 2008. június 18. 22:52
    „Kevéssé köztudott, hogy annó, a nyolcvanas évekig a tequila a mexikói késdobálók és kocsmák olcsó röviditala volt. A mexikói állam vette a fáradságot, kidolgozott egyfajta minőségkitételt, majd elkezdte reklámozni, az eredmény ismert. A világ minden tájára eljutott. Valami hasonló történik a pálinkánkkal is, a megfelelő minőségi kritériuumok betartása mellett komoly külföldi elismertségre is szert tehet nemzeti italunk. És most itt nem pont a különféle szeszgyárdák aromával higított löttyeire gondoltam, hanem a különféle neves honi pálinkafőzdék termékeire, akik rendes gyümölcsöket használnak fel. Ráadásul a pálinkára tényleg igaz, hogy ami gyümölcsből lekvárt lehet készíteni, abból pálinkát is, ergó rendkívül széles a pálinkák potenciális ízválasztéka. Volt szerencsém aranyérmes pálinkákat inni, és megerősíthetem, hogy a jó magyar pálinkának nincsen párja...”
  • 2. raffy2 2008. június 18. 21:43
    „a jó magyar pálinkának nincsen párja...”
  • 1. egyszeru polgar 2008. június 18. 19:02
    „Termeszetesen , a palinka hugarikum. Ha az osztrakok, skotok, franciak, gorogok buszkek lehetnek nemzeti egetszeszes italaikra, mi magyarok is.A jo palinkban semmi kivetnivalo. Ugy, mint az UNICUM, kis mennyisegben egeszseges a fogyasztasa. Mondjuk en a kortet kedvelem legjobban. Egyebkent minden alkalommal hozok magammal nehany litert, meg az itteni szomszedaimnak is.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Gyarapodtak a leggazdagabbak, új milliárdos a Top 10-ben

Idén már csak ötmilliárd forint feletti vagyonnal lehetett bejutni a 100 leggazdagabb magyar közé. A hetedik alkalommal megjelenő 100-as listát ismét Demján Sándor vezeti. Tovább olvasom